باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌مس‌کرمان
Sanat Mes Kerman F.C.
تاریخ روز
دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 ساعت 17:32:35
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

موج سواری بلند روی حاشیه از رفسنجان تا کرمان

شنبه 27 آبان ماه 1396 ساعت 18:47

در روزهای اخیر تصاویری با مضامین مشترک از شهرهای کرمان و رفسنجان منتشر شده است که عده‌ای از افراد را در حال شعار حیا کن و رها کن برای عوامل تیم‌های مس این دو شهر نشان می‌دهد.

هرچند شاید در مواقع باخت و شکست بخشی از هواداران به دلیل عصبانیت و ناراحتی که از نتیجه، به آن مبتلا شده‌اند رو به سر دادن شعارهایی از این دست کنند اما درست در همین مواقع که موج ناراحتی بلند شده است، عده‌ای دقیقا به موج سواری می‌پردازند و درصدد هستند که از این موج بلند شده به سود مقاصد خود بهره ببرند.

هرچند حداقل ماجراهای مس کرمان که حتی پس از پیروزی در بازی‌اش از سوی عده‌ای محدود شعارهایی از این دست را شنید، کاملا نشان می‌داد که شعارهای سر داده شده خیلی در راستای نتیجه‌ی تیم نبوده است و مبنای این شعارها بر اساس منافع خاص و با صحنه‌گردانی عده‌ای طرح شده بود،  در رفسنجان هم برخی مستندات نشان می‌دهد که در این شهر هم برخی افراد خاص به دنبال بهره برداری از فضای پس از باخت تیم مس رفسنجان بوده‌اند.

ظاهرا در همه‌ی سال‌های گذشته، گروه‌های فشاری در فوتبال استان کرمان درست شده‌اند که درصدد هستند با اعمال اینگونه فشارها در ورزشگاه‌ها و یا رسانه‌های مرتبط با آن، از راه‌های میانبری به اهداف مد نظر خود برسند.

این موضوع که نگرانی صریح مدیریت ورزش استان را نیز به دنبال داشته است، تنها ثمره‌ای که بر جای می‌گذارد،انحراف کلی مسیر فوتبال استان کرمان است.

در سال‌های قبل شعار اکثر همین جماعت این بود که چرا هزینه‌های فوتبال استان برای مربیان اکثرا پشت خط مانده‌ی فوتبال ایران می‌شود و یا بازیکنان تمام شده به استان کرمان می‌آیند...و این موضوع دست مایه فشارها و شعارهای آن‌ها علیه این دو تیم بود... اما در فصل جاری که دو سرمربی بومی کرمانی که به نوعی سابقه‌ی فوتبال کرمان هم محسوب می‌شوند با تیم‌هایی جوان و یکدست روانه‌ی مسابقات شده‌اند، بازهم در کمترین زمان ممکن شاهد جو سازی‌های شدید علیه تیم‌های آن‌ها هستیم.

این نشان می‌دهد که گروه‌های فشار فوتبال کرمان که عمدتا از افراد شناخته شده در فوتبال استان هم هستند، فقط بهانه‌های بومی و یا غیر بومی دارند و مسئله‌ی اصلی آن‌ها حضور و یا عدم حضور شخص آن‌ها در راس کار می‌باشد.

البته سابقه نشان داده است که حضور صرف آن‌ها در راس کار نیز تنها باب میل آن‌ها نمی‌باشد بلکه در کنار حضورشان باید همه‌ی مسئال پیرامونی نیز مطابق میل آن‌ها پیش برود در غیر این صورت بازهم گروه‌های فشار فوتبال کرمان در صحنه حضور خواهند یافت تا عوامل پیرامونی را مطابق میل و هدف‌های خود هدایت کنند!!

این زیاده‌خواهی شدید در فوتبال کرمان و تلاش برای رسیدن به آن از راه‌های غیر منطقی در این فصل از رقابت‌های لیگ یک به شکل بد قواره‌ای به چشم زده است و به نوعی فراتر از سطح استانداردهای حتی زیاده خواهی غیر منطقی در فوتبال کرمان نشر داده شده است!

اینکه تنها 13 هفته از رقابت‌های لیگ یک گذشته است و اتفاقا دو تیم مس استان کرمان با مربیان جوان و بومی خود و تیم جوان و آینده‌دار خود نسبت به سال‌های قبل نتایج بدتری نگرفته‌اند اما این چنین زیر فشارهای بی‌رحمانه‌ی عده‌ای دست و پنجه نرم می کنند این نکته را نشان می دهد که عده‌ای تنها بر موج نتایج سوار هستند و خیلی دغدغه‌ی تیم را به طور واقع در سر ندارند و هدف در واقع حضور صرف آن‌ها آن‌هم با وجود همه‌ی شرایط مطلوب مدنظرشان می‌باشد...

اینکه بعد از گذشت تنها 13 هفته از رقابت‌های لیگ یک این فصل دو تیم مس کرمان و مس رفسنجان با فشارهای درون استانی شدید روبرو شده‌اند که از کانال‌های خاص مطرح می‌شود و به آن‌ها دامن زده می‌شود موضوعی است که اگر به موقع واکاوی و شکافته نشود، در بلند مدت به مسیر کلی فوتبال استان لطمه وارد می‌کند.

لینک خبر‌ :: http://mes-fc.ir/news/?Id=2366