باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌مس‌کرمان
Sanat Mes Kerman F.C.
تاریخ روز
شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 ساعت 16:33:46
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

اختراع دستگاه ویژه سنجش ارتفاع پرش توسط مربی باشگاه مس

دوشنبه 19 تیر ماه 1396 ساعت 11:43

علی ایرانمنش مربی بدنساز هندبال باشگاه صنعت مس کرمان دستگاهی برای آنالیز فرایند پرش اختراع کرد.

علی ایرانمنش درخصوص اختراع خود گفت: :این دستگاه می تواند ارتفاع پرش و تغییرات پرش های تواتری  از نقطه شروع پرش با توجه به انحراف استاندارد پرش اول و همچنین زمان قرار گرفتن پا روی زمین را اندازه گیری کند وتستهای از جمله  counter movement jumpو sq jumpوreaction وبوسکو را اندازه گیری و بررسی کند.

نکته جالب  این اختراع  کم حجم بودن و قابل حمل بودن آن است، همچنین این اختراع به شکلی برنامه نویسی شده است که به صورت اپلیکیشن روی گوشی نصب و به مربی بدنسازکمک قابل  توجه ای می کند .

این مربی باشگاه مس ادامه داد: کاربرد  این دستگاه برای طراحی و برنامه ریزی تمرینات پرش و توان انفجاری اندام تحتانی  و تمرینات پلایومتریک است  و در رشتهای فوتبال ، هندبال و بسکتبال فوق العاده  کاربرد دارد.

ایرامنش افزود: باتوجه بالا بودن روایی و پایایی نتیجه های ریپورت شده این دستگاه  از این اختراع می توان در بعضی از تحقیقات آزمایشگاهی و پایان نامه های مقطع کارشناسی ارشد و رساله دکتری مورد استفاده قرار گیرد.

این دستگاه در کلاس مربیگری بین المللی بدنسازی در هندبال نیز تست و مورد توجه مدرس فرانسوی پروفسور آلین قرار گرفت وبازیکنان تیم ملی هندبال تستهای پرش خود را با دستگاه آنالیز پرش انجام دادند.

لینک خبر‌ :: http://mes-fc.ir/news/?Id=1971