باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌مس‌کرمان
Sanat Mes Kerman F.C.
تاریخ روز
جمعه 31 فروردین ماه 1403 ساعت 08:24:06
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

مشاور ورزشی شرکت مس:با تدبیر دولت امید از بحران مالی گذشتیم/بودجه ورزش مس افزایش می‌یابد

چهارشنبه 13 اردیبهشت ماه 1396 ساعت 11:42

سید ابولحسن مهدوی یکی از شناخته شده‌ترین چهره‌های مدیریتی ورزش استان کرمان می‌باشد که علاوه بر تجربه‌ی مدیریتی در باشگاه مس کرمان و تربیت بدنی استان، در حوزه‌های مختلف کشوری از جمله ریاست فدراسیون هندبال و... نیز حضور داشته است تا بر اوضاع ورزش کشور و کرمان اشراف کاملی داشته باشد.

آقای مهدوی همواره در کنار ورزش مس نیز حضور داشته است و با سابقه‌ی حضور در هیات مدیره‌ی باشگاه مس کرمان همینک به عنوان مشاور در ورزش شرکت مس حضور فعال دارد و فعالیت‌های ورزشی در شرکت مس را به خوبی ارزیابی می‌کند.

وی در رابطه با فعالیت‌های ورزشی شرکت مس در سال 95 می‌گوید: بررسی سرمایه‌گذاری شرکت مس در بعد ورزش از مسیرهای مختلفی قابل بررسی و ارزیابی است. این مسیرها شامل موارد مختلفی از جمله سرمایه‌گذاری در ورزش حرفه‌ای می‌باشد که در چند باشگاه مختلف در کشور از جمله کرمان، رفسنجان، سنگون، شهربابک و... متمرکز شده است و توجه به ورزش کارگری و کارکنان این شرکت می‌باشد و همچنین فراهم کردن زیرساخت‌های مهم ورزش در کشور از جمله ساخت ورزشگاه‌های استاندارد که همه‌ی این موارد قابل بررسی و توجه در شرکت مس بوده‌اند.

آقای مهدوی افزود: قبل از هر چیز باید به یک موضوع مهم در سال‌های 94 و 95 در ورزش شرکت مس اشاره کرد و آن اینکه با وجود شرایط بسیار بد اقتصادی که در کشور و از جمله شرکت حاکم بود، شرکت مس به مدد و همت مدیران ارشد خود نه تنها هیچ رشته‌ی ورزشی و یا باشگاهی را از بدنه‌ی خود جدا نکرد که با یک مدیریت اصولی رشته‌های مد نظر را حفظ و حتی در مواردی به تعداد سرمایه‌گذاری برروی آن‌ها اضافه نیز کرد.

وی ادامه داد: این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که در زمان 8 ساله دولت قبل به دلیل تصمیم‌گیری‌هایی که صورت گرفت، از نظر اقتصادی شرکت مس همانند بسیاری از نهادهای دیگر کشور در شرایط بسیار سختی قرار گرفت اما خوشبختانه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و با تصمیم‌گیری‌های مدیران ارشد شرکت مس، در حالی که سرمایه‌گذاری برای ورزش در این شرکت در خطر جدی قرار داشت، اما به واسطه‌ی اهمیت مسئولیت اجتماعی که در تفکر مدیریت شرکت بود، با برنامه‌ریزی اصولی، ورزش در شرکت مس باقی ماند و از همین رو باید تشکر ویژه‌ای از مدیرانی داشت که این تفکر را در بدنه‌ی شرکت مس حفظ کردند.

ابولحسن مهدوی با اشاره به اهمیت ورزش کارگری گفت: در بعد ورزش کارگری برنامه‌ی بسیار جامع و دقیقی تدوین شده است که از سال 96 اجرایی خواهد شد و همانطور که در سال 95 مسابقات ایمیدور و کارگری حیاتی دوباره پیدا کرد، در سال 96 این اتفاق به صورت جامع‌تر و گسترده‌تر در سراسر کشور و شهرهای مختلف انجام می‌گیرد.

ایشان به افزایش امکانات ورزشی در کارخانه‌جات شرکت مس اشاره کرد و افزود: ما به سلامت سرپنجه‌های عزیز شرکت مس که همان کارگران شریف کارخانه‌جات شرکت مس هستند اهمیت فوق‌العاده می‌دهیم و درصدد هستیم که در سال پیش رو با افزایش چشمگیر امکانات ورزشی در کارخانه‌جات شرکت مس، از طریق ورزش با آلودگی‌های موجود در این کارخانه‌جات که می‌تواند سلامت کارگران را تهدید کند مقابله کنیم و این برنامه نیز در دستور کار قرار دارد.

اقای مهدوی به بودجه‌ی ورزش مس در سال 96 اشاره می‌کند و می‌گوید: انشاالله با تدابیر مدیریتی که شرکت مس در سال جدید خواهد داشت و اجرای هرچه بیشتر مسئله برجام که تاثیرات مالی خود را در شرکت مس خواهد داشت و به نوعی از بحران‌های اقتصادی بیشتر فاصله می‌گیریم، شاهد شوکوفایی بیشتر ورزش مس به خصوصاز نظر هزینه‌ کرد و سرمایه‌گذاری نیز خواهیم بود و در این زمینه به خصوص در بعد ورزش کارگری و کارکنان توجه بیشتری خواهد شد.

وی افزود: همچنین در سال پیش رو ورزشگاه‌های بزرگ مس در سراسر کشور از جمله ورزشگاه شهر کرمان به اتمام خواهد رسید که این هدیه‌ای بزرگ از سوی ورزش مس به ورزش تمام کشور می‌باشد و همچنین با گذر از مسائل و مشکلات اقتصادی، با مدیریت بهتر هزینه‌کردهای ورزش در باشگاه‌های مختلف مس، بازهم شاهد حضور ورزش مس در راس ورزش کشور خواهیم بود و تیم‌های مختلف باشگاه‌های مس، در مسابقات خود بهترین نتایج را در زمینه‌ی ورزش حرفه‌ای رقم خواهند زد.

این چهره میدریتی ورزش استان کرمان از لزوم حضور بیشتر نهادهای اقتصادی در ورزش کرمان می‌گوید و ادامه می‌دهد: هرچند بسیاری از نهادهای اقتصادی استان همانند ذغالسنگ با مشکلات عدیده اقتصادی روبرو هستند اما نهادهای اقتصادی کرمان نباید بار هزینه کرد در ورزش استان را تنها برروی دوش مس و گل‌گهر بی‌اندازند و من با قاطعیت به آن‌ها می‌گویم اگر با شیوه‌ی مدیریتی صحیح و تفکری به روز این نهادها وارد عرصه‌ی ورزش شوند، می‌توانند از بعد اقتصادی و تبلیغاتی نیز برای خود صحفه‌های روشن و جدیدی را ورق بزنند.

لینک خبر‌ :: http://mes-fc.ir/news/?Id=1787