شماره‌ی خبر : ‌781 | تعداد بازدید : 1222
دوشنبه 3 خرداد ماه 1395 ساعت 10:28

داستان پر ماجرای مس در فصلی که گذشت

مس در این فصل 19 هفته در رده‌ی چهارمی به سر برد، هشت هفته را در بهترین رده‌ی خود در این فصل یعنی سومی سپری کرد، چهار بار پنجم جدول بود، یک بار در رده‌ی ششم ایستاد، پنج هفته نیز در رده‌ی هفتم بود و یک هفته نیز برتبه‌ی هشتمی را تجربه کرد.

داستان پر ماجرای مس در فصلی که گذشت

38 هفته بازی از مس پرماجرای این فصل 38 قسمت از سریالی را ساخت که در نهایت هپی اندی در کار نداشت و کارگردانان و بازیگران این سریال، در نهایت در زمانی که چراغ‌ها برای آخر این فیلم روشن شدند، چشم‌های اشکبار مخاطبانشان را رونمایی کردند...

داستانی که در طول ساخت سریال خود بارها نقاط اوج و فرود زیادی داشت اما در نهایت نشد که در قسمت‌های پایانی این سریال، قهرمان داستانش واقعا قهرمانانه برای مخاطبان خود رخ نماید و زمین خوردن آن در نهایت خشم و افسوس همه هوادارانش را به همراه داشت...بررسی قسمت به قسمت این سریال نشان می‌دهد که نقاط اوج و فرود آن برای نقد دقیقا در کجا نهفته بودته است.

مس با وینگو بگوویچ داستان خود را در این فصل استارت زد...یعنی روز دوشنبه 26 مرداد 94 در ورزشگاه باهنر کرمان و از ساعت 18 که مس بازی خود را برابر گیتی پسند آغاز کرد... مس بازی را یک بر صفر می‌برد اما به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به سایر تیم ها در رده هفتم قرار می‌گیرد تا کار خود را اینچنین آغاز کند و از جالبی روزگار اینکه مس در همین رتبه هم داستان خود را تمام می‌کند!!

یکشنبه اول شهریور ماه است که مس به اردبیل می رود و در برابر شهرداری این شهر بازی می کند و با یک گل مغلوب میزبانش می‌شود...باختی که مس را به بدترین رده‌ی این فصلش یعنی رتبه‌ی هشتمی لیگ می‌رساند.

شنبه هفتم شهریور مس در کرمان میزبان داماش است که موفق می‌شود با دو گل میهمان خود را شکست دهد و با جهشی قابل توجه به رده‌ی چهارم جدول برسد...با شش امتیاز و تنها یک اختلاف امتیاز با همه تیم های بالای سرش.

در هفته‌ی چهارم مس به شیراز می‌رود و با یک بازی بد با یک گل مغلوب سپاسی می‌شود تا به رده‌ی ششم جدول سقوط داشته باشد... حرکت نوسانی مس از همان ابتدای فصل کلملا هویدا می‌شود.

بازی دراماتیک مس و ایرانجوان بوشهر در کرمان...مسی‌ها می‌دانند اگر این بازی خانگی را هم ببازند خیلی زود از جمع مدعیان خارج می‌شوند و برای همین تا دقیقه نود گل می‌زنند تا در نهایت با گل‌ها حسین‌خانی و زنده‌روح با نتیجه‌ی سه بر دو بوشهری‌ها را در کرمان شکست دهند و بازهم به رده‌ی چهارم برگردند. با 9 امتیاز و در تعقیب پیکان13 امتیازی که از همان هفته به صدر رفت و در صدر ماند...

بعد از یک برد مس بازهم نوبت به باخت این تیم در آن روزها می‌رسد... شکست یک بر صفر در مسجد سلیمان برابر نفت بازهم مس را به رده‌ی ششم جدول برگشت می‌دهد.

در هفته‌ی هفتم مس با تک گل فرزاد حسین‌خانی نساجی را در کرمان شکست می‌دهد تا روند الاکلنگی همچنان حفظ شود... با این سه امتیاز مس برای اولین بار در این فصل به رده‌ی سومی یعنی جمع تیم‌های صعود کننده می‌رسد. پیکان 17 امتیازی در صدر، سپاسی 15 امتیازی، مس 12 امتیاز و آلمینیوم هرمزگان با 11 امتیاز در رده‌ی چهارم!!

در هفته‌ی هشتم در حالی که مس می‌تواند با پیروزی بر پارسه خود را به رده‌ی دوم جدول هم برساند، به کسب اولین تساوی خود در خارج از خانه و در این فصل رضایت می‌دهد و با گل میلاد پورصف‌شکن در تهران یک بر یک مساوی می‌کند تا هرچند روند برد و باخت‌های مس در هفته‌ای که می‌بایست بازنده باشد، با یک تساوی بشکند، اما مس با دو پله سقوط به رده‌ی پنجم برسد.

در هفته‌ی نهم مس در کرمان با گل سعید صادقی موفق می‌شود خیلی شیک ماشین‌سازی را در کرمان شکست دهد تا با 16 امتیاز و یک امتیاز کمتر از تیم بالای سرش، به رتبه‌ی چهارم جدول برسد... بعد از تیم‌های سپاسی، پیکان و خونه به خونه.

در هفته‌ی دهم اوج امیدواری به تیم مس کرمان شکل می‌گیرد... مسی‌ها حالا اوج‌گیری خود را با پیروزی در رفسنجان و برابر مس با نتیجه‌ی دو بر یک نشان می‌دهند. پیروزی که با گل‌های پورصف‌شکن و صادقی به دست آمد اما این برد هم مس را در همان رتبه‌ی چهارم قرار می‌دهد.

در هفته‌ی یازدهم اوج ضد حال از سوی مس به هوادارانش برمی‌گردد و نشان می‌دهد این تیم خیلی هم قابل اعتماد نیست! باخت یک بر صفر در کرمان و برابر گل‌گهر هرچند مس را در همان رده‌ی چهارمی قرار می‌دهد اما اختلاف این تیم را با سه تیم بالای سرش به سه افزایش می‌دهد.... درست از همین هفته است که مراد حاج‌جعفری جای خود را در مدیریت باشگاه مس به حمید موسوی می‌دهد.

در هفته‌ی دوازدهم مس در بندرعباس به مصاف آلمینیوم می‌رود که در آن روزگار اتفاقا جزو تیم‌های بالانشین لیگ بود...مس بازی دو بر صفر باخته خود را در بندر با گل‌های پورصف‌شکن و قهارپور دو بر دو می‌کند تا همچنان رتبه‌ی چهارم جدول را دو دستی بچسبد.

در هفته‌ی سیزدهم مس با گل حسین‌خانی یک بر صفر خیبر را در کرمان می‌برد تا همچنان مدارش بر رده‌ی چهارم بچرخد... اما این‌بار با یک امتیاز کمتر نسبت به خونه به خونه در رده‌ی سوم و البته اختلاف فاحش 5 امتیازی با دو تیم پیکان و سپاسی در صدر. در این هفته‌ها ماشین‌سازی و نفت آبادان از مس 5 امتیاز کمتر داشتند.

در هفته‌ی چهاردهم مس در یزد و برابر فولاد به تساوی بدون گل می‌رسد تا رده‌ی این تیم همچنان چهارم جدول باشد و علاقه مس به پائین ماندن از جمع تیم‌های صعود کننده هویدا باشد...

هفته‌ی پانزدهم و بازهم یک تساوی صفر بر صفر برای مس و این بار در کرمان و برابر آلمینیوم اراک... بازهم رده‌ی چهارم و رسیدن هواداران مس به این باور که تیم آن‌ها اقتدار لازم برای رفتن به صدر جدول ان‌هم با اقتدار و اختلاف را ندارد و اینکه همه در کرمان باور کردند که مس این فصل برای رسیدن به رده‌ی سوم زجر زیادی خواهد کشید...اختلاف مس با رده‌ی سوم یک امتیاز و با رده‌ی دوم پنج و با صدر جدول هفت امتیاز است.

در هفته‌ی شانزدهم مس در آبادان یک پیروزی مهم کسب می‌کند و نفت را در شهر خود با یک گل به خودی و گل مصطفی شجاعی دو بر یک شکست می‌دهد تا با وجود این سه امتیاز و بنا به نتایج سایر تیم‌ها همچنان در رده‌ی چهارم جدول باقی بماند.

بهترین فرصت مس برای رسیدن به رده‌ی سوم جدول در این هفته است که مس با خونه به خونه ای بازی دارد که یک امتیاز بیشتر از مس دارد و در رده‌ی سوم است. اما مس وینگو همچنان پرنوسان نتیجه می‌گیرد و به تساوی بدون گل برابر این تیم در کرمان رضایت می‌دهد تا همچنان در رده‌ی چهارم جدول جاخوش کرده باشد.

تساوی بدون گل مس برابر پیکان در ورزشگاه قدس تهران، مس را همچنان در رده‌ی چهارم نگه می‌دارد و همچنان اختلاف اندک امتیازی با رده‌ی سوم هواداران مس را به صرف صعود دلخوش نگه می‌دارد... آن‌ها دیگر فراموش کرده‌اند که روزی ادعای صدرنشینی با اختلاف را در سر می‌پروراندند.

هرچند هفته‌ی نوزدهم آخرین بازی نیم فصل اول مس محسوب می‌شود اما قرار است تعطیلات نیم فصل بعد از بازی هفته‌ی آینده برقرار شود... مس پاس همدان را در کرمان با گل فرزاد حسین‌خانی شکست می‌دهد تا بعد از هشت هفته از رده‌ی چهارم تکان بخورد و به رده‌ی سوم جدول برسد و بازهم در جمع تیم‌های صعود کننده باشد.

آخرین بازی مس قبل از تعطیلات نیم فصل برابر گیتی‌پسند در اصفهان بود که با گل احمد زنده‌روح یک سه امتیاز عالی را به حساب مس واریز کرد تا مس با 36 امتیاز و سه امتیاز بیشتر نسبت به تیم چهارم جدول یعنی خونه به خونه در رده‌ی سوم قرار بگیرد. بالای سر مس سپاسی 40 امتیازی و پیکان 41 امتیازی است....هوای مس برای رفتن به این تعطیلات عالی است و همه امیدوار به صعود البته پرزحمت...نفت آبادان با 27 امتیاز هشتم است و ماشین سازی با 30 امتیاز پنجم....

مس بعد از تعطیلات بندر اولین بازی خود را در کرمان با نتیجه‌ای ناامید کننده شروع می‌کند... تساوی یک بر یک در بازی خانگی برابر شهرداری اردبیل که با گل کیوان امرایی حاصل شده است نتیجه‌ای نیست که نشان دهد مس با اقتدار می‌خواهد در ادامه بازی‌ها گام بردارد.... با این وجود مس همچنان سوم جدول است.

هفته‌ی بیست و دوم و بازی مس در رشت برابر داماش... نتیجه بازی رفت بازهم تکرار می‌شود و مس با دو گل این تیم را این بار در زمین خود شکست می‌دهد. دقیقی و پورشیخعلی در اولین بازی‌ خود برای مس گلزنی کرده‌اند و مس با 40 امتیاز در رده‌ی سوم، فقط و فقط سه و چهار امتیاز با پیکان و سپاسی در بالای سر خود فاصله دارد...

بهترین فرصت برای گرفتن رده‌ی دوم جدول اینجاست.... مس در کرمان میزبان سپاسی است اما بازهم در بازی مهم خود ترسو بازی می‌کند و به تساوی صفر بر صفر رضایت می‌دهد تا همچنان فقط در رده‌ی سوم جدول و بین تیم‌های صعود کننده خود را حفظ کرده باشد.

افت مس در بدترین مقطع ممکن آغاز می‌شود...مس در بوشهر با یک گل می‌بازد تا بعد از سیزده هفته طعم تلخ شکست را بچشد و با این باخت علاوه بر اینکه اختلافش با دو تیم بالای جدول زیاد می‌شود، فاصله‌اش با تیم چهارم و پائین‌تر از خود به یک برسد....

هیچکس نمی‌خواهد باور کند که مس در افت است حتی خود بازیکنان این تیم... آن‌ها برای اثبات خلاف این موضوع با گل‌های جعفری، دقیقی و امرایی سه بر یک در بازی بیست و پنج خود از مسجد سلیمان پیش می‌افتد اما در نیمه دوم همه چیز را از دست می‌دهد و بازی به تساوی سه بر سه می‌رسد... تساوی که نشان می‌دهد بحران چهار زانو روی گردن مس نشسته است... با این تساوی مس بعد از پنج هفته رده سوم را هم از دست می‌دهد و به رده‌ی چهارم سقوط می‌کند.

مس بدجور دچار مشکل شده است که در هفته‌ی بیست و ششم هم به راحتی در قائمشهر برابر نساجی با یک گل شکست می‌خورد...شکستی که فاصله مس را با سه تیم بالای سرش زیاد می کند و آن‌ها را بازهم با رده‌ی چهارمی پیوند می‌زند.

در هفته‌ی بیست و هفتم مس دیگر از نتیجه نگرفتن در چهار بازی گذشته ذله شده است و بعد از چهار هفته نبردن سرانجام ده نفره در کرمان پارسه را با گل امرایی شکست می‌دهد تا مجددا ضربان قلب این تیم علائم حیاتی نشان دهد و این تیم به سه تیم بالای جدول نزدیک شود.

مس در حالی به راحتی بازی‌های ساده‌اش را از دست داده است که در این هفته در تبریز میهمان ماشین‌سازی است و البته در این بازی هم نتیجه‌ی خوبی می‌گیرد و با متوقف کردن صفر بر صفر ماشین‌سازی در تبریز خود را یکبار دیگر به رده‌ی سوم جدول می‌رساند...

در حالی که همه فکر می‌کنند مس با دو نتیجه‌ی خوب خود را به موقع از بحران خارج کرده است، در هفته‌ی بیست نهم اوج بحران برای مس ظهور می‌کند و شکست دو بر یک برابر مس رفسنجان در کرمان، نه تنها به سرعت رتبه‌ی سوم را از این تیم می‌گیرد و بازهم مس را به رده‌ی دوست داشتنی‌اش در چهارم جدول می‌رساند، که نشان می‌دهد این تیم همچنان غرق در مشکل نتیجه‌گیری شده است. تک گل مس را در این بازی علی مرزبان می‌زند.

مس در سیرجان فقط پیروزی می‌خواهد و با گل سعید دقیقی تا دقیقه 86 هم با گرفتن این سه امتیاز برابر گل‌گهر از بحران دور شده است اما تساوی یک بر یک در این بازی ضمن اینکه مس را به رده‌ی پنجم جدول می‌رساند تا این تیم حتی رده‌ی چهارم خود را هم از دست دهد، مهر پایانی بر حضور بگوویچ برروی نیمکت مس هم می‌زند... مس در اوج بحران نتیجه گیری و سراشیبی سقوط قرار دارد و دو تیم ماشین سازی و نفت درست از همین هفته‌ها پیاپی پیروزی می‌شوند و بالا می‌آیند.

اولین بازی مس در سال 95 بازی هفته سی و یکم مس است برابر آلمینیوم هرمزگان و اولین حضور اکبر میثاقیان به عنوان سرمربی مس.... بازی که برای میثاقیان حسابی پانشاط است و کرمانی‌ها با دو گل رکابی و پورصف‌شکن برنده می‌شوند تا مس بعد از سه هفته طعم برد را بچشد، به رده‌ی چهارم برگردد و البته امیدوارتر شود.

بازی بعد مس برابر خیبر برخی را به این معتقد کرد که کار مس برای صعود گره‌های اساسی دارد... شکست این تیم در خرم‌آباد و برابر خیبر ان‌هم با دو گل مس را به رده‌ی پنجم برگرداند... هرچند مس در زمین مشکل زیاد دارد ولی هنوز وضعیت جدول به کام مس است و امتیاز دادن‌های خونه به خونه و سپاسی کار را همچنان برای مس امیدوارانه‌ می‌کرد و این تیم با رده‌ی دوم جدول هنوز سه امتیاز اختلاف داشت... هرچند تنها دو تیم نفت و ماشین‌سازی از امتیاز دادن‌های پیاپی سپاسی، خونه به خونه و مس به سود خود در این هفته‌ها نهایت استفاده را می‌کردند.

در هفته‌ی سی و سوم برد 2 بر 1 برابر فولاد یزد در کرمان که با گل‌های دقیقی و حسین‌خانی رقم خورد، برد به موقعی بود که مس را در پنج هفته مانده به پایان بازی‌ها با اختلاف میلی‌متری به رده‌ی سوم و جمع صعود کرده‌ها نیز رساند... هرچند این آخرین باری بود که مس این رده را تجربه کرد...

مس برای انکه خود را در رده‌ی سوم و حتی بهتر حفظ کند می‌بایست در اراک سه امتیاز را از آلمینیوم می‌گرفت... تساوی و یا باخت کاملا مطابق میل حریفان مس بود که البته آن‌ها نیز در این هفته‌ها نتایج خود را مطابق امتیازهای مس تنظیم می‌کردند... مس در اراک با گل پورصف‌شکن با آلمینیوم مساوی می‌کند رقیبانش را شاد می‌کند و به رده‌ی چهارم برمی گردد.

و سرانجام که تکلیف مس را در این فصل روشن می‌کرد.... برد مس در این بازی یعنی امیدواری برای صعود و باخت یعنی پایان کار این تیم.... و سرانجام قسمت‌های تلخ و تراژیک سریال مس در قسمت سی و نهم به اوج خود رسید و قتل مس در این بازی با نتیجه دو بر یک یعنی نقطه پایان بر آرزوهای یک پایان خوب برای این سریال....امرایی گلزن مس در این بازی بود....رتبه مس در پایان این هفته....هفتم!

بازی سی و ششم یک بازی حیثیتی در بابل بود که تساوی دو بر دو آن با گل‌های یونسی و حسین‌خانی بیشتر از آنکه مس را امیدوار به صعود کند، از نباختن برابر خونه به خونه مسرور کرد...رتبه مس همچنان هفتم و امید به صعود خیلی اندک.

و در بازی سی و هفتم بود که پرده آخر سریال امید هرچند به صورت اندک به نمایش گذاشته شد... تک گل سعید دقیقی در نیه دوم با دو گل پیکانی ها پاسخ داده شد تا مس رسما از رسیدن به لیگ برتر حذف شود و رتبه هفتمی این تیم همچنان پابرجا.

و بازی آخر برابر پاس فقط آینه دقی بود بر این فصل وقتی که مس با گل دقیقی بازهم باخت تا با همان رده هفتمی به کارش خاتمه دهد.

مس در این فصل 19 هفته در رده‌ی چهارمی به سر برد، هشت هفته را در بهترین رده‌ی خود در این فصل یعنی سومی سپری کرد، چهار بار پنجم جدول بود، یک بار در رده‌ی ششم ایستاد، پنج هفته نیز در رده‌ی هفتم بود و یک هفته نیز بدترین رده‌ی خود در رتبه‌ی هشتمی را تجربه کرد....

19هفته چهارمی یعنی اینکه مس در کسب نتیجه اقتدار لازم برای صعود را نداشت و در هفته‌هایی که می‌بایست کار صعودش را با یک نتیجه قطعی کند این کار را نمی‌کرد.


دوشنبه 3 خرداد ماه 1395 ساعت 11:12
همان اول فصل هر سال یک مربی خوب و بازیکن خوب میگرفتند.چرا بازیکنانیکه فصل قبل با هم و با مربیگری اکبر میثاقیان مچ شده بودندمخصوصا سنگچولی را از دست داده و ارشاد یوسفی که 90درصد عدم صعود به ایشان برمیگردد را اوردند به تیم.
مهدی از بابل
0
0
جمعه 7 خرداد ماه 1395 ساعت 12:01
سلام یه نگاهی به مباحثتون داشتم واقعا خیلی زیربنایی تجزیه و تحلیل میکنید . بابا حساب دودوتا میشه 5تا . پولیه که وسطه ( بیت المال) شخصی که نیست دل آقایون بسوزه . ما هم ساده فکر میکنیم آقایون خیلی فکر دارن فکر میکنن ... . بدا به حال ما و فوتبال ما ///
نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

نظر شما در رابطه با بازی مس و آریو