شماره‌ی خبر : ‌963 | تعداد بازدید : 1257
دوشنبه 4 مرداد ماه 1395 ساعت 10:11

بررسی نکات هفته به هفته بازی‌های مس در لیگ یک این فصل

این نکته را نباید فراموش کنیم که تیمی بخواهد در پایان این بازی‌ها به بهشت پای بگذارد، باید فارغ از نام حریفش به کسب امتیاز آن‌هم به صورت متوالی در این بازی‌ها فکر کند.

بررسی نکات هفته به هفته بازی‌های مس در لیگ یک این فصل

قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ دسته اول کشور برای فصل آتی انجام شد و 18 تیم حاضر در این بازی‌ها از جمله مس کرمان حریفان خود را شناختند... قرعه‌کشی که البته ترتیب بازی‌های آن می‌تواند در سرنوشت نهایی تیم‌ها موثر باشد هرچند که این نکته را نباید فراموش کنیم که تیمی بخواهد در پایان این بازی‌ها به بهشت پای بگذارد، باید فارغ از نام حریفش به کسب امتیاز آن‌هم به صورت متوالی در این بازی‌ها فکر کند.

هفته اول مس- سپاسی

همانند فصل قبل مس در اولین بازی خود میزبان شده است و شاید این خبر خوبی برای هواداران مس باشد بابت اینکه شروع بازی‌های این تیم با کسب سه امتیاز با احتمال بیشتری مواجه شده است. در مقابل تیم سپاسی قرار دارد که هرچند در فصل قبل تا روز آخر بازی‌ها شانس صعود داشت اما برای این فصل فعلا در وضعیتی قرار دارد که اصلا چهره یک مدعی را ندارد. این تیم فعلا نه سرمربی دارد و نه در فصل نقل و انتقالات عملکرد مثبتی در جذب بازیکن از خودنشان داده است. مشکلات شدید مالی این تیم در این فصل هم پابرجاست و همچنان تکیه این تیم بر بازیکنان سرباز خود است. سپاسی که پیش فصل ناموفقی را در حال سپری دارد به همین دلیل قطعا در بازی اول خود با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد و شاید این کار مس را برای کسب پیروزی خانگی اول راحت کند هرچند که شاید این تیم شیرازی در ادامه‌ی فصل وضعیت باثبات‌تری پیدا کند. نکته مهم این بازی تقابل فرهاد سالاری است که به احتمال فراوان در ادامه‌ی همین فصل پیراهن مس کرمان را بر تن خواهد کرد اما به واسطه‌ی خدمت سربازی خود شاید در این بازی مجبور شود برابر مس به میدان برود!

هفته دوم ایرانجوان بوشهر ـ مس

مس بازی دوم خود را هم برابر تیمی بازی می‌کند که اتفاقا این تیم هم همانند تیم سپاسی پیش فصل فاجعه‌باری را سپری می‌کند و شاید این موضوع بازهم باب میل مسی‌ها کرمان باشد. تیم ایرانجوان بوشهر نیز در حال حاضر نه سرمربی دارد و نه پولی برای جذب بازیکنان شاخص و به نظر می‌رسد آن‌ها در این فصل نیز با همان پایه تیم فصل قبل خود و بازیکنان بومی و امید راهی رقابت‌های لیگ یک می‌شوند که البته نباید فراموش کرد انگیزه‌های بازیکنان تیم‌هایی از این دست در هفته‌های اول بسیار زیاد است اما بهرشکل نحوه‌ی آماده‌سازی این تیم‌ها می‌تواند در جریان بازی برای آن‌ها دردسر ایجاد کند. با این حال مس در هوای گرم مرداد بوشهر به مصاف ایرانجوانی می‌رود که البته در خانه همیشه یک تیم قوی و با شخصیت بوده است حتی در بحرانی‌ترین شرایط خود.

هفته سوم مس ـ گل‌گهر

اما کرمانی‌ها برای دیدن اولین دربی این فصل خود در استان خیلی منتظر نمی‌مانند و در هفته‌ی سوم اولین دربی این فصل مسی‌ها برابر گل‌گهر سیرجان برگزار خواهد شد. این بازی به واسطه برخی اتفاقات برای کرمانی‌ها حسابی مهم و حیثیتی محسوب می‌شود اول اینکه آن‌ها در این بازی به یاد باخت فصل قبل خود در کرمان برابر گل‌گهر می‌افتند که حسابی کام کرمانی‌ها را تلخ کرد. پس از آن برروی نیمکت گل‌گهر وینگو بگوویچ را می‌بینند که فصل قبل ماجراهای بسیار عجیب و غریبی را کرمانی‌ها سپری کرد و هواداران مس چندان از دیدن او خوشحال نمی‌شوند و در سومین نکته مصاف دور برگشت گل‌گهر و مس در فصل قبل که در سیرجان برگزار شد، با بدترین رفتار ممکن از سوی هواداران سیرجانی در قبال تیم مس همراه شد که این موضوع در ذهن هواداران مس باقی مانده است و از همین روست که بازی هفته‌ی سوم مس برابر گل‌گهر را یک بازی بسیار مهم و البته دربی از نوع حیثیتی می‌سازد. گل‌گهر با وینگو بگوویچ تیم قابل احترامی در لیگ یک ساخته است و تقابل مرزبان و رکابی بازیکنان فصل قبل مس برابر این تیم از دیگر نکات جذاب بعد از رویارویی بگوویچ با مسی‌هاست!

هفته چهارم نساجی مازندران ـ مس

اولین مصاف مس با تیم‌های پرتعداد شمالی این فصل در قائمشهر و ورزشگاه وطنی انجام خواهد شد.... کنار هم قرار گرفتن نام مس و نساجی هنوز یکسری خاطرات عجیب را در ذهن هواداران مس تداعی می‌کند هرچند بازی دو تیم در فصل قبل نشان داد که ان‌ها خیلی تمایلی برای واکنش نشان دادن به این خاطرات در زمین بازی ندارند! مسی‌ها که فصل قبل در قائمشهر همچنان بازنده بودند دوست ندارند در سومین فصل متوالی در ورزشگاه وطنی یک بر صفر بازنده از زمین بیرون بیایند! محمود فکری که روزگاری مربی‌گری خود را از همین تیم مس کرمان آغاز کرده بود، دوست دارد در بازی‌های ابتدایی خانگی نساجی، اعتماد هواداران قائمشهری را جلب کند از این رو با تمام توان در این هفته برابر مس  تیمش را به میدان می‌فرستد.

هفته پنجم مس ـ استقلال اهواز

شاید از خوش‌شانسی مس کرمان است که در هفته‌های ابتدایی به مصاف تیم‌هایی می‌رود که پیش فصل خوبی را سپری نمی‌کنند... بعد از بازی با سپاسی و ایرانجوان، استقلال اهواز سومین تیمی است که برروی کاغذ باید مدعی محسوب شود اما در واقعیت وضعیت اصلا جالبی ندارد. این تیم که فصل قبل در لیگ برتر بازی می‌کرد، برای شروع بازی‌های لیگ یک اصلا وضعیت روشنی ندارد و نه سرمربی آن مشخص است و نه بازیکنانش به علاوه اینکه کلی بدهی مالی نیز برروی دست خود می‌بیند... از همین رو شاید بازی با این تیم در هفته‌های ابتدایی لیگ بیشتر به سود مس باشد. با این حال همچنان باید در ذهن داشت که استقلال اهواز به عنوان یک تیم لیگ برتری فصل قبل، برروی کاغذ شخصیت خاص خود را خواهد داشت. مس که یکبار در لیگ برتر دست استقلال اهواز را از قهرمانی لیگ برتر پنجم با گل دقیقه 90 خود کوتاه کرد هیچ‌گاه از ذهن هواداران این تیم اهوازی پاک نخواهد شد!

هفته ششم بادران تهران ـ مس

و دوباره دیدار اکبرمیثاقیان و مس کرمان... اما این بار نه به عنوان سرمربی مس که به عنوان سرمربی حریف برابر مس! تیم‌های میثاقیان همیشه در لیگ یک تیم‌های مدعی هستند به خصوص اینکه آن‌ها جزو تیم‌های منظم لیگ یک در پیش از فصل بودند که روند خوبی در تمرینات و جذب بازیکن داشتند از همین رو مس شاید سنگ محکم اول در لیگ یک این فصل را در این هفته پیش پای خود ببیند. بهرشکل نشستن میثاقیان برروی نیمکت حریف این بازی را برای هواداران مس یک بازی خاص می‌کند چراکه آن‌ها در طول دو سال گذشته تا می‌توانستند برای یکدیگر خاطره ساخته‌اند.

هفته هفتم مس ـ مس رفسنجان

هفته هفتم و ال مسینو این فصل... دربی تمام مسی لیگ یک در هفته‌ی هفتم رقم می‌خورد و دو تیم در کرمان به مصاف یکدیگر می‌روند... کرمانی‌ها که فصل قبل ال‌مسینو خود را در کرمان به برادر رفسنجانی واگذار کردند و بازهم یکی از باخت‌های به شدت تلخ خود را در فصل قبل برابر این تیم ثبت کرده بودند، در این بازی فقط پیروزی می‌خواهند. در مقابل مس رفسنجان با کلانتری تیم بسیار خوبی ساخته است در حد یک مدعی در لیگ این فصل از همین رو بازی دو تیم در هفته‌ی هفتم قطعا بازی جذاب و سخت برای هر دو تیم خواهد شد. چهره ویژه این بازی شاید آقای زینلی مدیر عامل باشگاه مس رفسنجان باشد که تا یک قدمی مدیر عاملی باشگاه مس کرمان قرار داشت اما بهرشکل این اتفاق رخ نداد.

هفته هشتم ملوان بندر انزلی ـ مس

مس بازهم بار سفر به شمال را خواهد بست تا این‌بار برابر ملوانان بازی کند. آن زمانی که مس در لیگ برتر به مصاف ملوان می‌رفت، در بازی‌های خود در انزلی همواره به مشکل می‌خورد و خیلی سخت از این تیم امتیاز می‌گرفت. سقوط این تیم به لیگ یک بازهم بسایط رویارویی دو تیم را پهن کرده است و شاید مسی‌ها این‌بار در انزلی مشکلات کمتری داشته باشند چراکه انزلی‌چی‌ها نیز تا همین امروز برای بازی‌های لیگ یک بلاتکلیف هستند و جز تیم‌های بازنده پیش فصل محسوب می‌شوند. البته قطعا وضعیت این تیم تا هفته‌ی هشتم به ثبات بیشتری رسیده است ولی بهرشکل مشکلات پیش فصل در وضعیت این تیم اثر گذار خواهد بود. جدیدا محمد مایلی‌کهن به عنوان سرمربی این تیم معرفی شده است.

هفته نهم مس ـ پارس جم

این هفته با حضور مجتبی تقوی برروی نیمکت تیم پارس جم می‌توانست هفته‌ای خاص برای هواداران مس محسوب شود که با گل و شیرینی سرانجام به صورت حضوری از تقوی بابت ماجراهایش در کرمان دلجویی کنند اما تقوی همانند سرنوشتی که در مس داشت، پیش از شروع بازی‌ها با نیمکت پارس خداحافظی کرد و جایش را به مهدی تارتاری داد که در تابستان امسال خیلی نامش برای آمدن به کرمان مطرح شد اما در نهایت او در این هفته به عنوان رقیب مس به کرمان می‌آید.

هفته دهم خیبر خرم آباد ـ مس

خیبر خرم آباد با وضعیت فعلی خود یکی از تیم‌های مدعی سقوط به لیگ دو می‌باشد...این تیم هم جزو ان دسته از تیم‌های مشکل دار می‌باشد که مقاماتش حتی در مراسم قرعه کشی‌ لیگ یک نیز حضور پیدا نکردند و شاید حتی در بازی‌ها نیز حضور پیدا نکند و یا در ادامه از حضورش انصراف دهد... اما بهرشکل قرار گرفتن نام دو تیم در کنار هم شکست ناباورانه دو بر صفر مس در بازی فصل قبل دو تیم در خرم آباد را متبادر ذهن هواداران مس می‌کند که به نوعی با آن باخت تلخ پرونده صعود مس خط خطی شد. بازی در خرم‌اباد بهرشکل دشواری‌های خاص خود را دارد اگر تا آن زمان خیبر در خرم‌اباد باقی مانده باشد.

هفته یازدهم مس ـ فولاد یزد

هرچند هیچ بازی این فصل برای مس ساده حساب نخواهد شد و مس محکوم است که در تمام بازی‌های خود با تمام قوا به میدان برود اما بازی برابر فولادی‌های یزد در کرمان شاید جزو آن بازی‌هایی حساب شود که مس باید سه امتیاز آن را از حالا برای خود کنار گذاشته باشد تا بتواند در بالاهای جدول باشد. فولاد یزد نیز در آستانه شروع بازی‌ها وضعیت نامشخصی در زمینه مربی و بازیکن دارد.

هفته دوازدهم آلمینیوم اراک ـ مس

آلمینیوم نیز همانند فصل قبلش می‌تواند یکی از تیم‌های متوسط این فصل لیگ یک محسوب شود. این تیم البته فصل قبل نشان داد برابر تیم‌های مدعی حسابی گردن کلفت بازی می‌کند و در شهر خودش برابر مدعیان فصل قبل همگی را زمین‌گیر کرد از جمله مس کرمان را که با تساوی یک بر یک در یک هوای بارانی متوقف کرد تا دست مس را برای رسیدن به رتبه‌های بالای جدول کوتاه کند. آلمینیوم اراک در این فصل نیز احتمالا با داوود مهابادی همان وضعیت فصل قبل را خواهد داشت.

هفته سیزدهم مس ـ سپیدرود رشت

سپیدرورد تیمی است که تازه به لیگ یک صعود کرده است و احتمالا شباهت‌های زیادی به داماش فصل قبل خواهد داشت که در بازی‌های بیرون از خانه اصولا به مشکل برمی‌خورد... از همین رو مس در بازی این هفته‌ی خود برابر تیم نظرمحمدی مشکل بزرگی نباید داشته باشد ضمن اینکه تقریبا از همین هفته‌ها می‌باشد که وضعیت تیم‌ها در جدول رده‌بندی و رتبه‌هایشان به ثبات بیشتری می‌رسد...هواداران مس دوست دارند که در این هفته‌ها تیم آن‌ها در بالای جدول در حال یکه‌تازی باشد.

هفته‌ چهاردهم مس ـ خونه به خونه

بازهم سفر به شمال و این‌بار برگزاری یکی از مهمترین بازی‌های نیم فصل اول... مس این هفته به مصاف خونه به خونه‌ای می‌رود که همگان به واسطه اقدامات پیش فصلش، این تیم را اصلی‌ترین گزینه صعود می‌دانند. خوبی بازی در این هفته با تیم بابلی در این است که تا آن زمان مشخص شده است که پیش‌بینی اکثریتی مبنی بر حضور مقتدرانه این تیم در لیگ یک این فصل محقق شده است و یا این تیم که برخی آن را با سرنوشت استیل‌آذین به یاد می‌آورند وارد بحران‌های جدی شده است و انتظارات را از خود محقق نکرده است. تحت هر شرایطی مس این هفته بازی سختی در بابل و برابر شاگردان علی مرزبان خواهد داشت. مصاف ابراهیم‌زاده ومرزبان دو مربی که هر دو به فوتبال زیبا علاقه‌ دارند می‌تواند یکی از بازی‌های زیبای نیم فصل اول را رقم بزند البته اگر زمین ورزشگاه بابل تا آن زمان اجازه دهد!! با این وجود هواداران مس برای این بازی برخورد بسیار زشت هواداران تیم بابلی را در بازی برگشت دو تیم در رقابت‌های فصل قبل را نیز به یاد می‌آورند.

هفته پانزدهم مس ـ راه آهن تهران

مهدی پاشازاده سرمربی تیم راه آهن شاید نتواند در این فصل یک چهره مدعی از تیم راه‌اهن بسازد... بهرشکل این تیم بدون حضور و نظر سرمربی خود بازیکنانش را جذب کرده است و تمرینات خوبی را در پیش فصل نداشته است و از همین رو این تیم شاید حداقل در نیم فصل جزو مدعیان صعود نباشد. هرچند تا هفته‌ی پازندهم که موعد بازی دو تیم است، راه‌اهن وضعیت بهتری نسبت به امروز خود از نظر نظم تیمی و باشگاهی پیدا کرده است.

هفته شانزدهم نفت مسجد سلیمان ـ مس

تیم مسجد سلیمانی فصل قبل دو خاطره بد برای کرمانی‌ها رقم زد... خاطره بد اول آن‌ها گل دقیقه 90 این تیم در مسجد سلیمان به دروازه مس بود که سبب شد کرمانی‌ها یک شکست بسیار تلخ را تجربه کنند و خاطره تلخ دوم تساوی سه بر سه دو تیم در کرمان بود آن‌هم در حالی که مس سه بر یک بازی را پیش بود و اگر آن بازی را برنده می‌شد می‌توانست جایگاه خود را برای صعود حسابی تثبیت کند. کرمانی‌ها دیگر از هیچ خاطره تلخی برابر مسجد سلیمانی‌ها استقبال نخواهند کرد!

هفته هفدهم مس ـ اکسین البرز

شاید برای مسی‌ها خیلی بهتر بود که بازی آخر نیم فصل اول خود را در شهر حریف به میهمانی بروند تا آخرین بازی خود را در دور برگشت میزبان باشند و اتفاقات بهتری را در آن هفته‌ی حساس در دست خود داشته باشند اما بهرشکل بنا به قرعه مسی‌ها آخرین بازی نیم فصل اول خود را از اکسین البرز میزبانی می‌کنند و دوست دارند که در پایان این بازی و پایان دور رفت آنقدر امتیاز اندوخته باشند که در بالای جدول لیگ یک جایگاهی مطمئن را در دست داشته باشند. فیروز کریمی که تا توانسته است بازیکنان باتجربه و پابه سن گذاشته به تیم خود تزریق کرده است همواره در باز‌ی‌های رودرو برابر مس به مشکل خورده است و شاید مس در این بازی یک خاطره‌ی تلخ دیگر برای این مربی رقم بزند.


دوشنبه 4 مرداد ماه 1395 ساعت 17:11
شاید بیشترین چیزی که تیم مس کرمان را درطول سالهای متوالی اذیت کرده است یکنواختی افکار باشد و چیزی که لازم داشته باشد شوق و ذوق و استفاده از تمام تکنیک و استعداد و قدرت خود در میدان است.داشتن توان انگیزه دار پر انرژی با شور و نشاط پیروزی و غلبه بر حریفان در میدان چیزی است که باید بازیکنان را با آن ساخت و از آنها انتظار داشت.آسان و یا سخت گرفتن یک بازی بدون ایجاد انگیزه ی برد و توجه به برد یا باخت بازی بدون توجه و بالابردن انگیزه ی پیروزی چیزی است که اساس یک تیم را منهدم می سازد. بنابراین نقد تیم های حریف و در نظر گرفتن مشکلات آنها و اینکه فصل ناموفقی را در حال سپری کردن دارند نتنها ایجاد انگیزه پیروزی در تیم نمی کند بلکه حس دلسوزی را در بازیکنان و کادر فنی تیم تقویت می سازد و همین عامل یکی از عوامل منفی است که باعثت عدم موفقیت فکری و روانی و فیزیکی بازیکنان در میدان می شود.نقد حریف بایستی طوری باشد که بتوان به تیم خود انگیزه ی پیروزی داد.اینکه بگوییم حریف تیم ضعیفی است انگیزه ای برای پیروزی ایجاد نمی کند.ولی اگر بگوییم ما می توانیم و باید بتوانیم بازی آنها را مهار کنیم و برآنها غلبه کنیم لااقل یک فکر مثبت در ذهنمان ایجاد کرده ایم.
پرسام امینی
2
0
دوشنبه 4 مرداد ماه 1395 ساعت 20:26
با سپاس از شما اما از یک موضوع مهم نمیشه گذشت اینکه خیلی با نگاه مثبت و ساده به تیم های مقابل مس نگاه کردین اگه اینطور باشه مس با اختلاف امتیاز بالا قهرمان میشه(البته آرزوی همه ما همینه) اما با شروع بازیها عیار تیمها مشخص میشه و نمیشه به طور مثال تیمی مثل فولاد یزد و از پیش بازنده بدونیم.
نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

نظر شما در رابطه با بازی مس و آریو