باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌مس‌کرمان
Sanat Mes Kerman F.C.
تاریخ روز
جمعه 10 فروردین ماه 1403 ساعت 12:57:40
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

نگاهی به عملکرد تیم‌های مختلف باشگاه مس در سال 95/ورزش کرمان در لباس نارنجی

چهارشنبه 25 اسفند ماه 1395 ساعت 10:11

باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت مس کرمان یک سال دیگر را در کنار جامعه‌ی ورزش استان و مردم دیار کریمان سپری کرد و در سال 1395 نیز چراغ ورزش کرمان را با فعالیت‌های گوناگون خود روشن نگه داشت.

تیم‌های مختلف باشگاه مس کرمان در این سال نتایج عمدتا خوبی را برای این باشگاه و ورزش کرمان کسب کردند تا ورزش‌دوستان کرمانی در رابطه با این موضوع در کشور حرف برای گفتن داشته باشند.

باشگاه صنعت مس کرمان در سال گذشته 6 تیم فوتبال حرفه‌ای در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید، بزرگسالان و مس ب را در رقابت‌های فوتبال کشور معرفی و عرضه کرد.

تیم‌های بسکتبال، هندبال و دوچرخه‌سواری دیگر تیم‌های این باشگاه در سال گذشته بودند که در رقابت‌های حرفه‌ای کشور در رشته‌های ورزشی خود به میدان رفتند.

در سال 95 باشگاه مس برروی دو تیم بانوان سرمایه‌گذاری کرد تا در این سال بانوان ورزشکار باشگاه مس در قالب دو تیم تیراندازی و تنیس روی میز راهی مسابقات شوند.

در مجموع باشگاه مس با 11 تیم مختلف سال 95 را پشت سر گذاشت که رقابت بسیاری از این تیم‌ها نیز با اتمام این سال نیز به پایان رسیده است.

در اواخر خرداد سال گذشته بود که آقای سیدامجد مسعودزاده به عنوان مدیر عامل باشگاه مس منصوب گردید تا برگ جدیدی در دفتر مدیریتی این باشگاه ثبت شود.

فوتبال بزرگسالان:

نتایج درخشان دور برگشت و امید به صعود در سال جدید

تیم فوتبال بزرگسالان مس در اواخر اردیبهشت سال 95 رقابت‌های لیگ دسته یک فصل قبل خود را با قرار گرفتن در رتبه‌ی هفتمی به پایان رساند تا در لیگ فصل بعد با هدایت منصور ابراهیم‌زاده کار خود را آغاز کند.

این تیم در فصل 95-96 با تکیه بر جوانان فوتبالیست شایسته‌ی بومی استان بنای کاری خود را آغاز کرد و هدف صعود با پشتوانه و دو ساله را در دستور کار خود قرار داد.

این تیم که گاه با حضور 9 بازیکن بومی در ترکیب خود بازی‌های این فصل از رقابت‌های لیگ یک را سپری می‌کرد، در نیم فصل دوم این بازی‌ها نتایج بسیار عالی گرفت که سبب شد این تیم از رده‌های میانی جدول به بالای آن برسد و در قامت یک مدعی صعود قرار بگیرد.

این تیم سال 95 را در حالی پشت سر می‌گذارد که به واسطه‌ی اعتماد و حضور بازیکنان آینده‌دار و خوب کرمانی در ترکیبش تیمی دوست داشتنی در کرمان می‌باشد و با توجه به اینکه تنها 6 امتیاز با تیم‌های صعود کننده اختلاف امتیاز دارد و 6 بازی پیش رو دارد، سال 96 را با امیدهای فراوان به صعود آغاز می‌کند.

اما به طور کلی حضور بازیکنان آنیده‌دار بومی و کم شدن میانگین شدید سنی این تیم سبب می‌شود که هدف عمده‌ی مس که پشتوانه‌سازی برای خود بوده است تا حدود زیادی در سال 95 محقق شود. باید دید هدف صعود در سال جدید و 96 نیز در امتداد آن برای این تیم محقق خواهد شد؟!

تیم فوتبال مس ب:

طلسم شکنی در لیگ سه

دیگر تیمی که مملو از فوتبالیست‌های جوان و شایسته‌ی کرمانی می‌باشد و در لیگ دسته سه کشور کار خود را دنبال می‌کند، تیم فوتبال مس ب می‌باشد که با هدایت احمد نخعی به عنوان پشتوانه‌ی تیم بزرگسالان مس مطرح است.

تیم مس ب سال‌ها در گرداب بازی‌های سخت دور اول لیگ سه گرفتار شده بود و در کسب جواز صعود به دور دوم و نهایی این رقابت‌ها ناتوان بود.

تیم مس ب در این فصل نتایج بسیار خوبی در دور اول کسب کرد و هرچند تنها با تفاضل گل کمتر در دور سخت اول بازی‌ها در رده‌ی سوم قرار گرفت تا جزو دو تیم صعود کننده نباشد، اما شایستگی این تیم سبب شد که هیات مدیره‌ی باشگاه مس در تصمیمی خردمندانه اجازه‌ی تلف شدن استعدادهای این تیم را ندهد و شرایط حضور این تیم خوب را در دور دوم بازی‌های لیگ سه فراهم کند.

این تیم شایستگی‌های خود را در دور دوم بازی‌های لیگ سه نیز نشان داد و ثابت کرد که هزینه‌کرد برروی این تیم بی‌جهت نبوده است.

مس ب که بازی نهای سال 95 آن تا سال آینده و 96 تداوم خواهد داشت همینک با 16 امتیاز از ده بازی در رده‌ی سوم جدول گروه خود می‌باشد و درصدد است با قرار گرفتن در دو رده‌ی نخست جدول، جواز صعود به لیگ دو بازی‌ها را کسب کند و طلسم شکنی این تیم را در لیگ سه کامل کند.

تیم امید مس کرمان:

تداوم بالانشینی

تیم فوتبال امید مس کرمان سال 95 را با عنوان سومی لیگ برتر فصل قبل آغاز کرد. این تیم در سال 95 سکان هدایت خود را به محمد رضا عسگری سپرد و در این سال نیز شاهد تداوم بالانشینی خود در رقابت‌های لیگ برتر کشور بود.

5 هفته از رقابت‌های لیگ برتر امیدهای کشور باقی مانده است که در سال 96 این بازی‌ها ادامه خواهد داشت.

در حال حاضر تیم شایسته‌ی امیدهای مس که به نظر می‌رسد چند بازیکن خوب این تیم راهی تیم‌ بزرگسالان مس خواهند شد، از 17 بازی خود 27 امتیاز را کسب کرده است و در رده‌ی چهارم جدول قرار دارد.

این تیم که با صدر جدول بازی‌ها اختلاف 5 امتیازی دارد، درصدد است که بالانشینی خود در جدول بازی‌های لیگ برتر را در این سال نیز ادامه دهد.

تیم جوانان مس:

ماندگاری رویایی در لیگ برتر

هرچند تیم جوانان مس در سال 95 نتایج خوبی کسب نکرد و عمره‌ی بازی‌های خود را با شکست پشت سر گذاشت اما نحوه‌ی بقای این تیم در لیگ برتر جوانان که به دراماتیک‌ترین شکل ممکن در هفته‌ی آخر رقم خورد، سبب می‌شود که این تیم نیز سال شادی را پشت سر گذاشته باشد.

جوانان مس خطر سقوط از لیگ برتر را نزدیک‌تر از رگ گردن به خود دیدند اما این تیم با هدایت مسعود مهرجو موفق شد در هفته‌ی آخر بازی‌ها بالاتر از تیم‌های صنعت نفت آبادان و گهر زاگرس، در رده‌ی دهم جدول بازی‌های لیگ برتر قرار بگیرد و خود را در این لیگ حفظ نماید.

با تداوم حضور جوانان مس در لیگ برتر، هر چهار رده‌ی سنی تیم‌های فوتبال مس سال 96 را نیز در لیگ برتر سپری خواهند کرد.

جوانان مس که در این فصل از 22 بازی خود 6 برد، 4 تساوی و12 شکست را در کارنامه ثبت کرد، در سال 96 به دنبال کسب نتایج بهتر و شادی از بابت بالانشینی در جدول هستند.

هدایت این تیم در ابتدای فصل برعهده‌ی رسول نامجو بود که به دلیل مشکلات زیاد در دیر بسته شدن تیم نتوانست در هفته‌های ابتدایی برنامه‌های خود را به خوبی با این تیم پیش ببرد.

تیم فوتبال نوجوانان مس:

میانه نشینی نوجوانان

تیم فوتبال نوجوانان مس کرمان در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر، میانه نشینی در جدول بازی‌های گروه خود را تجربه کرد و با قرار گرفتن در رتبه‌ی چهارم جدول گروه خود، نتوانست به دور بعد بازی‌ها صعود کند.

نوجوانان مس با هدایت آقای مسعود یگانه در این فصل از بازی‌ها از 11 بازی خود 3 برد، 3تساوی و 4 شکست را در کارنامه ثبت کرد چشم به بازی‌های لیگ برتر نوجوانان فصل آینده در سال 96 برای صعود به مراحل بالاتر را دارد.

تیم فوتبال نونهالان مس:

صعود مقتدرانه از دور گروهی

کوچولوهای فوتبالیست مس کرمان در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر خود، در دور گروهی نتایج بسیار خوبی کسب کردند و با اقتدار تمام به دور بعد بازی‌های لیگ برتر صعود کردند.

این تیم با هدایت محمد کهندل بازی‌های چشم‌نوازی در دور گروهی این بازی‌ها ارایه کرد و از 12 بازی خود در این دور 8 پیروزی، 3 تساوی و 1 شکست را در کارنامه ثبت کرد تا به دور دوم این بازی‌ها صعود کند.

هرچند در این دور نونهالان فوتبالیست مس نتوانستند برابر بازیکنانی که با ریش و سبیل و قد دو برابری برابر آن‌ها به میدان رفتند!! توفیقی پیدا کند و در نهایت در دور دوم این بازی‌ها حذف شد و جواز حضور در جمع چهار تیم پایانی را کسب نکرد اما با بازی‌های خود نشان داد که در سال‌های آتی می‌توان از دل این تیم چشم به راه استعدادهای جدیدی در آکادمی باشگاه مس بود.

تیم دوچرخه‌سواری مس:

کاپ برنزی روی رکاب مس

تیم دوچرخه‌سواری مس کرمان همانند همیشه یکی از جام‌های امسال باشگاه را به ویترین افتخاراتش اضافه کرد.

این تیم متشکل از رکاب‌زنان جوان و کم‌ادعای کرمانی، در برابر تیم‌های تا بن دندان مسلح نتایج و رکوردهای بسیار خوبی را کسب کرد تا در نهایت در بازی‌های لیگ برتر این فصل دوچرخه‌سواری کشور، عنوان سومی رقابت‌ها را بعد از تیم‌های پیشگامان و سپاهان کسب کند.

البته با توجه به مثبت شدن آزمایش دوپینگ دوچرخه‌سواران تیم پیشگامان این حق تیم مس کرمان و شاگردان محمد ابوحیدری بود که برروی سکوی دومی بازی‌ها برود که فعلا فدراسیون دوچرخه‌سواری کشور در این باره اظهار نظری نکرده است.

رکاب‌زنان تیم مس در قالب تیم ملی نیز نتایج بسیار خوبی در سال 95 کسب کردند تا ملی‌پوشان رکاب‌زن تیم مس در بعد بین‌المللی نیز افتخار آفرین باشند.

تیم هندبال مس کرمان:

چشم به نتایج بهتر در سال 96

تیم هندبال مس کرمان در رقابت‌های لیگ برتر سال 95 نتوانست همانند فصل قبل برروی سکو برود و با رتبه‌ی هفتمی به کار خود در رقابت‌های لیگ برتر این فصل پایان داد.

محمد موسوی و شاگردانش که با بازیکنان عمدتا مستعد کرمانی تیم جوان و آینده‌داری را تشکیل داده بودند، در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر از 18 بازی خود 6 برد 3تساوی و 9 شکست در کارنامه ثبت کردند تا با قرار گرفتن در رتبه‌ی هفتمی بازی‌ها، چشم به سالی بهتر در فصل 96 داشته باشند.

تیم بسکتبال مس کرمان:

پشت سد لیگ برتر

تیم بسکتبال مس کرمان در سال 95 نسبت به سال قبل خود نتایج بسیار بهتر و قابل قبول‌تری در رقابت‌های لیگ یک کشور کسب کرد ولی با این حال در دور پلی‌‌آف بازی‌ها نتوانست سد صعود خود به لیگ برتر را بشکند.

شاگردان حسن مهدوی که در دورگروهی رقابت‌های لیگ یک همواره جزو چهار تیم برتر گروه بودند، از 18 بازی خود 10 برد و 8 باخت را در پرونده ثبت کردند و در نهایت در دور پلی‌‌اف این بازی‌ها با شکست برابر قطران کاوه گرگان نتوانستند طلسم صعود را در سال 95 بشکنند.

این تیم با جمعی از بسکتالیست‌های مستعد کرمانی تیم جوان و رو به رشد را ساخته و پرداخته کرده بود که باید منتظر نتایج خوب این تیم در سال آینده و شاید شکستن طلسم صعودش به لیگ برتر باشیم.

تیم تیراندازی بانوان مس:

اولین جام در اولین سال

با حضور زهرا نعمتی در باشگاه مس و قرار گرفتن این ورزشکار شهیر جهانی زیر پرچم باشگاه مس، زمینه راه‌اندازی تیم بانوان تیراندازی باشگاه مس نیز فراهم شد تا این تیم اولین تجربه‌ی خود در رقابت‌های لیگ برتر را نیز در سال 95 پشت سر بگذارد.

این تیم در اولین حضور خود موفق شد عنوان سومی رقابت‌های لیگ برتر کشور کسب کند تا در اولین حضور خود اولین جام را ویترین افتخارات باشگاه مس در سال 95 اضافه کند.

حضور این تیم نکته‌ی روانی مثبت دیگری داشت و ان اینکه باشگاه مس در سال 95 علی‌رغم همه‌ی حرف و حدیث‌ها نه فقط تیمی را از مجموعه‌ی خود کم نکرد که یک تیم جدید در باشگاه مس نیز متولد شد که دست به افتخار آفرینی نیز زد.

تیراندازان مس از جمله خانم نعمتی، عباسپور و کرمی‌نژاد و قاسمی در بخش بین‌المللی نیز در سال گذشته دست به افتخار آفرینی زده بودند.

تیم تنیس روی میز بانوان:

همچنان راکت‌های دختران افتخار می‌‌آورد

بدون شک یکی از بهترین تیم‌های باشگاه مس در 5 سال اخیر تیم تنیس روی میز دختران باشگاه مس کرمان بوده است که با 3 عنوان قهرمانی و دو نایب قهرمانی در لیگ برتر همواره با راکت‌های خود برای باشگاه مس افتخار خلق می‌کند.

این تیم در سال 95 نیز به افتخار آفرینی‌های خود ادامه داد و در رقابت‌های لیگ برتر این فصل نیز به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

شاگردان خانم معصومه ارژنگ در سال 95 نیز بعد از تیم ذوب‌‌اهن اصفهان در رده‌ی دوم قرار گرفتند تا جام امسال نیز به کرمان بیاید.

لینک خبر‌ :: http://mes-fc.ir/news/?Id=1676