باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌مس‌کرمان
Sanat Mes Kerman F.C.
تاریخ روز
سه‌شنبه 28 فروردین ماه 1403 ساعت 14:18:23
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

زهرا نعمتی: حضورم در بازیهای آسیایی قطعی نشده

چهارشنبه 23 خرداد ماه 1397 ساعت 11:19

بانوی کماندار باشگاه مس کرمان در چند سال اخیر بزرگترین افتخارات ورزش استان را با تیرهای طلایی خود شکار کرده است... زهرا نعمتی به احتمال زیاد چشم امید ورزش استان برای کسب افتخاری جدید در بازی‌های آسیایی جاکارتا می‌باشد.

با توجه به اختصاص یک سهمیه به تیر و کمان در بخش ریکرو به نظر می رسد که تنها گزینه ای که شایستگی اعزام به بازیهای آسیایی را داشته باشد؛ زهرا نعمتی است. ورزشکار با استعداد و بانوی افتخار آفرینی که در بازیهای المپیک ریو هم تنها کسی بود که توانست در این بخش سهمیه حضور در بازیها را کسب کند.

موفقیت های چشمگیر او در سالهای اخیر به رغم اعلام نشدن قطعی نام او برای بازیهای آسیایی اما این اطمینان را به وجود می آورد که حتما او بلیت جاکارتا را به دست می آورد. هر چند که خودش معتقد است هنوز هیچ چیز مشخص نشده است:« هنوز حضور در جاکارتا قطعی نشده و نیاز به یکسری هماهنگی ها دارد.»

خانم نعمتی مدتی بود که از ما خبری نبود. تمرین در کیش و به دور از هیاهو!

فصل زمستان را در کیش تمرین کردم اما الان به تهران آمدم و در اردوی پارالمپیکی ها حضور دارم و تمریناتم را هم به خوبی برگزار می کنم.

شما یکی از امیدهای اصلی تیرو کمان در بازیهای آسیایی هستید، الان به فرم ایده آل رسیدید؟

خدا را شکر در ماههای اخیر تمرینات زیادی را داشتم و البته خیلی هم خوب تمرین کردم اما حضور در بازیهای آسیایی نیاز به یکسری هماهنگی ها بین فدراسیون جانبازان و معلولان و همچنین فدراسیون تیر و کمان دارد. برای این ناکامی های گذشته تکرار نشود باید در این موارد با دقت عمل کنیم.

ناکامی از شما سراغ نداریم به هر حال حضور شما همیشه با موفقیت همراه بوده!

خدا را شکر می کنم. حضورم در بازیهای المپیک هم برایم حکم مدال طلا را داشت. افتخار بزرگی که البته فکر می کنم این افتخار برای همه ی ایران بود و هرگز این حضور را شخصی نمی دانستم اما باید از تجربیات گذشته هم درس بگیریم. البته هم فدراسیون جانبازان و هم فدراسیون تیر و کمان نهایت همکاری را دارند و برای اردوی بعدی تیم ملی تیر و کمان هم دعوت شده ام اما برای اینکه کارها بهتر پیش برود و مشکلات کمتر شود باید یک سری هماهنگی ها به وجود بیاید.

با توجه به اینکه ریکرو فقط یک سهمیه دارد و با توجه به عملکرد خوب شما در سالهای اخیر به نظر می رسد که این سهمیه هم به شما تعلق می گیرد؟

هنوز حضورم صد درصد نشده اما امیدوارم که شرایطی فراهم شود که بتوانم در خدمت تیم ملی باشم. نیاز به یک سری تعاملات داریم که حتما با هماهنگی فدراسیون جانبازان و فدراسیون تیر و کمان این موارد هم به خوبی پیش خواهد رفت.

با توجه به تجربه ای که در بازیهای المپیک ریو به دست آوردید، فکر می کنید این بار بتوانید به مدال هم برسید؟

هیچ وقت برای کسب مدال قول نداده ام و نمی دهم اما حتما این قول را می دهم که اگر اعزام شوم با تمام وجود برای رسیدن به بهترین نتیجه تلاش کنم اما به چند نکته مهم باید توجه کنیم. اول اینکه من باید با افرادی مسابقه بدهم که به لحاظ جسمانی شرایط متفاوتی نسبت به آنها دارم و نکته دوم اینکه حریفان بسیار قدرتمندی را دارم.

بهترین های دنیا در تیر و کمان از آسیا هستند، مثل پینگ پنگ و چند رشته دیگر؟

بله. ورزشکاران کره جنوبی و چین تایپه از رکورداران دنیا هستند. حریفان بسیار قدر هستند و رقابت با آنها واقعا آسان نیست به همین دلیل حضورم در بازیهای آسیایی حکم مدال طلا را دارد. با اینحال تلاشم را انجام می دهم.

مدتی بود که به تنهایی تمرین می کردید؟

بله مدتی دور از تهران بودم اما الان مدتی است که به تهران برگشتم و به همراه پارالمپیکی ها تمرین می کنم.

از رکوردهایی که ثبت کردید، راضی هستید؟

خوشبختانه شرایط خوبی دارم. سال گذشته رکورد ایران در بخش بانوان و همچنین رکورد کمیته بین المللی پارالمپیک را ارتقا دادم.

بنابراین می توانیم به شما امیدوار باشیم؟

امیدوار که هستم. تلاشم را می کنم بتوانم لحظات خوبی را برای مردم ایران هم در بازیهای آسیایی و هم در پاراآسیایی ثبت کنم.

ظاهرا با رفتن آقای شجاعی از فدراسیون بخشی از طلب شما هم بعد از حدود سه سال پرداخت شد؟

بله مدیریت جدید فدراسیون تیر و کمان مراسمی را ترتیب داد و 50 میلیون تومان از پاداشی که قرار بود به من پرداخت شود را اهدا کرد که واقعا جا دارد تشکر کنم که در این شرایط سخت و دشوار تصمیم گرفتند به تعهدات قبلی فدراسیون هم رسیدگی کنند. باید از کمیته ملی المپیک و فدراسیون تیر و کمان تشکر کنم که در این مدت نهایت تلاش خود را کردند تا شرایط خوبی را برایم فراهم کنند.

لینک خبر‌ :: http://mes-fc.ir/news/?Id=12877