باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌مس‌کرمان
Sanat Mes Kerman F.C.
تاریخ روز
پنج‌شنبه 9 فروردین ماه 1403 ساعت 18:48:46
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

واکنش رسانه‌ها به بازگشت نادر دست‌نشان به تیم فوتبال مس/یادآور خاطرات خوب

سه‌شنبه 19 تیر ماه 1397 ساعت 09:39

نادر دست‌نشان بعد از 11 سال به کرمان بازگشت... هواداران تیم مس و مردم کرمان از دیدن دست‌نشان دنیایی از خاطرات خوب را به یاد می‌اورند که آن صعود تیم فوتبال مس به لیگ برتر در سال 1384 بود.

از همین روست که رسانه‌های کرمانی و حتی کشوری از این موضوع استقبال خوبی انجام دادند که در این زمینه دو یاداشت را در این رسانه‌ها مرور می‌کنیم.

امید سلاجقه از روزنامه‌نگاران قدیمی کرمان در یاداشتی پیرامون این موضوع می‌نویسد:

بازگشت شهروند افتخاری با امید صعود

بی شک مردم کرمان هرگز روز بیست و یکم خردادماه سال 1385 را فراموش نخواهند کرد، در آن روز در حالی که همه نگاه ها همچون امروز به بازی‌های جام جهانی معطوف بود، لاله‌های نارنجی کویر موفق شدند با هدایت نادر دست نشان تیم پرستاره و شاگردان حمید علیدوستی در تیم متمول همای تهران را با نتیجه تساوی یک بر یک متوقف کنند و این در حالی بود که دست نشان و شاگردانش یک هفته قبل و در ورزشگاه پیر کیانی کرمان با گل بابک حاتمی و دو گل محمود پوراسدا... تیم هما را با نتیجه 3 بر یک مغلوب کرده بودند تا در مجموع دو دیدار و پیروزی 4 بر 2 جواز حضور در لیگ برتر ایران را پس از سال‌ها انتظار برای کرمان بگیرند.

دست نشان در حالی کرمانی‌ها را لیگ برتری کرد که این صعود بعدها منجر به یک مقام سوم لیگ برتر و صعود مس به جام باشگاه های آسیا نیز شد و کرمانی ها موفق شدند برای اولین بار با بازی‌های درخشان خود تاریخ‌ساز شده و به مرحله دوم جام باشگاه‌های آسیا نیز رسیدند تا شب‌های خاطره انگیزی را در ورزشگاه شهید باهنر کرمان تجربه کنند، اما در ادامه و سال‌های بعد به دلیل مدیریت ضعیف ناصر شهبازی مدیرعامل غیربومی و وقت مس، این تیم با روزهای اوج خود فاصله گرفت و به لیگ دسته اول سقوط کرد تا پس از 5 سال حضور در دسته پایین‌تر، کرمانی‌ها همچنان در حسرت صعود به لیگ برتر باقی بمانند.

اما، هم اکنون و با انجام تغییرات در سطح مدیریت باشگاه و جایگزینی دکتر علی قرایی به جای مهندس کافی به عنوان سرپرست باشگاه مس کرمان تصمیم بر این شد تا هدایت این تیم کرمانی به نادر دست نشان، شهروند افتخاری کرمانی‌ها سپرده شود تا این مربی شمالی و نام آشنای فوتبال کشور بتواند یک بار دیگر به همراه شهروندان کرمانی خود جشن صعود را در زیر آسمان پرستاره کرمان برپا کند.

نادر دست نشان در حالی جایگزین مجتبی حسینی می‌شود که از محبوبیت بالایی در نزد مردم، هواداران، بازیکنان و خبرنگاران کرمانی برخوردار هست و تجربیات ارزشمندی در زمینه صعود تیم های لیگ دسته اولی به لیگ برتر دارد و تیم های زیادی از جمله مس کرمان، نفت آبادان، شهید قندی یزد، استیل آذین  تهران و ... را لیگ برتری کرده است و در تیم های زیادی از جمله پیام مشهد، شهید قندی یزد، مس کرمان، شهرداری بندرعباس، پگاه گیلان، استیل آذین، نفت تهران، شهرداری اراک، ابومسلم، صنعت ساری، نساجی مازندران، نفت آبادان، خونه به خونه بابل، ملوان بندرانزلی، ماشین سازی تبریز و ... در لیگ دسته اول و لیگ برتر کشوری مربیگری کرده است و در آستانه 60 سالگی بار دیگر هدایت مس کرمان را به دست گرفته است تا بارقه امید به صعود در دل هواداران فوتبال کرمان زنده شود.

باید به نادر فوتبال ایران و شهروند افتخاری کرمانی‌ها خیرمقدم گفت و برای هدف بلند صعود به وی کمک کنید «به خانه ات برگرد؛ عشق است».

همچنین سایت خبری فرتاک که به تحلیل اتفاقات لیگ یک می‌پردازد در این باره می‌نویسد:

نادر به دنبال تحقق رویاهای مس

تغییرات مدیریتی در باشگاه مس کرمان، شرایط حضور مرد باتجریه فوتبال لیگ یک کشور را بر روی نیمکت این باشگاه فراهم نمود و در فصل آینده نادر دست نشان سرمربی مس کرمان خواهد بود.
به گزارش فرتاک ورزشی،

نادر دارستانی؛ همان طور که قبل از این فرتاک ورزشی خبر داده بود، تغییرات مدیریتی در باشگاه مس کرمان منجر به جابجایی مجتبی حسینی خواهد گردید و از نادر دست نشان بعنوان محتمل گزینه برای نشستن بر روی نیمکت این تیم خبر داده بودیم که در نهایت نیز این چنین شد.

مس کرمان که یکی از تیم های مطرح فوتبال در لیگ دسته اول می باشد، این روزها دستخوش تغییر تحولات بزرگی گردید تا حدود یکماه مانده به آغاز مسابقات فصل آینده لیگ دسته اول فوتبال کشور، مدیرعامل و سرمربی خود را که مهم ترین ارکان موفقیت یک باشگاه محسوب می شوند را تغییر داده و از دو چهره کاربلد و نام آشنا بهره ببرد تا شاید با استفاده از تجارب آنها،  راهی برای صعود به لیگ برتر برای خود دست و پا نمایند.

البته ای کاش اگر قرار بر این تغییرات بود، یکماه قبل این اتفاق می افتاد تا به شناخت و زیر نظر مدیرعامل و سرمربی جدید، بازیکنان مورد نظر جذب باشگاه می شدند، اما علی رغم این تاخیر در جابجایی، باز هم می توان به آینده این باشگاه امیدوار بود چرا که در راس مدیریتی کسی نشسته است که ریاست هیات فوتبال استان کرمان را بر عهده دارد و این هماهنگی بین هیات فوتبال و باشگاه مس می تواند برای فراهم نمودن روزهای بهتر این باشگاه موثر باشد.

اما صرف نظر از تغییرات ایجاد شده در مدیریت باشگاه، آن چه که دارای اهمیت می باشد، انتخاب یک مربی کاربلد در حوزه لیگ یک است، نادر دست نشان نشان داده که در بین مربیان لیگ یک از جایگاه بسیار مناسبی برخوردار بوده و صعود تیم های مورد نظر تحت هدایت این مربی، بیانگر شناخت عمیق او به فوتبال لیگ یک می باشد.

بدون شک انتخاب یک مربی کاربلد، می تواند برای دستیابی به موفقیت های مورد نظر یکی از فاکتورهای اولیه هر مدیری باشد و «قرایی» در همین بدو امر نشان داد که می داند چگونه تهدیدها را به فرصت تبدیل نماید، اما آیا زوج «دست نشان و قرایی» به تنهایی می تواند تضمیین کننده موفقیت این باشگاه باشد؟

ناگفته پیداست که رسیدن به موفقیت، مستلزم وجود یک سری عوامل می باشد که با قرار دادن این پازل در کنار یکدیگر می توان به موفقیت دست یافت، پازلی که دو ضلع آن مدیریت و کادر فنی می باشد و ضلع های دیگر آن، حمایت هواداران، تامین منابع مالی، جذب بازیکنان مورد نظر و در نهایت آمادگی پیش از آغاز مسابقات است که باید دید باشگاه مس کرمان می تواند دیگر اضلاع این پازل را  فراهم نماید یا اینکه تنها به واسطه همان دو ضلع مربی  مدیرعامل می خواهد گوی سبقت از دیگر رقبا را برباید که باید گفت امری سخت و شاید غیراز دسترس باشد.

جان کلام این که مس کرمان بخشی از مسیر هدف های پیش روی خود را طی نموده است و باید دید و منتظر ماند که می تواند پازل خود را تکمیل نماید یا او را نیمه کاره رها نموده و تنها به تغییرات در راس مدیریت و کادر فنی بسنده می کند.

لینک خبر‌ :: http://mes-fc.ir/news/?Id=12945