باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌مس‌کرمان
Sanat Mes Kerman F.C.
تاریخ روز
جمعه 31 فروردین ماه 1403 ساعت 15:57:55
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

مرور یک عمر افتخار با سرمربی تیم تنیس روی میز بانوان مس

چهارشنبه 14 مهر ماه 1395 ساعت 09:06

معصومه ارژنگ از بانوان پیشکسوت ورزشکار استان و ایران است که موفقیت‌ها و فعالیت‌های زیادی در زمینه های ورزشی داشته است.

خانم ارژنگ در سال 1350 وارد آموزش و پرورش جیرفت شد و چند سال پس از انتقال به کرمان به عنوان کارشناس ورزشی ناحیه 2 فعالیت ورزشی خود را آغاز کرد و پس از سال‌ها تلاش و کار در تربیت بدنی بخش خواهران اداره کل آموزش و پرورش استان در سال 1380 به افتخار بازنشستگی نائل آمد.

وی در حال حاضر سرمربی تیم تنیس روی میز بانوان باشگاه صنعت مس در لیگ برتر کشور هستند.

گفتگوی نشریه ذوالفقار را با این پیشکسوت ورزشی بانوان را بخوانید.

- جنابعالی مدت 12 سال می باشد که تیم بانوان صنعت مس را در لیگ برتر هدایت می کنید در این خصوص بفرمایید چه مقام‌هایی را کسب کرده اید؟
در سال 83 در لیگ دسته یک کشور شرکت کردیم و با پیروزی بر 16 تیم بدون باخت مقام اول مسابقات دسته یک کشور را تبریز بدست آوردیم. به لیگ برتر صعود کردیم و تا امروز در لیگ برتر هستیم و در این چند سال صاحب مقام بوده ایم چند مقام اول. چند مقام نایب قهرمانی و گاهی هم مقام سوم لیگ را داشته ایم.

- در باشگاه صنعت مس هر مدیری که می آید سوابق خود را دارد ولی جنابعالی طی این مدت با همه مدیران کار کرده و به مشکل بر نخوردید. دلیل این امر چیست؟
باید خدمتتان عرص کنم که تمامی مدیرانی که در صدر باشگاه صنعت مس تا بحال قرار گرفته اند چه افراد بومی و چه افراد غیربومی همه مدیرانی لایق و کاربلد بوده اند به ورزش آشنا و سالیان سال در پستها ی گوناگون مدیریت کرده اند. فکر می کنم شناخت از ورزش و مدیریت توانمند این افراد باعث می شد که مربیان وظایف خود را در مقابل تیم‌هایی که به آنها سپرده می شود بدانند.

- به جز تنیس روی میز در چه رشته هایی ورزشی و چه سمت هایی در سیستم های ورزشی داشته اید؟
در رشته تنیس روی میز مدرک مربیگری بین المللی و مدرک مربیگری تنیس روی میز فدراسیون تنیس روی میز جمهوری اسلامی را دار می باشم. در رشته والیبال مدرک مربیگری درجه سه، در رشته بسکتبال مربیگری درجه سه و در زمان خدمت آموزش و پرورش مدتی هم مسئولیت ورزش کاران بسیج استان و مسئول هیئت خواهران جانباز در زمان سردار باقری مسئول هیئت شنای استان، مسئول هیئت تنیس روی میز استان، نایب رئیس هیئت همگانی استان در زمان مرحوم منصور نظری، نایب رئیس همگانی در زمان مهندس رحمتی نایب رئیس روی میز در زمان آقای حری مسئول کمیته یوگای استان، مشاور مدیرکل تربیت بدنی در زمان حاج آقا مهدوی، مسئول هیئت تنیس روی میز بسیج استان.

- قبلا در هیئت‌های بیشتری فعال بوده اید، دلیل اینکه در حال حاضر نیستید چیست؟
قبلا جوانتر و انرژی بیشتری داشتم بر هیمن اساس فعالیت زیادتری می کردم و در حال حاضر همه با وجود سن بالا مسئول ورزش بازنشستگان آموزش و پرورش استان، مسئول هیئت تنیس روزی میز خواهران بسیج استان و سرمربی تیم تنیس روی میز بانوان صنعت مس در لیگ برتر کشور هستم.

- چرا ورزش استان روز به روز نسبت به گذشته به تحلیل رفته و چه پیشنهادی برای تقویت ورزش استان دارید؟
ببینید در هر اداره ای که از نظر بودجه مشکل نداشته باشد پیشرفت روز افزون دست بخصوص در ورزش که علت گستردگی آن در تمام سطوح نیازمند به بودجه حساب شده ای دارد وقتی بودجه به حد کافی نباشد پیشرفت هم به حدنهایی نخواهد رسید. والا تمامی دست اندرکاران ورزش استان همه از مدیران تحصیل کرده و کاربلد و دوره دیده و آشنا به ورزش هستند.

- در این مدت در رقابت‌ها و مراسم ورزشی مختلفی شرکت کرده اید چه خاطره تلخ و شیرینی دارید؟
شیرین ترین خاطره سال 73 بود که بعنوان کارشناس ورزش نمونه کشور از طرف وزارت آموزش و پرورش به‌  عنوان میهمان پیش کسوت ورزش بانوان ایران انتخاب شدم که تندیس بازی‌های آسیایی را طی مراسمی که از قبل تعیین شده بود تقدیم به رئیس جمهور وقت در افتتاحیه مسابقات نمودم.

- در پایان اگر صحبتی خاصی دارید بفرمایید ؟
و در آخر برای اعتلای روح و رسیدن به کمال باید ورزش کرد. انسان نباید ورزش را بخاطر مسابقات و کسب مقام قهرمانی انجام دهد بلکه ورزش را فقط برای سلامتی باید انجام دهیم و همه انسانها باید مقداری از وقت روزانه را صرف ورزش کنند چون ورزش انسان را شاداب می کند و شادابی سلامت جسم و روح است. باید علت زندگی معلوم باشد و نیت زندگی را بدانیم. باید فکر ما نیز ورزش کند تا بتوانیم درست چاره اندیشی کنیم و نگذاریم عادات غلط بر ما غالب شود. پس هر روز صبح ورزش کنیم تا بتوانیم به زندگی رونق تازه ای ببخشیم.

- به عنوان یک بانوی ورزشکار چه توصیه ای به بانوان دارید، بانوانی که کمتر به ورزش می پردازند؟
ببینید اگر یک مادر به سلامتی خودش ارزش قائل باشه و مرتب ورزش را در زندگی روزمره خود قرار دهد بسیار ثمربخش برای و خانواده اش می باشد چون مادر سالم فرزند سالم دارد فرزند سالم نسل سالم می شود و نسل سالم باعث می شود که کشوری با افرادی سالم و تندرست داشته باشیم که در تمام مراحل زندگی شاهد پیشرفت افراد و کشور خود باشیم و در آخر به بانوان عزیز توصیه می کنم ورزش را جدی بگیرند.

لینک خبر‌ :: http://mes-fc.ir/news/?Id=1181