شماره‌ی خبر : ‌78019 | تعداد بازدید : 565
شنبه 13 اسفند ماه 1401 ساعت 12:21

نگاهی به فعالیت آکادمی باشگاه مس کرمان در سال گذشته/قدم های دقیق برای دست آوردهای بزرگ

آکادمی باشگاه مس کرمان جزو یکی از فعال ترین آکادمی های فوتبال کشور می باشد که اقدامات گسترده این آکادمی نبض تپنده ای برای کشف، پرورش و معرفی استعدادهای فوتبال از طریق این آکادمی به باشگاه های استان و کشور گردیده است

نگاهی به فعالیت آکادمی باشگاه مس کرمان در سال گذشته/قدم های دقیق برای دست آوردهای بزرگ

آکادمی باشگاه مس کرمان جزو یکی از فعال ترین آکادمی های فوتبال کشور می باشد که اقدامات گسترده این آکادمی نبض تپنده ای برای کشف، پرورش و معرفی استعدادهای فوتبال از طریق این آکادمی به باشگاه های استان و کشور گردیده است که ماحصل آن در چند سال گذشته با معرفی بسیاری از بازیکنان به سطح اول فوتبال کشور که یک رکورد عالی برای یک آکادمی محسوب می شود، مشهود و مشخص بوده است.

به گزارش روابط عمومی باشگاه مس؛ این موضوع در سال گذشته نیز کاملا ملموس بود و آکادمی باشگاه صنعت مس کرمان بازهم فعالیت های گسترده خود را در این زمینه انجام داد که شرح مختصری از آن در ادامه اعلام می گردد.

هرچند عمده فعالیت های این آکادمی با 5 تیم رده سنی(نونهالان، نوجوانان، زیر 18 سال، جوانان و امید) در سطح لیگ برتر کشور، نمود خود را بیشتر مشخص کرده است اما فعالیت های آکادمی باشگاه مس کرمان بسیار فراتر از این موضوع بوده است.

این آکادمی با پوشش بیش از 1200 فوتبال آموز در رده های سنی مختلف، برنامه ریزی وسیعی در جهت اهداف کشف و معرفی استعدادهای فوتبالی استان دارد و تیم های رده سنی 7 تا 14 سال این آکادمی(هشت تیم) به صورت دامنه دار در جهت آموزش و شناسایی بازیکنان شاخص، در مسابقات استانی با حضور فوتبالیست های مستعد بومی استان حاضر می باشند. 

در کنار این تیم ها، آکادمی باشگاه مس کرمان برای پوشش بیشتر بازیکنان و ادامه فعالیت های آنان به صورت سلسله مراتبی زیر نظر این آکادمی، در این فصل نسبت به تشکیل و راه اندازی دو تیم امید نوین مس کرمان و نوجوانان نوین مس کرمان اقدام کرده است که این دو تیم نیز با حضور در مسابقات استانی، زمینه را برای بازیکنان مستعد جهت حضور در تیم های لیگ برتری رده سنی باشگاه مس کرمان فراهم می کنند.

اما باشگاه مس کرمان به عنوان یکی از معدود باشگاه های کشور می باشد که در تمامی رده های سنی فوتبال کشور در فصل گذشته در بالاترین سطح، تیم های پایه خود را روانه مسابقات کرد. تیم های امید مس کرمان( رده هفتم جدول) جوانان(رده هشتم جدول) زیر 18 سال (رده سوم گروه) نوجوانان(رده پنجم گروه) و نونهالان(رده ششم گروه) تیم های آکادمی باشگاه مس کرمان در فصل قبل رقابت های لیگ برتر در رده های سنی خود بودند که این رویه و چرخه را به صورت کامل در تمامی رده های سنی برای رقابت های فصل آینده نیز حفظ کردند تا آکادمی باشگاه مس کرمان در این زمینه همچنان جزو برترین های کشور باشد.

مسلما مدیریت تمامی این تیم ها و بازیکنانش نیاز به برنامه ریزی های جانبی دقیق و مراقبت های پزشکی با به روز ترین الزام های بین المللی دارد که آکادمی باشگاه مس کرمان در این زمینه و به طور دقیق فعالیت های خود را انجام می دهد که از جمله آن ها انجام آزمایشات خونی، قبلی، عروقی، ارتوپدی و مغزی برای نفرات فعال در این آکادمی می باشد.

همچنین در زمینه پرورش و به روز رسانی مربیان فعال در این آکادمی، به طور تخصصی برنامه ریزی هایی صورت گرفته است که برگزاری کلاس های به روز رسانی علم داوری، علم تمرین، علم تغذیه، اصول استعدادیابی و روانشناسی برای این مربیان از جمله این اقدامات بوده است.


تمامی این فعالیت ها در سال گذشته و البته سال های اخیر در نهایت منجر به این شد که بیش از 20بازیکن تیم های رده سنی باشگاه مس کرمان این فرصت را پیدا کنند که به تیم بزرگسالان باشگاه مس کرمان راه یابند که در فصل گذشته نقش مهمی در صعود این تیم به لیگ برتر ایفا نمایند و در بازی های این فصل لیگ برتر نیز حجم حضور بازیکنان بومی استان کرمان را در لیگ برتر با پیراهن مس کرمان به یک رکورد فوق العاده در تاریخ فوتبال استان برسانند که دست آوردی بزرگ برای آکادمی باشگاه مس کرمان بنا به برنامه ریزی های چند سال اخیر خود محسوب می شود.

همچنین در سال گذشته نفرات زیادی از این آکادمی موفق به حضور در تیم های ملی رده سنی مختلف شدند و علاوه بر اینکه سامان تورانیان از تیم های پایه باشگاه مس کرمان در بازی های تیم ملی بزرگسالان افتخار پوشیدن پیراهن تیم ملی را پیدا کرد، صالح محمدی به تیم ملی جوانان، یعقوب براجعه به تیم ملی نوجوانان و صالح نوذری به تیم ملی نوجوانان کشورمان دعوت شدند.

فعالیت های آکادمی باشگاه مس کرمان در سال های پیش رو همانند آنچه که در گذشته سپری شد، با برنامه ریزی های هدفمند بازهم قدم های خود را برخواهد داشت تا این فعالیت های مداوم دست آوردهای بزرگ خود را در سال های پیش رو در فوتبال استان و کشور نمایان کند.


نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران به بازیکنان مس در بازی با شهرراز