باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌مس‌کرمان
Sanat Mes Kerman F.C.
تاریخ روز
سه‌شنبه 11 اردیبهشت ماه 1403 ساعت 11:29:25
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

علاقه جالب مس به بازی در چمن مصنوعی/شرایط ورزشگاه گل‌گهر خوراک مس!

دوشنبه 27 دی ماه 1395 ساعت 11:21

تیم فوتبال مس کرمان در حالی بازی این هفته‌ی خود را برابر گل‌گهر سیرجان برروی چمن مصنوعی برگزار می‌کند، که سابقه‌ی بازی‌های دو ساله گذشته‌ی این تیم نشان از عملکرد بسیار خوب مس برروی چمن‌های مصنوعی حکایت دارد.

هرچند بازی برروی چمن‌های مصنوعی همیشه دشواری‌ها و شرایط خاص خود را داشته است و سرعت توپ و گام‌های بازیکنان برروی این چمن به نسبت با چمن طبیعی بسیار متفاوت بوده است و همین بازی برروی چمن مصنوعی را دشوارتر می‌کند، ولی سابقه‌ی تیم مس در این بازی‌های دشوار بسیار روشن بوده است و همه‌ی هواداران مس امیدوارند که این سابقه‌ی خوب در بازی این هفته برابر گل‌گهر در سیرجان هم تکرار شود.

بعد از پیروزی شیرینی که مس در اولین بازی نیم فصل دوم خود برابر سپاسی برروی چمن مصنوعی ورزشگاه دستغیب شیراز کسب کرد مشخص شد، مس به این گونه زمین‌ها به شدت علاقه‌مند است و در دو سال گذشته عمده‌ی خاطرات خوب ناشی از بازی‌های زیبایش را برروی همین چمن‌ها ثبت کرده است تا به نوعی ایمان بیاوریم مس برروی زمین‌های هموار ولو زمین‌های مصنوعی نمایش بسیار دلنشین‌تری خواهد داشت.

مس در حالی برروی چمن مصنوعی ورزشگاه دستغیب شیراز یکی از بهترین بازی‌های خود در چند وقت اخیر را ارایه کرد که در بازی های دو سال گذشته خود برروی چمن مصنوعی نیز بسیار خوب بازی کرده و نتایج خوبی هم گرفته است.

فصل قبل مس کرمان، برروی چمن مصنوعی ورزشگاه شهدای مس رفسنجان نیز یکی از بازی‌های عالی خود را انجام داد و با ارایه یک بازی منظم و با دو گل تاکتیکی بسیار خوب موفق شد دربی ال مسینو در رفسنجان را با نتیجه‌ی دو بر یک به سود خود فتح کند.

مس تا پیش از بازی با فجر سپاسی در هفته‌ی گذشته، آخرین پیروزی خارج از خانه‌ی خود را نیز برروی یک چمن مصنوعی جشن گرفته بود جایی که قریب به یکسال پیش در رشت و برروی چمن مصنوعی ورزشگاه عضدی با نتیجه‌ی دو بر یک تیم داماش گیلان را برروی زمین هموار مصنوعی آن شکست داد.

بازی‌های خوب مس برروی چمن مصنوعی به همین بازی‌ها بسنده نشد و در بازی‌های لیگ فصل قبل، تیم مس در همین ورزشگاه گل‌گهر سیرجان نیز یکی از بهترین بازی‌های فصل خود را نشان داد و در حالی که یک گل زد و سه گل دیگر نزد، تنها به واسطه‌ی اشتباهات فاحش داوری بود که در آن بازی به پیروزی نرسید و به تساوی یک بر یک رضایت داد.

در بازی که مس در چمن مصنوعی سیرجان انجام داد و اتفاقا این چمن نیز کیفیت خوبی داشت، داور یک پنالتی مسلم مس را نگرفت و گل مردود سیرجانی‌ها در دقیقه‌ی 90 را نیز صحیح اعلام کرد تا مس روی این چمن مصنوعی سه امتیاز دیگر را دشت نکند.

در همین فصل هم مس در قائمشهر و در بازی برابر نساجی برروی چمن مصنوعی یکی دیگر از بازی‌های قابل قبول خود را در این فصل ارایه کرد و هرچند بازی با نتیجه‌ی مساوی بدون گل خاتمه یافت اما بازی مس بسیار خوب و زیبا بود و نمره‌ی قبولی از همگان گرفت.

همه‌ی این‌ها نشان از این دارد که مس برروی زمین با کیفیت فوتبال با کیفیت‌تری را ارایه می‌کند حتی اگر این زمین مصنوعی و با دردسرهای خاص خود باشد.

قطعا اگر مس در خانه هم برروی یک چمن با کیفیت بازی‌های خود را دنبال کند، نتیجه‌ای چند برابری همراه با یک بازی با کیفیت برداشت خواهد کرد که خیلی‌ها امیدوارند این اتفاق هرچه سریعتر در بازی‌های خانگی مس رخ دهد.

این نکته را هم نباید نادیده گرفت که تیم مس پیش از بازی‌های خود برروی چمن مصنوعی، زمین تمرینی اختصاصی با چمن مصنوعی در اختیار دارد که می‌تواند با کیفیت تمام برروی آن تمرین کند و نتیجه را خیلی خوب در مسابقه‌اش رقم بزند همانند اکثر بازی‌های این تیم برروی چمن مصنوعی.

لینک خبر‌ :: http://mes-fc.ir/news/?Id=1493