باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌مس‌کرمان
Sanat Mes Kerman F.C.
تاریخ روز
پنج‌شنبه 9 فروردین ماه 1403 ساعت 14:41:34
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

اثبات مجدد بزرگی و شخصیت لاله‌های نارنجی/احترام تمام قد فوتبال ایران به مس کرمان

شنبه 12 آبان ماه 1397 ساعت 08:32

تیم فوتبال مس کرمان با ارائه یک بازی جسورانه و مردانه برابر تیم قدر سپاهان بار دیگر احترام فوتبال ایران را به سمت خود جلب کرد و با وجود شکست در ضربات پنالتی برابر این تیم در مرحله‌ی یک چهارم نهایی جام حذفی، نه تنها از ارزش‌های تیم مس چیزی کم نشد که این بازی مقتدرانه مسی‌ها، برای ارزش‌های این تیم در فوتبال ایران آورده‌ی بسیاری داشت.

در این بازی که بار دیگر در حضور 15 هزار تماشاگر در ورزشگاه باهنر کرمان برگزار شد تا یک بار دیگر شور و شوق 15 هزار نفری فراموش شده، بعد از سال‌ها به استادیوم باهنر برگردد، فوتبال کرمان شب خاطره‌انگیزی را برابر تیم پرستاره امیر قلعه‌نویی تجربه کرد.

نادر دست‌نشان در این بازی تیم خود را با ترکیب: آرمان شهدادنژاد، محمدرضا خرسندنیا، مهدی تیکدری، فرزاد حسین‌خانی، امیر زلیکانی، حمید کاظمی، مهرداد قنبری، وحید اسماعیل‌بیگی، میلاد باقری، عیسی پرتو، محمد رضا پورمحمد به میدان فرستاد.

با فشار 15 هزار نفری هواداران مس، این تیم بازی را نسبت به حریف لیگ برتری خود که از بازیکنان ملی‌پوش و خارجی سود می‌برد، بهتر آغاز کرد و میزبان مسلط‌تر از حریف توپ را به گردش درآورد که اولین موقعیت جدی بازی هم توسط امیرزلیکانی برای مس ایجاد شد.

بازی بعد از دقیقه‌ی 25 نیمه‌ی اول به تعادل بیشتری کشیده شد و دو تیم به صورت جسته وگریخته برروی دروازه‌ی یکدیگر موقعیت‌های نصف و نیمه‌ای ایجاد کردند تا در نهایت تلاش دو تیم در نیمه‌ی اول بازی به تساوی بدون گل برسد.

در نیمه‌ی دوم بازی سجاد حیدری از دقیقه‌ی 57 به جای زلیکانی برای مس به میدان آمد اما این بازیکن بعد از آنکه در دقیقه‌ی 71 با شوتی فوق‌العاده خطرناک دروازه‌ی سپاهان را تهدید کرد، به دلیل مصدومیت مجددا تعویض شد و جای خود را به امین جهان کهن در دقیقه‌ی 73 داد.

ضربه‌ی برگردان خطرناک حمید کاظمی و شوت محکم انصاری که با دفع شهدادنژاد و تیر دروازه تبدیل به گل نشد، از موقعیت‌های فوق‌العاده خطرناک دو تیم در نیمه‌ی دوم بودند تا در نهایت این بازی با تساوی بدون گل در 90 دقیقه به پایان برسد.

بازی جسورانه و پایاپای نارنجی‌پوشان مس برابر سپاهان در وقت‌های اضافه نیر ادامه پیدا کرد و فرار دیدنی کاظمی و شوت محکم او با دفع دروازه‌بان سپاهان تبدیل به گل نشد.

در آخرین دقایق وقت‌های اضافه بازی بود که مهدی اسلامی به جای آرمان شهدادنژاد در دروازه قرار گرفت تا مس بیشتر آماده‌ی ضربات پنالتی شود.

در نهایت بازی محکم و مردانه مسی‌ها برابر تیم پرقدرت سپاهان در پایان 120 دقیقه تلاش به تساوی بدون گل رسید تا دوندگی‌های بی‌امان بازیکنان مس و نمایش غیورانه آن‌ها اصلا به سپاهانی ها اجازه یک صعود راحت از این مرحله را ندهد.

در نهایت در ضربات پنالتی، توپ قنبری، پورمحمد، حسین‌خانی، کاظمی، خرسندنیا، باقری، تیکدری و جهان کهن برای مس تبدیل به گل شد تا با گل شدن تمامی ضربات سپاهانی‌ها نوبت به پنالتی نهم برسد که این ضربه توسط مهدی اسلامی با بدشانسی تبدیل به گل نشد تا در نهایت در ضیافت پنالتی‌ها تیم سپاهان با نتیجه‌ی 9بر8 به برتری رسید تا مس با سربلندی تمام از گردونه جام حذفی کنار رود و تیم مس در میان تشویق تماشاگران غیور و متعصب خود به فکر ادامه‌ی رقابت‌های سخت لیگ یک باشد.

 

لینک خبر‌ :: http://mes-fc.ir/news/?Id=23347