باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌مس‌کرمان
Sanat Mes Kerman F.C.
تاریخ روز
سه‌شنبه 4 اردیبهشت ماه 1403 ساعت 10:12:51
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

حمایت مدیر کل ورزش وجوانان استان از انتخاب مربیان بومی برای تیم‌های مس

سه‌شنبه 16 خرداد ماه 1396 ساعت 09:42

مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان، انتخاب آقایان احمد نخعی و علی سامره از مربیان بومی استان کرمان را برای دو تیم مس کرمان و مس رفسنجان، اتفاق بسیار مهم و مثبتی دانست.

دکتر امیری خراسانی در رابطه با این موضوع گفت: در سال‌های گذشته ما اسامی زیادی از مربیان بزرگ و شناخته شده‌ی فوتبال کشور را در استان تجربه کرده بودیم و سرانجام روزی می‌بایست نوبت به اعتماد مربیان کرمانی هم می‌رسید که خوشحالم این اتفاق سرانجام رخ داد.

وی افزود: اگر در سال‌های گذشته این مربیان سرشناس کشور، به استان کرمان آمدند و نتیجه‌های مد نظر همگان را کسب نکردند به این دلیل برمی‌گشت که در فوتبال امروز دنیا به غیر از سرمربی باید عوامل و ارکان‌های مختلفی در کنار یکدیگر برای کسب موفقیت قرار داشته باشند و این موفقیت تنها به دست سرمربی و یا حتی بازیکنان رقم نمی‌خورد.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان کشور با تمجید از تصمیم مدیران مس برای فرصت دادن به مربیان کرمانی گفت: قطعا این انتخاب‌ها نشان از آن دارد که مس برای پیشرفت فوتبال استان برنامه‌ی جدی دارد و من امیدوارم امسال شاهد بسته شدن تیم‌هایی فنی و قوی برای این دو چهره‌ی شناخته شده‌ی فوتبال استان باشیم و  برنامه‌ریزی جدی برای استفاده از تمام پتانسیل ورزش مس برای هر دو تیم فوتبال استان را مشاهده کنیم.

آقای خراسانی که از کارشناسان فوتبال نیز می‌باشد با رد نگرانی بابت کم‌تجربگی این مربیان در لیگ یک گفت: زمانی به تیم‌هایی که در سال‌های قبل موفق شدند از لیگ یک به لیگ برتر صعود کنند نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که اکثر این تیم‌ها از مربیانی سود می‌بردند که برای اولین بار بود که در قابت‌های لیگ دسته اول روی نیمکت می‌نشستند. فصل قبل نظرمحمدی در سپیدرود این موضوع را نشان داد و همچنین تارتار که با پارس جم به لیگ برتر صعود کرد برای اولین بار فضای این لیگ را تجربه می‌کرد. همچنین تیم فولاد نوین خوزستان چند فصل پیش با یک مربی بومی به نام کورش موسوی که چندین فصل برروی تیم‌های پایه باشگاه کار کرده بود و اشراف کامل بر وضعیت تیم‌های پایه داشت موفق شد در همان سال اول حضور خود فولاد نوین را لیگ برتری کند و همه‌ی این تجربه‌ها نشان می‌دهد که اگر کار اصولی پیش برود و تیم‌های مس کرمان و مس رفسنجان در تمام طول بازی‌ها روند مثبت خود را طی کنند،با وجود نخعی و سامره هم می‌توانند لیگ برتری شوند.

ایشان خطاب به تماشاگران فوتبال کرمان گفت: قطعا هواداران هر دو تیم این چهره‌ها را کاملا می‌شناسد و در زمانی که آن‌ها در همین تیم‌ها فوتبال بازی می‌کردند همین تماشاگران آن‌ها را بارها تشویق کرده‌اند و می‌دانند که این سرمربی‌ها برای این دو تیم جوانی و زندگی خود را صرف کرده‌اند و قطعا با تعصبی خاص روی نیمکت‌های این تیم‌ها می‌نشینند. من از هواداران هر دو تیم می‌خواهم همانطور که برای سرمربیانی که در سال‌های گذشته به استان آمدند صبر کردند و حمایت نمودند، برای این دومربی نیز صبوری و حمایت لازم را داشته باشند و فرصت کافی را در اختیار آن‌ها برای درخشش خود بدهند، همانطور که قطعا هر دو باشگاه مس کرمان و رفسنجان و شرکت مس نیز این فرصت را به طور کامل در اختیار آن‌ها، با حمایت‌هایی که انجام می‌دهند، قرار می‌دهد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان فارغ از بحث مربی‌‌گری دو تیم بر لزوم اتحاد همه‌ی عوامل پیرامون سه باشگاه مس کرمان،مس رفسنجان و گل‌گهر سیرجان تاکید کرد و گفت: باید قبول کنیم که هیچ‌گاه یک دست صدا ندارد و تا زمانی که ما به طور واقعی دست در دست هم قرار ندهیم نمی‌توانیم از پس مشکلات بزرگ لیگ یک برآئیم. من امیدوارم که در فصل پیش روی لیگ یک همه‌ی نهادهای دخیل برای این سه باشگاه اتحاد را معنا کنند تا سرانجام شاهد موفقیت یکی از این سه تیم برای صعود به لیگ برتر فوتبال کشور باشیم.  

لینک خبر‌ :: http://mes-fc.ir/news/?Id=1872