باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌مس‌کرمان
Sanat Mes Kerman F.C.
تاریخ روز
پنج‌شنبه 6 اردیبهشت ماه 1403 ساعت 07:42:00
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

گفتگوی نوروزی با سرمربی تیم فوتبال مس: سالی پر از امیدواری

دوشنبه 7 فروردین ماه 1396 ساعت 13:59

منصور ابراهیم‌زاده و شاگردانش در ابتدای سال 96 چشم‌های زیادی در کرمان را برروی خود می‌بینند که چشم بر تلاش آن‌ها دوخته است تا در همین روزهای ابتدایی سال با نتایج تیم فوتبال مس سال شیرینی را در کرمان برای آن‌ها بسازند. موضوعی که سرمربی تیم مس بیش از هر کسی به آن واقف است و در سال جدید تمرکز خود را برای محقق شدن این موضوع معطوف کرده است... سالی پر از امیدواری که منصور ابراهیم‌زاده در گفتگوی نوروزی خود نیز به آن اشاره می‌کند و برای محقق شدنش از لزوم کمک همه در کرمان می‌گوید.

هواداران و مردم کرمان قطعا دوست خواهند داشت صحبت های ابتدایی شما را بشنوند.
سلام عرض میکنم خدمت همه کرمانی های عزیز، هواداران بزرگ ما، بازیکنان و مجموعه باشگاه مس. نوروز را تبریک عرض می کنم و ارزو می کنم سال خوبی را شروع کنند و الان نیز در خدمت شما هستم بازیکنان و کادرفنی در حال تمرین هستند ولی می دانم حتی اگر من نباشم تمامی بازیکنان و اعضای تیم کار خود را به خوبی انجام می دهند و بهترین روند را رقم می زنند.

شما از مربیان با دانش ما هستید و پشتکار بسیاری داشتید. در این خصوص نیز بفرمایید؟
طبیعیه که اگر کسی بخواهد رشد کند و زندگی خود را روی برنامه پیش ببرد مهم است که این کار را انجام دهد. من هم از دوران دبیرستان به کار مربیگری علاقه داشتم. یکی از دلایلی که مربی شدم و رشته تربیت بدنی را انتخاب کردم برای مربیگری و پشتکار را داشتم. و الان نیز بعد از هر تمرین مسایل و مواردی که در آن اتفاق افتاده است یادداشت می کنم. من برای هر مسابقه پوشه آن را دارم.

مس کرمان را چرا انتخاب کردید در حالیکه قبلا لیگ یک کار نکرده بودید؟
من ابتدای فصل بعد از آن که یک سال ونیم نبودم و اخرین بار با پیکان توافقی جدا شدیم، چندین پیشنهاد داشتم. اعتقاد من بر این بود که شخصیت من اینگونه استکه باید جایی بروم کار کنم که آن باشگاه برنامهداشته باشد. آینده نگری و فکر روشن و باز داشته باشند و مقطعی فکر نکنند و بتوانند با یک برنامه مدون و درست پیش بروند. مس کرمان به دلیل اینکه در منطقه شرق ایران بهترین مجموعه را داشت و استعداد های خیلی خوبی در آنجا وجود داشت و همینطور بحث مدیریتی که خیلی مهم بود که از قدیم حضور داشتند و تیم مس در آسیا حضور داشت و سومی ایران را کسب کرده بود؛ دیدم می توانم آنجا کار کنم و با هواداران خیلی خوبی که دارد که تیم را تشویق می کنند من را بر آن داشت تا مس را انتخاب کنم. خوشحال هستم که در کرمان هستم و در این تیم مشغول به فعالیت هستم.

نوروز و حال و احوال عید را برای ما بگویید اقای ابراهیم زاده؟
اعتقادم این است که توی این فصل همه چی تغییر می کند و منم آرزو می کنم ما نیز تغییر کنیم و آینده خوبی را برای خودمان رقم زنیم.

چه رابطه ایی بین فوتبال و زندگی است آیا شما کامل حس کردید؟
به نظر من فوتبال و 90 دقیقه بازی ، یک زندگی است. از شروع و تولد آن و در حین آن شادی و غم ها و سپس پایان. حال کسانی که در این مسیر با برنامه باشند و با صداقت رفتار کنند و بتوانند خوب کار کنند و فلسفه دیدگاهی خود را پیاده کنند می توانند یک زندگی مثبت را شکل دهند. واقعا این دو مثل هم هستند. شما در زندگی شادی های پس از گل مان را میبینید به شکل های مختلف. غم ها و گل خوردن ها را میبینید ولی آن چیزی مهم است که بتوانیم از هر کدام از این مسایل نتیجه بگیریم و برنامه داشته باشیم برای زندگیمان. شما کرنر میخواهید بزنید یا حمله کنید یا دفاع حتما برنامه ویژه ایی دارید زندگی هم غیر از این نیست.

دو ساله هم بستید درسته؟
بله قرارداد دوساله بستم. خوشحالم و تشکر می کنم از مدیریت باشگاه که اعتماد کردند و آینده نگری کردند. حتی ما در نیم فصل اول موقعیتمان در جدول خوب نبود ولی الان کاملا این موقعیت تغییر پیدا کرده که این ها همه نشان از اعتماد و باوری است که با هم دیگر داریم.

شما به برنامه و مدیریت بسیار تاکید داشتید. آیا اگر برگردید به عقب و 20 سالتان باشد باز هم فوتبال را انتخاب می کردید؟
اول این نکته را بگویم که من از یک خانواده ورزشی هستم. پدرم هافبک راست منتخب اصفهان بودند و  حتی قهرمان دو های سه هزار و پنج هزار متر بودند. دایی من نیز بازیکن تیم سپاهان بودند و داداشم کشتی گیر بودند. من بیشترین تاثیر را از پدرم داشتم که همیشه دقیق بودند و با برنامه ریزی کارها را انجام می دادند.در نتیجه الان 20 سالم نیز باشد آگاهانه تر و با برنامه تر عمل می کردم.البته همیشه یادم بود که هر کاری را یعنی درس و ورزش در وقت مناسب خودش انجام دهم.

آیا پیش آمده در زمان نوروز در تمرینات باشید و منزل تشریف نداشته باشید؟
به جز روز عید همیشه سر تمرینات بودیم ولی یک سال اصفهان هم نبودیم که با سپاهان در جام باشگاه های آسیا در عربستان مسابقه داشتیم که روز دوم عید بازی داشتیم و سپس به مکه رفتیم. آن بازی را با الاتحاد عربستان داشتیم که یک صفر به پیروزی رسیدیم.

و صحبت پایانی بفرمایید ؟
من در پایان آرزو می کنم سال بسیار خوبی برای مردم ایران باشد. همچنین برای تمام زحمت کشان و عزیزانی که دارند کار می کنند سال توام با موفقیت را داشته باشند. همچنین آرزو موفقیت و پیروزی می کنم برای ورزش ایران و خصوصا فوتبال ایران. ما نیز به عنوان یکی از کارکنان باشگاه مس کرمان تمام تلاشمان را می کنیم که تیم مس نیز با تلاش خودش به لیگ برتر صعود کند.

لینک خبر‌ :: http://mes-fc.ir/news/?Id=1690