باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌مس‌کرمان
Sanat Mes Kerman F.C.
تاریخ روز
پنج‌شنبه 30 فروردین ماه 1403 ساعت 10:17:52
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

سمیه عباسپور بانوی تیرانداز مس: فصل آینده مقام بهتری کسب می‌کنیم

سه‌شنبه 7 دی ماه 1395 ساعت 10:33

درخشش تیراندازان بانو معلول کرمانی در رقابت‌های جهانی و بین‌المللی و کسب افتخارات بزرگ برای ورزش کرمان سبب شد که باشگاه مس کرمان به عنوان پرچمدار ورزش کرمان توجه بیشتری به بحث ورزش تیراندازی بانوان داشته باشد. خانم‌ها زهرا نعمتی و سمیه عباسپور که مدال‌های تورنمنت‌های المپیکی بزرگ را به کرمان آوردند به نوعی این انگیزه را برای باشگاه مس ایجاد کردند که برای اولین بار تیم تیراندازی بانوان مس کرمان را در رقابت‌های لیگ برتر راه‌اندازی کند.

بانوانی که هرچند تیم آن‌ها کمی دیر تشکیل شد و نفرات برجسته‌ی آن بیشتر درگیر رقابت‌های تیم ملی بودند اما بازهم در اولین حضور خود برای ورزش کرمان و مس افتخار کسب کرد و با کسب عنوان سومی رقابت‌های لیگ برتر برروی سکو رفت.

خانم سمیه عباسپور از اعضای این تیم و همچنین از ورزشکاران برجسته‌ی باشگاه مس کرمان در گفتگویی تفصیلی بیشتر در رابطه با مسابقات لیگ برتر تیراندازی بانوان کشور توضیح می‌دهد.

_ خانم عباسپور ابتدا ممنونم که وقتتان را دراختیار ما گذاشتید و یک خسته نباشید جانانه برای تمام شدن این لیگ دشوار. با توجه به اولین تجربه حضور در مسابقات لیگ بانوان؛ کسب مقام سوم و چهارم برای تیم های مس کرمان مقام اررشمندی بود که به نوعی این اولین مقام کشوری باشگاه در فصل جدید نیز بوده است که نصیب خانم ها شد. در خصوص این مسابقات برای ما بفرمایید خصوصا از دور پایانی که شما حضور داشتید؟
من در هفته‌ی اول برگزاری مسابقات لیگ حضور نداشتم و امتیازاتی که درهفته ی اول کسب شد متاسفانه دو سه بازی را از دست دادیم. البته این توضیح را بدهم که حضور نداشتن من به علت مسابقات برزیل بود. و اینکه دراختتامیه ی این بازی ها که من توانستم شرکت کنم بین 6 بازی که انجام دادم پنج امتیاز گرفتم وتنها یک باخت داشتم که عملکرد خوب و راضی کننده ایی بود. اما خب مسابقات لیگ، یک کارتیمی و گروهی است و هرسه بازیکن باید بتوانند بهترین تیرها رو پرتاب کنند تا بهترین نتیجه را بگیرندا ما متاسفانه بازیکنان در مسابقات انفرادیشان عملکرد خوبی نداشتند و امتیازهای ما به حد نصاب نرسید اما تمام امتیازهای تیمی را توانستیم بگیریم حتی صدر جدول را هم شکست دادیم اما امتیازمان برای روی سکو امدن کافی نبود.

_ با توجه به حضور شما و خانم نعمتی خیلی ها انتظار کسب مدال داشتند که انتظار به حقی هم بود هرچند شما در بین افراد معمولی بازی کردید یعنی تیم بانوان مس در لیگ بود و باید توضیح داد که این لیگ بانوان معلولین نبود. این مقام با توجه به اولین حضور و بین تمام افراد ارزشمند است. در این خصوص هم توضیح بفرمایید.
خب درتیراندازی تمام افراد سالم و بدون محدودیت دارند رقابت می کنند و اینکه من وخانم زهرا نعمتی روی ویلچر بامحدودیتی که داریم با افتخار برای مس کرمان تیر میزنیم همانگونه که در رقابت لیگ من از افراد سالم هم بهتر تیرمیزدم و حتی نفر اول جدول را حذف کردم. ما در لیگ امسال به دلیل حضور در مسابقات بین المللی و جهانی نتوانستیم در تمام بازی ها حضور داشته باشیم. انشاا.. با حمایت باشگاه مس کرمان که اینجا جا دارد بازهم از حمایت باشگاه مس تشکر کنم که فرصتی برای بانوان ورزشکار داد، سال آینده من و خانم نعمتی از ابندا حضور داشته باشیم و بتوانیم برای مردم عزیز کرمان و باشگاه بزرگ مس افتخارآفرینی کنیم.

_با توجه به اینکه برای اولین سال است تیم تیراندازی بانوان مس تشیکل شده در خصوص این تیم داری از سوی باشگاه مس توضیح بدهید و اینکه فکر می کنید این اهمیت دادن به بانوان تا چه حد میتواند مهم باشد و تا چه حد دلگرم کننده برای بانوان کرمانی؟
جا دارد از تمامی حامیان بخصوص اقای مرادعلیزاده اقای دلاوری و اقای مسعودزاده که تلاش کردند تیم تیراندازی بانوان مس کرمان تشکیل بشود و بهترین امکانات را دراختیار قرار گذاشتند که بانوان بتوانند در عرصه ی ورزش بیشتر خودشان و توانایی هایشان را نشان بدهند و حضور پررنگتری داشته باشند بسیار تشکر کنم. قطعا این حمایت ها از ورزش بانوان و حضور بانوان در مسابقات بسیار می تواند حایز اهمیت باشد و همیشه بانوان کشور توانسته اند نشان دهند که می‌توانند در همه جا افتخار آفرین باشند و قطعا اگر به آنان اعتماد شود به خوبی می توانند جواب اعتماد را بدهند. ما نیز با برنامه ریزی برای سال اینده؛ انشالله از اول بازی‌ها برای باشگاه مس کرمان هم خودم و هم خانم زهرا نعمتی حضور داشته باشیم و با یک تیم پرقدرت روی سکوی اولی قرار بگیریم.

ـ از سطح کیفی مسابقات لیگ برای ما بگو یید و اینکه امکانات برای حضور در این مسابقات چگونه بود؟
شرایط مسابقات و برگزارکننده ها هم خوب بودند و تنها ایرادش این بود که باید برای فینال مسابقات زنده پخش می شد که شرایط جور نشد. امکانات مسابقات لیگ هم همانند دیگر مسابقات بود و مشکل خاصی وجود نداشت.

ـ و صحبت پایانی
واقعا افتخارمیکنم که کرمانی هستم و باشگاه مس امسال یک تیم توی بازیهای لیگ تشکیل داد و حمایت بزرگی را کرد که توانستیم بنام باشگاه مس کرمان تیر بزنیم؛ واقعا حس خوبی بود. انشالله سال اینده با حمایت باشگاه مس با برنامه‌ریزی بیشتر یک تیم پرقدرت را تشکیل بدهیم تا بتونیم در هردو رشته روی سکوی اولی جا بگیریم و برای کرمان و باشگاه مس افتخارافرینی کنیم.

لازم به ذکر است تیم تیراندازی مس کرمان برای اولین بار در این فصل با حمایت باشگاه صنعت مس کرمان تشکیل و در مسابقات لیگ برتر کشور حاضر شد  در پایان این مسابقات تیم تیراندازی مس کرمان موفق شد در بخش ریکرو مقام سوم لیگ برتر و در بخش کامپوند مقام چهارم این رقابت ها را کسب نماید.

برای تیم بانوان مس در بخش ریکرو خانم‌ها، زهرا نعمتی، مریم محمودی، مریم کرمی‌نژاد، مهتا عبدالهی، سمانه رمضانپور، مریم محمودی و پارمیدا قاسمی حضور داشتند و در بخش کامپوند علاوه بر قهرمان جهان،اعضای ریکرو نیز به مسابقه پرداختند همچنین هدایت تیم تیراندازی مس کرمان در این فصل از رقابت ها بر عهده آقای بهزاد پاکزاد بود و سرپرستی تیم را نیز خانم نرگس رنجبر برعهده داشت.

لینک خبر‌ :: http://mes-fc.ir/news/?Id=1431