باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌مس‌کرمان
Sanat Mes Kerman F.C.
تاریخ روز
سه‌شنبه 29 اسفند ماه 1402 ساعت 09:44:31
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

مربی فصل قبل بسکتبال مس: پیشرفت تیم کاملا محسوس بود

چهارشنبه 30 فروردین ماه 1396 ساعت 09:57

تیم بسکتبال مس کرمان علی‌رغم تلاش و نتایج خوبی که در دور گروهی رقابت‌های لیگ دسته اول بسکبتال کشور گرفت،در نهایت نتوانست در دور پلی‌‌آف این بازی‌ها جواز صعود به لیگ برتر را کسب کند.

حسین مهدوی سرمربی این تیم در گفتگوییکه با نشریه‌ی آفاق ورزشی انجام داده است بیشتر در رابطه با عملکرد کلی تیم خود صحبت می‌کند.

- ارزیابی شما از تیم مس در رقابت های بسکتبال لیگ یک این فصل چه بود؟
امسال اولین سالی بود که در گروه 10 تیمی جزو 5 تیم بالای جدول در دور رفت و برگشت قرار گرفته ایم و این نشان از رشد و پیشرفت بسکتبال دارد. چرا که هر ساله ما در بهترین حالت در رده‌ی هفتم یا هشتم گروه خود قرار می گرفتیم.

- ظاهرا در بازی های پلی آف بعد از انجام یک بازی از ادامه رقابت‌ها انصراف دادید؟
پلی آف سه مرحله داشت. اگر مرحله اول را با موفقیت پشت سر می‌گذاشتیم، به 8 تیم اول شمال و جنوب راه پیدا می کردیم. در دور پلی‌‌آف اول می‌بایست با تیمی از گرگان بازی کنیم که به دلیل جایگاه‌های دوتیم در دورگروهی یک بازی در کرمان و دو بازی در خانه‌ی حریف بود وهر تیمی دو بازی از سه بازی را برنده می‌شد به دور بعد می‌رفت. پس از اینکه ما بازی داخل خانه را واگذار کردیم عملا شانس برای برد در دو بازی بعد در خانه‌ی حریف را خیلی کم می‌دیدیم و از همین رو تصمیم به انصراف گرفتیم.

- گویا به طور کلی امسال وضعیت بهتری نسبت به سال های قبل دارید؟
امسال پتانسیل خوبی برای صعود داشتیم. اگر آسیب دیدگی ها گریبان گیر تیم نشده بود، شرایط بهتری داشتیم و امید به صعود برایمان بیشتر بود.

- وضعیت تیم از نظر بازیکن بومی نسبت به سال قبل چگونه بود؟
نسبت به سال های قبل از بازیکنان بومی و جوان بیشتری استفاده شده است. از 12 بازیکن که در اختیار داشتیم تنها 2 بازیکن غیر بومی بودند.

- پس پتانسیل این رشته در استان خوب است؟
پتانسیل خوبی در این رشته داریم. از مربیان سرشناسی در سطح کشور برخوردار هستیم و بازیکنان مستعدی را داریم که اگر به آنها توجه شود و بودجه ی خاصی برای بسکتبال در نظر گرفته شود، بی شک می توانیم سهمیه ی لیگ برتر بگیریم.

- بزرگترین معضل بسکتبال استان را چه می بینید؟
فعلا سهمیه ی لیگ برتر برای استان یک معضل شده است و نبود تیم لیگ برتری ضربه ی زیادی به بسکتبال زده است.

- چقدر بودجه برای  تیم شما در نظر گرفته شد؟
برخی از تیم ها چهار برابر ما هزینه کرده اند و به مراتب تیم های آنها از لحاظ امکانات، بازیکنان و وسیله ایاب و ذهاب بهتر هستند. تیم کرمان با 185 میلیون تومان بسته شده است و الان عملکرد خوبی را هم در مقایسه با تیم های دیگر که بودجه های به مراتب بیشتری هزینه کرده اند ، دارد.

- وضعیت سخت افزاری این ورزش چگونه است؟
ما سالن اختصاصی بسکتبال در استان داریم. خیلی جاها این امکانات را ندارند. اما متاسفانه بازدهی خوبی در بخش آقایان نداریم.

- شما در رابطه با رقم بودجه با باشگاه مشکل نداشتید؟
نسبت به بودجه ای که برای ما گذاشتند مسئولانی از جمله مدیرعامل باشگاه مس ، آقای سیاوشی رییس هیات استان ، اعضای باشگاه خصوصا آقای حاج اسماعیلی و آقای کهندل تمام حمایت لازم را برای برطرف شدن مشکلات ما انجام داده اند که اگر امروز شاهد این پیشرفت ها هستیم به واسطه ی همین حمایت ها است.

- دیده می شود مربیان سایر رشته ها برای تماشای بازی های شما می آیند ، این حرکت را چگونه می بینید؟
آقای ابراهیم زاده چند بار پیگیر نتایج شد و برای تماشای بازی های ما آمد.این امر باعث می شود که بازیکنان و مربیان انسجام بهتری نسبت به باشگاه داشته باشند. حتی ما به همراه بازیکنان بسکتبال برای دیدن بازی های تیم هندبال و فوتبال رفته ایم. که این خود باعث تقویت و روحیه ی بازیکنان می شود و به شکلی باعث اتحاد خانواده مس می شود.

- چه عواملی در پیشرفت این فصل شما دخیل بوده اند؟
همدلی که بین بازیکنان و کادر فنی به وجود آمده است یکی از دلایل پیشرفت بوده است. مدیریت و سرپرستی آقای محمدرضایی نیز بر این مهم افزوده است که باید از ایشان تشکر و تقدیر داشته باشم. جا دارد از زحمات آقای میرزایی و حسن زاده که در کنار  هم توانسته ایم تیم خوبی را داشته باشیم، تشکر کنم.

- فرزندان شما هم اهل ورزش هستند؟
پسر بزرگم عضو تیم جوانان کرمان در رشته ی بسکتبال است. پسر دومم نیز در مسابقات پرتاب وزنه در مدارس کرمان مقام اول را کسب نموده است و در مدارس بسکتبال مقام دوم را کسب کرده است( دو رشته ای است). همسرم نیز استاد تربیت بدنی و در دانشگاه باهنر و آزاد کرمان مشغول است.

- تاثیر حاج آقا مهدوی و جناب کهندل در زندگی ورزشی شما چقدر بوده است؟
خیلی.بخاطر شخص حاج آقا مهدوی ما به ورزش روی آوردیم. البته پدر خانمم حاج آقا کهندل هم که از فوتبالیست ها و پیشکسوتان خوب استان است باعث شد که سرگرم ورزش باشیم و ورزشی بمانیم.

- صحبت های پایانی.
از مدیر عامل و کارکنان صنعت مس، ریاست هیات بسکتبال، هواداران و تماشاگران، بازیکنان و دیگر همکارانم در کادر فنی تقدیر و تشکر دارم و آرزوی سال خوبی را برای تک تک عزیزان از پروردگار متعال خواستارم. ان شاا... که سالی خوب و پر از موفقیت و سربلندی برای ورزشکاران بخصوص ورزشکاران رشته ی بسکتبال اتفاق بیفتد. 

لینک خبر‌ :: http://mes-fc.ir/news/?Id=1747