باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌مس‌کرمان
Sanat Mes Kerman F.C.
تاریخ روز
جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 ساعت 17:07:08
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

نخعی: ظرفیت ما بالاتر از لیگ دسته سوم بود/ همدلی در تیم ما از همان اول وجود داشت

دوشنبه 25 اردیبهشت ماه 1396 ساعت 10:17

حضور تیم فوتبال مس نوین در لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور می‌تواند زمینه‌ساز رشد و پیشرفت بیشتر فوتبال کرمان و موفقیت‌های فوتبالیست‌های بومی این شهر شود.

 راهیابی تیم فوتبال مس نوین کرمان به رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه‌های کشور را می‌توان بهترین خبر برای ورزش و به‌ویژه فوتبال استان در اوایل سال 96 دانست، حالا با وجود حضور این تیم در این مسابقات می‌توان شاهد رشد هرچه بیشتر فوتبال کرمان و محصولات آکادمی باشگاه صنعت مس در سطح کشور بود.

احمد نخعی سرمربی این تیم فوتبال در گفتگویی که با خبرگزاری فارس انجام داده است بیشتر در رابطه با شرایط تیم خود در این صعود صحبت می‌کند:

 بالاخره ماموریت غیرممکن امکانپذیر شد و تیم فوتبال مس نوین توانست با کسب امتیازات لازم به‌عنوان تیم نخست راهی مسابقات دسته دوم فوتبال کشور شود در این زمینه چه صحبتی دارید؟

نخعی: با این  پیروزی خستگی 10 ماهه اخیر از تنمان خارج شد، جوانان با انگیزه و پرتلاش ما در دیدار پایانی مقابل تیم گناوه بازی خوب و قابل قبولی ارائه کردند و با کسب تک امتیاز و رساندن جمع امتیازات تیم به عدد 36 توانستند به‌عنوان تیم نخست مجوز حضور در مسابقات فصل آینده لیگ دسته دوم فوتبال را کسب کنند و من فکر می‌کنم حضور فوتبال کرمان و تیم باشگاه مس در این مسابقات می‌تواند نویدبخش روزهای بهتری برای جوانان و نخبگان فوتبال این استان باشد.

هیچ تیمی در خانه تیم گناوه نتوانسته بود این تیم را متوقف کند ما در شرایطی که هوا 40 درجه بالای صفر و رطوبت 70 درصد بود و از زمین و آسمان نیز به ما فحاشی و بی‌احترامی می‌شد، توانستیم با دست پر از زمین خارج شویم.

با توجه به اینکه این دیدار در پایان با تساوی یک بر یک خاتمه پذیرفت این تیم مس نوین بود که موفق شد در نهایت با توجه به تفاضل گل مثبت دو با کسب 36 امتیاز به صورت مستقیم راهی لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه‌های کشور شد.

 از لیگ دسته سوم و یا همان زیرگروه صحبت کنید، این رقابت‌ها همه‌ساله چالش پیش روی باشگاه مس و تیم نوین بود، آیا برای رهایی از این مسابقات و صعود به لیگ بالاتر استراتژی و برنامه خاصی مد نظر شما بود؟

نخعی: لیگ دسته سه لیگ فرسایشی و خسته‌کننده‌ای است، اکثر تیم‌های حاضر در این مسابقات فوتبال خوبی به لحاظ فنی بازی نمی‌کنند و به‌دنبال کسب حداقل‌ها هستند، البته باید گفت ظرفیت بچه‌های مس نوین بالاتر از لیگ دسته سوم بود و من اطمینان داشتم که با این تیم و با این نفرات ما می‌توانیم برای موفقیت فوتبال کرمان گام بلندی برداریم.

در زمینه برنامه و استراتژی هم سیاست ما کسب پیروزی از بازی‌های خانگی و ارائه بازی‌های منطقی و برنامه‌ریزی روی ضد حملات در بازی‌های بیرون از خانه بود، البته من به توانایی فنی بازیکنانم اعتقاد داشتم و به آنها گفته بودم شما توانایی انجام کارهای بزرگ را دارید.

از بدو آغاز تمرینات تیم تا پایان مسابقات فضای خوبی در تیم ما وجود داشت، همه بازیکنان و عوامل تیم با یکدیگر متحد بودند و در نهایت مزد این رفاقت و همدلی را هم گرفتند.

 چند تیم از رقابت‌های زیرگروه راهی لیگ دسته سوم می‌شوند؟

نخعی: پنج تیم که سه تیم به‌صورت مستقیم و دو تیم دیگر با برگزاری مسابقات پلی‌آف مشخص می‌شوند.

 آیا باشگاه مس و مسؤولان از این تیم حمایت کافی داشته‌اند؟

نخعی: مسؤولان کمیته فنی و اعضای هیات مدیره و مدیرعامل از این تیم به خوبی حمایت کردند، تیم ما در مرحله نخست مسابقات با بدشانسی و با اختلاف گل زده نتوانست راهی مرحله بعد مسابقات شود، اما وقتی مسؤولان باشگاه سطح فنی و انگیزه بالای بازیکنان تیم را دیدند برای خرید امتیاز به‌منظور شرکت تیم در مرحله بعد مسابقات اقدام کردند که این موضوع بزرگترین حمایت از مس نوین در این فصل از مسابقات بود.

همین اقدام مسؤولان باشگاه در نهایت موجب شد تا کادر فنی و بازیکنان تیم برای جبران محبت مسؤولان باشگاه دست به‌کار شوند و با کسب امتیاز لازم مجوز حضور تیم در مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال کشور را به‌دست آورند در واقع ما راهی به جز کسب موفقیت و صعود به لیگ بالاتر نداشتیم!

میانگین سنی بازیکنان تیم شما چه‌قدر است و آیا می‌توان از درون این تیم برای تیم اصلی باشگاه نیز نفراتی را انتخاب کرد؟

نخعی: تمام بازیکنان این تیم نفرات بومی و محصولات رده‌های سنی باشگاه مس هستند، میانگین سنی تیم ما 23 سال و 9 ماه است به نظر من این تیم و این بازیکنان پشتوانه بزرگی برای تیم اصلی باشگاه که همان تیم بزرگسالان است، هستند، بازیکنانی کم‌توقع، با معرفت، متعصب و با انگیزه که یکی از دلایل اصلی صعود ما همین شخصیت و مرام بازیکنان است.

در تیم ما رفاقت، همدلی و اتحاد حرف اول را می‌زد و اگر بازیکنی روزی در دیداری بهترین بازیکن ما بود و در بازی بعد در لیست نبود هیچ‌گونه حاشیه‌ای برای ما درست نمی‌کرد و این یعنی تمام بازیکنان قلب و دلشان برای موفقیت تیم می‌تپد.

به نظر من باشگاه باید نگاه و نگرش دیگری به این تیم و بازیکنانش داشته باشد و این بازیکنان را از دست ندهد، آینده متعلق به این بازیکنان است و این بازیکنان می‌توانند پشتوانه بسیار خوبی برای بازیکنان بزرگسال ما باشند.

 قطعا کادر فنی و همکاران شما در تیم در این موفقیت سهیم هستند در این زمینه اگر صحبتی دارید بفرمایید؟

نخعی: کادر فنی و دستیاران من با بازیکنان ارتباط خیلی خوبی داشتند، باید گفت ارتباط خوب کادر فنی با بازیکنان، دوستی و اتحاد همه جانبه میان بازیکنان و صمیمیت و رفاقت در کادر فنی از دیگر عوامل موفقیت این تیم بود.

آقایان غفاری، بحرهمت، نخعی و حبیبی برای موفقیت تیم تلاش زیادی کردند از طریق همین تریبون از آنها عذرخواهی می‌کنم زیرا به‌واسطه مسؤولیتی که داشتم، باید برای موفقیت تیم تلاش زیادی کنم و همین مساله موجب شد تا هرازگاهی استرس و اضطراب‌های ناشی از حساسیت‌های مسابقات و نتایج تیم را با داد و فریاد بر سر آنها خالی کنم.

 صحبت پایانی؟

نخعی: باید از هواداران تیم، مردم کرمان و خانواده‌های بازیکنان تیم قدردانی کنم، چراکه در این مدت آنها نیز در کنار ما حضور داشتند و برای موفقیت تیم از ما حمایت کردند و همچنین باید از خانواده خودم و همسرم تشکر ویژه‌ای داشته باشم زیرا در این یکسال گذشته آنها نیز همچون من دغدغه موفقیت این تیم را داشتند.

شک نکنید اگر این بچه‌ها بخواهند در فوتبال به موفقیت برسند باید کسی پیدا شود و این جسارت را داشته باشد تا از آنها حمایت کند، مسؤولان باشگاه مس همانگونه که در میانه راه با خرید امتیاز از تیم حمایت کردند، می‌توانند در ادامه نیز به این بازیکنان اعتماد کنند و با نگاه حمایتی از آنها دفاع کنند.

همچنین باید از زحمات کسانی که طی یک دهه اخیر در تیم مس نوین تلاش کردند قدردانی کنم، خواست خدا بود تا این صعود به اسم من و به اسم بازیکنان فعلی رقم بخورد، همه افرادی که در این تیم حضور داشتند برای موفقیت تیم تلاش کردند.

به نظر من حضور مس نوین در لیگ دسته دوم کشور می‌تواند موجب رشد و ارتقای فوتبال کرمان شود.

لینک خبر‌ :: http://mes-fc.ir/news/?Id=1814