باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌مس‌کرمان
Sanat Mes Kerman F.C.
تاریخ روز
جمعه 31 فروردین ماه 1403 ساعت 19:19:42
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

معرفی حریف این هفته مس/داستان عجیب قشقایی در لیگ یک

سه‌شنبه 17 مهر ماه 1397 ساعت 10:59

تیم فوتبال قشقایی شیراز که هواداران تیم مس کرمان بیشتر نام این تیم را از بازی با تیم مس نوین در بازی‌های لیگ دسته دوم فصل قبل به یاد می‌آورند، از آن دسته تیم‌هایی بود که نه باکسب جواز صعود به لیگ یک، که با خرید امتیاز تیم برق شیراز میهمان لیگ یک این فصل شد.

این تیم که در فوتبال کشور بیشتر در کری‌های سرخابی فوتبال ایران نامش کاربرد دارد، با بنیه مالی خوبی که از سرمایه‌گذاران خصوصی برای خود جلب کرده است، یکی از تیم‌های پر سروصدای لیگ یک این فصل شد.

هدایت این تیم بر عهده ابراهیم طالبی است که روزگاری به عنوان مربی و مترجم برروی نیمکت استقلال می‌نشست و این روزها تلاش بیشتری برای صحبت با لهجه شیرازی دارد.

قشقایی از پنج بازی قبلی خود یک باخت، یک مساوی و سه پیروزی را کسب کرده است که شکست سنگین 4بر1 در شیراز برابر مس رفسنجان از جمله آن‌هاست. این تیم در مسابقه‌ی آخر خود در یک بازی جنجالی که حواشی زیادی هم داشت در شیراز تیم سپاسی را شکست داده بود.

قشقایی از آن دسته تیم‌های متمولی است که با مالکان خصوصی و دست به نقد خود، در سال‌های قبل لیگ یک نیز حرف وحدیث‌های زیادی برای این دسته تیم‌ها از موضوعات مختلف حاشیه‌ای در جریان بازی‌ها مطرح می‌شد.

مسلم حق‌شناس، سروش سعیدی، کیخسرو سیاهپور، مسعود اسدی، علی حسامی و جواد عباسی از بازیکنان شاخص این تیم محسوب می‌شوند.

قشقایی در 5 بازی قبلی خود 7 گل زده و 7 گل خورده دارد که نشان از آسیب‌پذیر بودن خط دفاع این تیم می‌دهد. این تیم فقط در یکی از این پنج بازی موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود شده است.

گل‌های این تیم در بازی‌های قبلی توسط مسعود اسدی (3گل)،جواد عباسی (2گل) محمد مهری و رسول بهاروندی به ثمر رسیده است که این گل‌ها برروی پاس بازیکنانی مثل حسین صادقی، سنجابکی، کیانوش اقبالی و علی حسامی ثبت شده‌اند.

تیم قشقایی در بازی‌های لیگ یک این فصل چند ساعتی نیز صدرنشینی را تجربه کرد که بعد از حکم سازمان لیگ مبنی بر صفر شدن امتیازات تیم سیاه‌جامگان، این تیم با 10 امتیاز بعد از مس کرمان در رده‌ی ششم جدول قرار دارد. 

هرچند دو تیم سابقه بازی رسمی با یکدیگر ندارند اما تیم فوتبال مس از آخرین بازی خود در شیراز یک پیروزی حماسی برابر ده هزار هوادار شیرازی را به خاطر دارد که با پیروزی یک بر صفر برابر تیم سپاسی به نوعی صعود این تیم به لیگ برتر را در فصل قبل منتفی کرد.

 دو تیم از ساعت 15 و 45 دقیقه روز چهارشنبه 18 مهر ماه در ورزشگاه پارس شیراز به مصاف هم خواهند رفت.

 

لینک خبر‌ :: http://mes-fc.ir/news/?Id=23260