باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌مس‌کرمان
Sanat Mes Kerman F.C.
تاریخ روز
پنج‌شنبه 6 اردیبهشت ماه 1403 ساعت 20:54:02
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

تحلیل خبرگزاری فارس از صعود مس ب/آغاز فصلی نو از باشگاه‌داری حرفه‌ای در کرمان

شنبه 30 اردیبهشت ماه 1396 ساعت 11:49

خبرگزاری فارس در یاداشتی که برروی خروجی سایت خود قرار دارد نسبت به صعود تیم فوتبال مس ب به رقابت‌های لیگ دسته دوم کشور واکنش نشان داد.

در این یاداشت که به قلم عباس آقامولایی نوشته شده است می‌خوانیم: صعود تیم فوتبال مس نوین به رقابت‌های دسته دوم فوتبال کشور آن هم پس از گذشت زمان بیش از یک دهه را می‌توان آغاز فصلی نو از باشگاه‌داری حرفه‌ای در کرمان و باشگاه صنعت مس دانست.

پروسه صعود تیم فوتبال بزرگسالان صنعت مس کرمان به رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور برای سومین سال پیاپی با شکست مواجه شد و بار دیگر فوتبال‌دوستان کرمانی باید برای دیدن نارنجی‌پوشان دیار کریمان در لیگ برتر فوتبال یکسال دیگر به انتظار بنشینند.

اما در بحبوحه رفتن و یا نرفتن تیم به لیگ برتر فوتبال کرمان و باشگاه صنعت مس شاهد یک اتفاق مهم و البته مبارک بود، اتفاقی که کرمانی‌ها و به‌ویژه بسیاری از مدیران و مربیان فوتبال کرمان و به ویژه باشگاه مس سال‌های سال به دنبال آن بودند.

صعود تیم مس نوین به رقابت‌های دسته دوم فوتبال باشگاه‌های کشور را باید مهم‌ترین اتفاق فوتبالی چند سال اخیر فوتبال کرمان دانست، جایی که محصولات آکادمی‌های باشگاه مس بالاخره و پس از سال‌ها توانستند مزد شایستگی و ارزش بالای کار خود را گرفته و عرضه کنند و با ارائه نمایش قابل قبول به‌عنوان تیم نخست از گروه خود راهی لیگ دسته دوم فوتبال کشور شوند.

باید این راهیابی را به فال نیک گرفت، اتفاقی که سال‌ها بسیاری به انتظار آن نشسته بودند، اکنون رخ داده است تا به واسطه آن هم جوانان شایسته کرمانی بتوانند با حضور در لیگ دسته دوم توانایی‌های بالای خود را به‌معرض نمایش گذاشته و هم اینکه حضور این تیم حتی‌المقدور زمینه‌ساز توجه هرچه بیشتر مسؤولان و تصمیم‌گیرندگان در باشگاه مس به وجود این سرمایه‌های گرانبها شود.

مسی‌ها اگر خواهان حرکت در مسیر باشگاه‌داری حرفه‌ای باشند و بخواهند با اجرای برنامه‌هایی که همواره در حد شعار آن را مطرح کرده‌اند  اقدامی کنند، باید قدر فرصت به‌وجود آمده را دانسته و با ایجاد یک سیستم هماهنگ شرایط را برای بهره‌برداری از ذخایر آکادمی خود در ترکیب تیم اصلی خود، تیم بزرگسالان فراهم آورده و با قدم برداشتن در این مسیر به اهداف مختلفی دست یابند.

در واقع مس نوین از  این پس با جذب سرمایه‌ها و استعدادهای فوتبال استان از این ظرفیت‌ها در لیگ دسته دوم فوتبال کشور استفاده می‌کند تا این بازیکنان با کسب تجربه و آمادگی لازم برای حضور در تیم اصلی مس به پختگی و حداقل‌های لازم دست یابند.

به‌نظر می‌رسد باید راهیابی مس نوین به لیگ دسته دوم فوتبال کشور را یافتن حلقه گم‌شده موفقیت فوتبال استان پس از سال‌ها عنوان کرد، حلقه مفقوده‌ای که اگر برای آن برنامه داشت، می‌توان موفقیت‌های بیشتری را برای آینده باشگاه مس و فوتبال کرمان ترسیم کرد، موفقیت‌هایی که یک بخش آن در حوزه  اقتصادی فوتبال است که می‌توان با اتکا به آن باشگاه‌های فوتبال ما را در بخش درآمدزایی به خودکفایی و بی‌نیازی از بودجه‌های دولتی رساند.

لینک خبر‌ :: http://mes-fc.ir/news/?Id=1825