شماره‌ی خبر : ‌951 | تعداد بازدید : 1096
شنبه 2 مرداد ماه 1395 ساعت 09:53

تیرانداز بانوی مس برترین ورزشکار سال1394 ایران شد

زهرا نعمتی ورزشکار باشگاه صنعت مس کرمان، به عنوان برترین ورزشکار سال 1394 ایران برتر کشور انتخاب شد.

تیرانداز بانوی مس برترین ورزشکار سال1394 ایران شد

زهرا نعمتی ورزشکار باشگاه صنعت مس کرمان، به عنوان برترین ورزشکار سال 1394 ایران برتر کشور انتخاب شد.

این انتخاب از سوی سازمان ملی قهرمانان ورزش ایران صورت گرفت و این سازمان به منظور الگوسازی برای جوانان جامعه، قهرمانان برتر سال 2015 (1394شمسی) ایران را با احترام و همفکری با فدراسیون های مختلف، کارشناسان متخصص کشور انتخاب و پس از تایید شورای مرکزی معرفی کرد.

بر این اساس زهرا نعمتی تیرانداز کرمانی که در باشگاه مس کرمان عضویت داردبه عنوان قهرمان قهرمانان سال 94 برگزیده شد. اودر این سال موفق گردید سهمیه رقابت‌های المپیک و پارالمپیک را برای اولین بار در تاریخ ورزش کشور کسب کند.

نعمتی ورزشکار کرمانی است که پس از 30 سال از این استان راهی رقابت‌های المپیک خواهد شد تا طلسم‌شکنی برزگی نیز برای ورزش کرمان انجام داده باشد.

زهرا نعمتی در مراسم بدرقه کاروان های المپیک و پارالمپیک که با حضور رئیس جمهوری در سالن سران در حال برگزاری است، با ابراز خرسندی از اینکه به عنوان یک ورزشکار معلول وظیفه

پرچمداری کاروان ورزشی ایران را در بازی های المپیک 2106 ریو برعهده دارد، افزود: از اینکه در این جایگاه قرار گرفتم خوشحالم و افتخار می کنم که به نمایندگی از ورزشکاران باید صحبت کنم.

نماینده تیر و کمان ایران در بازی های المپیک و پارالمپیک ابراز امیدواری کرد که اعضای کاروان های المپیک و پارالمپیک اعزامی به رقابت های 2016 ریو نمایندگان خوبی برای ایران اسلامی باشند.

این تیرانداز باشگاه مس کرمان درخصوص پرچمداری خود در این رقابت ها گفت: این اتفاق برای نخستین بار درجهان رخ می دهد و از اینکه من این مهم را برعهده دارم، بسیار خوشحالم.

پرچمدار کاروان ورزشی ایران در المپیک 2016 ریو درخصوص کاروان ایران گفت: 63 ورزشکار کشورمان موفق به جواز حضور در المپیک ریو شدند، البته در رقابت های المپیک حضور بانوان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در پارالمپیک نیز 96 سهمیه کسب شده که 23 نفر آنها بانوان هستند که شاهد افزایش سه برابری نسبت به دوره قبل که در لندن برگزار شد، هستیم.

به گفته وی کاروان المپیک ایران به دلیل همزمانی با میلاد امام رضا (ع) به نام این امام نامگذاری شده است، همچنین به خاطر همزمانی با حادثه منا نام کاروان پارالمپیک به نام شهدای منا نامگذاری شده است.

وی به قانون استخدام قهرمانان، افزایش پاداش ها و همچنین اختصاص مسکن از هیات دولت به قهرمانان اشاره کرد و گفت: امیدوارم اعضای کاروان ورزشی ایران سفیران خوبی برای ملت باشند.


نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

نظر شما در رابطه با بازی مس و آریو