باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌مس‌کرمان
Sanat Mes Kerman F.C.
تاریخ روز
شنبه 1 اردیبهشت ماه 1403 ساعت 19:35:32
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

کاپیتان تیم مس ب: با هدف صعود، پا به لیگ دو می‌گذاریم

چهارشنبه 24 خرداد ماه 1396 ساعت 11:27

تیم فوتبال مس ب در فصل قبل رقابت‌های لیگ دسته سوم کشور با زحمت بازیکنانی به لیگ دو صعود کرد که با غیرت وتعصب و کمترین چشم‌داشت و توقعی این کار بزرگ را انجام دادند. بازیکنان کرمانی که موفقیت این تیم را موفقیت خود و جامعه‌ی فوتبال کرمان دیدند و از هیچ تلاشی برای به ثمر نشاندن هدف خود دریغ نکردند.

رسول عسگری کاپیتان این تیم شایسته بعد از گذشت چند هفته از صعود این تیم به لیگ دو، بیشتر از تلاش‌های هم‌بازی‌های خود می‌گوید و اینکه این تیم در لیگ دو نیز هدف‌ها بزرگی در سر دارد. 

آقای عسکری با صعود مس ب به لیگ اتفاق فوق‌العاده‌ای در سال گذشته برای باشگاه مس و فوتبال کرمان رقم زدید...از حال و هوای خودتان برای ما بگویید؟
در ابتدا سلام عرض م کینم خدمت شما و هواداران و همه زحمت کشان نشریه لاله های نارنجی و تشکر می‌کینم از این فرصتی که دراختیار من قرار دادید. همانطور که فرمودید واقعا اتفاق بسیار مثبتی با این صعود در باشگاه مس رخ‌داد من هم به عنوان عضو کوچکی از باشگاه واقعا حال
خوشی دارم و یکی از بیادماندگارترین لحظات و روزهای عمرم را سپری می کنم.

 کاپیتان با اخلاق و باغیرت تیم مس نوین نظرش در مورد این صعود چیست. آن هم با تیمی تماما بومی از کادرفنی تا تمامی بازیکنانش؟
اول از همه خدا را شکر می کنم که کمک کرد تا امسال به بهترین نحو مسابقات را به اتمام برسانیم و و باعث خوشحالی همشهریان و دوستداران ورزش استان بشیم وبعد هم خوشحالم که این اتفاق با تیمی رخ داد که تمام اعضاء کادر و باز یکنانش بومی هستند که این خود نشان از
توانایی و پتانسیل بالای مربیان و بازکینان شهرمان می باشد.

 از بازی های اول شروع کنیم که شما شروع خوبی نداشتید و انتقادات برخی افرادی  بی رحمانه به شما نواخته شد و شما فقط و فقط سکوت کردید و در انتها بهترین جواب را دادید. از آن روزهای سحت بگویید.
در آن روزها هیچ کسی به اندازه کادرفنی و باز کینان به قدرت و توانایی این تیم ایمان نداشت و در زمانی که نیاز به حمایت و دلگرمی داشتیم همان طور که فرمودید در همان دو بازی اول در تیررس بی رحمانه بعضی از منتقدین قرار گرفتیم که حتی از نظر بعضی از این منتقدین این تیم محکوم به سقوط به لیگ استان شد ، ولی با کمک خدا و تلاش کادرفنی و باز کینان و حمایت مدیریت از کادر فنی نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه تیم با بهترین عملکرد و نمایش خوب در بازی ها به لیگ دو صعود کرد.

شما در دور اول نیز با شایستگی بهترین و زیباترین بازی ها را به نمایش گذاشتید و با خوش فکری و آینده نگری مسئولین باشگاه ، به دور دوم رفتید و جواب اعتماد آنان را دادید. ایا برای هدفتان هم قسم شده بودید؟
جادارد اینجا از اعتماد مسئولین و حمایت مدیریت باشگاه از تیم برای حضور در دور دوم مسابقات تشکر کنم و خداروشکر کنم که توانستیم جواب این اعتماد رو به خوبی بدهیم،،لازم است بدانید
که ما بازیکنان درهمان شروع کار باهم عهد بستیم که امسال بجز صعود به لیگ دو به هیچ چیز دیگه ای فکر نکنیم و هیچ عاملی باعثجلوگیری و نرسیدن به هدفمان نشود که خدا را شکر نمام بازیکنان تا روز اخر سرعهد خود ثابت قدم ماندن و این مهم رخ داد، جا دارد اینجا از تمام هم تیمی‌های خودم که مثل برادر دوستشان دارم تشکر کنم و برای تک تکشان که هر کدام الگویی از معرف و مردانگی برای من هستند ارزوی موفقیت کنم.

در دور دوم 7 امتیاز از صدرنشین عقب بودید اما به شایستگی صدر را پس گرفتید و در نهایت قهرمان شدید. این صعود در هفته پایانی تا چه حد چسبید؟
این امر محقق نمی شد به جز با تلاش و زحمت بیشتر که خدا رو شکر این اتفاق رخ داد وتیم ان روزها با توجه به اینکه بازی های سختی هم داشت حداکثر امتیاز را از بازی ها برای خود جمعاوری کرد و روز اخر به عنوان تیم اول صعود کرد. همیشه لذت موفقیت بعد از تلاش و زحمت زیاد چند برابرمی شود که این لذت برای من هم دو چندان شد و واقعا بعد از این همه سختی خیلی بهم چسبید.

از هفته پایانی و بازی در بندر گناوه برای ما بگویید. شرایطی که بسیار سخت بود و تهدید به مرگ هم شدید.
ما قبل از رفتن به گناوه پیش بینی این شرایط را کرده بودیم و با بچه ها هم راجع به این موضوع
صحبت کرده بودیم. خوشبختانه تمام باز کین ها علی رغم سن کمی که دارند ولی خیلی با تجربه و پخته با این موضوع برخورد کردند و از انجا که هدف ما مشخص شده بود این شرایط سخت هم نتوانست تأثیری روی کار ما بگذارد و حتی اگر داور بازی گل صحیح ما را مردود اعلام نمی کرد می توانستیم برنده بازی هم باشیم.

اینکه در زمان بازی شما هزاران نفر منتظر خبر از گناوه بودند تا جشن صعود را برپا کنند چه حسی به شما می داد؟
دو حس متفاوت. کسانی که واقعا دوست داشتند شما ببرید و کسانی که تظاهر می کردند دوست دارند شما ببرید. همین که میدانستیم تعداد زیادی از همشهریان و دوستان عزیزمان منتظر صعود و نتیجه کار ما هستند انرژی ما را دوچندان می کرد و حتی همینکه میدانستیم تعداد محدودی از دوستان منتظر شکست ما هستند باعث انگیزه بیشتر ما برای برد می شد و من همینجا از هر دو گروه کمال تشکر را دارم.!!

از بازی قبل هفته پایانی بگوییم که در کرمان آماده برپایی جشن بودید اما تنها یک هفته به عقب افتاد اما در همان روز خیلی حرف ها شنیدید که مثلا دیگه صعود نمی کنید . آن هم از افرادی که مدعی دوست داشتن تیم شما را داشتند.
در آن روز ما فقط می خواستیم جشن صعود خودمان را در حضور هواداران و خانواده های خودمان بگیریم که این اتفاق موکول شد به هفته بعد،شاید تعداد محدودی از دوستان شرایط را دیگر برای صعود مستقیم ما سخت تحلیل کردند ولی هواداران واقعی ما وتمام اعضاء و کادر تیم مطمئن و قاطع بر این نظر بودند که هفته آخرجشن صعود را خواهیم گرفت که خداروشکر این اتفاق افتاد.

این فصل 15 نفر از بازیکنان تیم اصلی باشگاه از آکادمی باشگاه بودند و در تیم دوم باشگاه نیز تمامی بازیکنان بومی بودند برخی عنوان می کردند این موضوع به تیم این فصل مس ضربه زد. جوانگرایی،پاکسازی و بومی گرایی. اما مس نوین جواب بسیار خوبی به آنان داد.دوست دارم نظر شما را به عنوان کاپیتان این جوانان بدانم.
به نظر من همینکه امسال تیم اصلی ما ١٥ بازیکن بومی در اختیار داشت و مهمتر اینکه اکثر این بازیکن ها به بازی گرفته شدند خود یک موفقیت بزرگ برای باشگاه بود، و اگر دقت کنیم میبینیم که تأثیر باز کینان بومی بیشتر از باز کینان غیر بومی در تیم بوده به نحوی که نبود بعضی از این بازیکن های بومی در بعضی از بازیها باعث باخت و نتیجه نگرفتن تیم هم شد. و بنظرم این صعود دلیلی شد بر اثبات این ادعاکه مربیان و باز کینان بومی دارای توانایی پتانسیل بالایی می باشند.

اقای عسکری اکنون می شود گفت باشگاه مس کرمان دو تیم اصلی دارد. تیم مس کرمان در لیگ یک و تیم مس نوین در لیگ دو. قطعا مسئولین باشگاه بسیار مهم است که بتوانند هر دو تیم را آماده رقابت ها کنند. با این تفسیر موافق هستید که هر دو تیم دیگر تیم اول باشگاه هستند؟
من کاملأ با این موضوع موافقم و حتی باشگاه باید یک نگاه ویژه تری به این تیم داشته باشد و به
نظر من اگر حمایت ها از این تیم ادامه پیدا کند و بیشتر شود این تیم به راحتی توانایی صعود به لیگ یک را هم دارد و امیدوارم در فصل بعد تیم اصلی ما به لیگ برتر و تیم مس ب به لیگ یک
صعود کنند.

و صحبت پایانی؟
در پایان تشکر م کینم از زحمات پدر و مادرم واز همینجا دستشان را میبوسم که هرچه دارم از وجود آنهاست و آرزوی موفقیت می کنم برای کل ورزش استان و تمام هم تیمی های عزیزم.
همچنین تشکر ویژه دارم از شما و همه زحمت کشان این نشریه که حق النصاف بدون هیچ چشم داشتی و جانب داری از شخص یا گروهی انتقال دهنده خبرهای باشگاه صنعت مس برای
دوستداران این باشگاه بوده اید و در کنار هواداران عزیز یار دوازدهم ما در این فصل بوده اید.

لینک خبر‌ :: http://mes-fc.ir/news/?Id=1900