باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌مس‌کرمان
Sanat Mes Kerman F.C.
تاریخ روز
جمعه 10 فروردین ماه 1403 ساعت 01:53:35
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

تیرانداز قهرمان جهان و عضو تیم مس: حمایت مس از تیراندازی فوق‌العاده بود

دوشنبه 27 آذر ماه 1396 ساعت 19:26

یکی از بهترین افتخارات کسب شده در بین تیم‌های باشگاه مس در رقابت‌های مختلف این فصل، قهرمانی تیم تیراندازی با کمان دختران مس در لیگ برتر بود که جام خوشرنگی را به تالار افتخارات باشگاه مس اضافه کرد.

فرشته قربانی یکی از اعضای این تیم قهرمان بود که امتیازهای زیادی با تیرهای این تیرانداز ملی‌پوش برای مس شکار شد.

قربانی در رابطه با عملکرد خود و تیم تیراندازی با کمان مس بیشتر توضیح می‌دهد:


* با وجود حضور در تمرینات تیم ملی ولی بسیار سپاسگذارم وقت خودتان را در اختیار ما گذاشتید. ابتدا کمی از خودتان بگویید.
بسیار ممنونم از شما. من فرشته قربانی هستم. نزدیک به دو سال و نیم است عضو تیم ملی هستم و سه سال و نیم هم تیراندازی را اغاز کردم. بسیار خوشحال هستم که عضو تیم بزرگ مس کرمان هستم و از حمایت ها و محبت شما بسیار سپاسگذارم.


* چه شد به سمت تیراندازی آمدید و کلا فکر میکنید جایگاه تیراندازی بانوان ایران در جهان کجاست؟
من خیلی اتفاقی با این رشته آشنا شدم. وقتی وارد این رشته شدم هیچ آشنایی با این رشته نداشتم. ولی وقتی شروع کردم به شدت علاقمند شدم و خیلی طول نکشید که به صورت حرفه‌ایی به تمرین کردن این رشته پرداختم. یک سری کم لطفی هایی است ولی در کل تیراندازی با کمان چون خیلی بچه ها علاقه دارند، بچه ها با نتایج درخشانی که بدست می آورند روزنه امیدی برایشان ایجاد می شود. ما هم اکنون هم در جایگاه های بسیار بالایی رسیدیم. الان در رنگینگ های جهانی ما رنگینگ بسیار خوبی داریم. اگر به بانوان نگاه بیشتر و عمیق تری شود انگیزه ایی برای بهتر شدن و محکم شدن می شود.

* چند سال عضو تیم مس کرمان هستید و کمی هم از عناوین قهرمانی در جهان برای ما بگویید.
من در همین لیگ با مس کرمان آشنا شدم و برای مس تیر زدم و بسیار خوشحال هستم که با بچه های کرمانی بودم و بسیار تیم خوبی داشتیم. شادی ها غم ها را با هم پیش بردیم و خدا را شکر نتیجه ایی که می خواستیم بدست آوردیم.
اگر از مدال هایی که گرفتم برای شما بگویم از اولین مدالی که گرفتم جایزه بزرگ ترکیه بود، یک مدال طلای انفرادی و یک مدال طلای میکس. مدال بعدی نزدیک سه ماه پیش در مسابقات چین تایپه کاپ آسیا بود که نقره انفرادی و برنز تیمی را کسب کردیم. بعد یونیورسیال دانشجویان بود که توانستیم هفتم جهان در میکس و پنجم جهان در تیمی شویم.


*از مسابقات این فصل بگویید و اینکه در گام اخر تیم مس با درخشش شما و دیگر تیراندازان توانست به مقام قهرمانی برسد؟
خب همه مسابقات؛ سختی خودش را دارد. هر باشگاهی شرکت می کند سعی دارد تیم قدر و خوبی برای لیگ آماده کند. خیلی رقابت تنگاتنگ بود خصوصا در هفته آخر همه سعی داشتند امتیازات را به خودشان اختصاص دهند.ما هم تمام تلاشمان را کردیم که تا جایی می شود امتیازاتمان را بالا ببریم زیرا به قهرمانی مان ایمان داشتیم و یقین داشتیم به آن می رسیم ولی میخواستیم با اختلاف قهرمان شویم که خدا را شکر این اتفاق افتاد.

* قطعا حفظ قهرمانی از بدست آوردن آن سخت تر است. ایا تیم مس کرمان می تواند این عنوان را تکرار کند؟
قطعا حفظ قهرمانی از خود قهرمانی سخت تر است اما وقتی ما توانستیم با تلاش بسیار این مهم را بدست بیاوریم قطعا تلاشمان را افزایش خواهیم داد تا حتما قهرمانی را حفظ کنیم.
بله مس کرمان می تواند و باید بتواند این عناوین را تکرار کند و قطعا این قهرمانی ها تکرار خواهد شد زیرا باشگاه بزرگی مثل مس کرمان لایق این قهرمانی ها است. انشالله همچنان حامی بانوان ایرانی باشند تا بتوانیم از این حمایت و اعتماد ها استفاده کنیم و نتیجه بسیار خوبی بگیریم.
* نظر شما در خصوص باشگاه مس کرمان و تیم‌داری این باشگاه برای تیم‌های مختلف ؟
مس کرمان از همه نظر عالی بود . همه سعی و تلاش باشگاه بر این بود که ما در آرامش باشیم. همه مراحلی که برای راحتی ما بود انجام می دادند. واقعا همیشه چه از نظر سفر یا از نظر اسکان بهترین و راحت ترین حالت برای ما بود که بسیار از این بزرگواران تشکر می کنم.
تمام تلاش بر این بود که ما تک تک چیزهایی که نیاز داریم برایمان فراهم شود و کاملا تلاش بر این بود که ما در بهترین وضعیت باشیم. برای همین موضوع بسیار ممنونم. ما هیچ چیز کم نداشتیم که همه این موارد برمی گردد به حمایت های ارزشمند مدیرعامل عزیز باشگاه.
* سال قبل باشگاه مس کرمان برای اولین بار از تیم بانوان حمایت کرد و در اولین سال مقام سوم را کسب نمود . در سال دوم نیز مقام اول لیگ را از آن خود کرد. فکر میکنید این حمایت ها چقدر میتواند به پیشرفت بازیکنان قهرمانی چون شما که در جهان شناخته شده هستید کمک کند؟
سوال بسیار خوبی پرسیدید. در تیراندازی با کمان حمایت ها خیلی اندک است. این باعث می شود انگیزه پایین بیاید هرچند از بین نمی رود اما اگر تیراندازی با کمان بتواند همانند خیلی از رشته های ورزشی دیگر حامیان خود را داشته باشد شک نکنید ما هر روز بهتر و بهتر خواهیم درخشید. این حمایت ها به ما انگیزه می دهد. وقتی به یک بانوی ایرانی بها داده می شود مطمین باشید انگیزه ایی در آن ایجاد می شود که هیچکس از آن حمایت پشیمان نخواهد شد.

* و صحبت پایانی؟
بسیار ممنونم از شما و همه هواداران مس کرمان. یک تشکر خیلی ویژه دارم از مدیرعامل باشگاه مس کرمان که ما را حمایت کردند. به ما بانوان ایرانی اعتماد کردند واقعا ممنونم از ایشان.

لینک خبر‌ :: http://mes-fc.ir/news/?Id=2447