شماره‌ی خبر : ‌77292 | تعداد بازدید : 872
سه‌شنبه 2 فروردین ماه 1401 ساعت 17:47

12 ماه روی خط اتفاقات باشگاه مس کرمان/ ماه به ماه با باشگاه مس کرمان در سال 1400

در آغازین روزهای سال 1401 شمسی جا دارد نگاهی کنیم به اتفاقات سال گذشته در باشگاه مس کرمان...

12 ماه روی خط اتفاقات باشگاه مس کرمان/ ماه به ماه با باشگاه مس کرمان در سال 1400

در آغازین روزهای سال 1401 شمسی جا دارد نگاهی کنیم به اتفاقات سال گذشته در باشگاه مس کرمان...

به گزارش روابظ عمومی باشگاه مس؛ آخرین سال از قرن چهارده شمسی برای باشگاه مس کرمان و البته فوتبال ایران با یک خبر تلخ آغاز شد...در فروردین ماه سال گذشته بود که شرایط جسمی نادر دست نشان سرمربی سابق مس کرمان به دلیل ابتلا به کرونا رو به وخامت گذاشت تا در نهایت پس از چند روز بستری در بیمارستان ای چهره نام آشنای فوتبال کرمان و ایران دارفانی را وداع بگوید تا سال 1400 نیز درگیر با خبرهای تلخ کرونایی آغاز شود... در فروردین ماه نیم فصل دوم رقابت های لیگ فصل گذشته برای تیم فوتبال مس کرمان آغاز شد و در همین ماه بود که محمدحسین ابارقی دونده مس کرمان در مسابقات بین المللی مشهد موفق شد یک مدال نقره باارزش در رشته غیرتخصصی خود کسب کند.همچنین در این ماه قرار بود تیم هندبال مس کرمان راهی مسابقات جام باشگاه های آسیا در عربستان شود که به دلیل شرایط حاد کرونایی در جهان، این مسابقات به تعویق افتاد.

اردیبهشت ماه با پایان کار تیم فوتسال دختران مس کرمان در رقابت های لیگ برتر با قرار گرفتن در رده چهارمی گروه خود آغاز شد... در این ماه قرعه کشی رقابت های هندبال جام باشگاه های آسیا برگزار شد که تیم مس کرمان به عنوان نماینده کشورمان با تیم های الوحده عربستان،اوزبک ازبکستان، القطن یمن، الدحیل قطر و الکویت کویت هم گروه شد. در این ماه تیم امید مس کرمان نیز با قرار گرفتن در رده پنجم جدول گروه خود به مسابقاتش در لیگ برتر خاتمه داد و تیم نونهالان مس کرمان نیز در رده چهارم گروه خود قرار گرفت و به مسابقاتش در لیگ برتر آن فصل خاتمه داد. با اعلام جدول نهایی رقابت های لیگ برتر بسکتبال کشور در اردیبهشت ماه مشخص گردید تیم بسکتبال مس کرمان در جدول کلی این رقابت ها فصل را با حضور در رده هشتم جدول به پایان رسانده است. در این ماه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال احکام سنگینی از محرومیت بر علیه برخی عوامل برگزاری بازی های مس در کرمان صادر کرد که محرومیت چندین ماهه شخصی که مدت ها در ورزشگاه های کرمان حضور نداشت یک گاف بزرگ در این زمینه محسوب می شد!

در خرداد ماه تیم هندبال مس کرمان رقابت های خود را در جده عربستان در چارچوب مسابقات باشگاه های آسیا آغاز کرد که بازی ها و نتایج فوق العاده این تیم موجب تحسین همگان شد... تیم هندبال مس کرمان در این رقابت ها برابر القطن یمن، ازبک ازبکستان و الوحده عربستان به پیروزی رسید و با شکست خفیف و انجام بازی های جسورانه برابر الکویت کویت و الدحیل قطر نتوانست به جمع چهار تیم پایانی راه یابد. در نهایت تیم هندبال مس کرمان با پیروزی بر المضر عربستان در جایگاه عالی پنجمی آسیا در اولین حضور بین المللی خود قرار گرفت. در خرداد ماه تیم فوتبال مس کرمان دست به تغییر برروی نیمکت خود زد و فرهاد کاظمی را جانشین رضا مهاجری نمود.

در تیر ماه تیم فوتبال مس نوین که با چهره ای جذاب و نتایجی بسیار خوب در لیگ دو فصل قبل حضور داشت، بازی های خود را به پایان رساند و در حالی که تا هفته های پایانی بخت صعود از گروهش را داشت با ایستادن در رده سوم گروه، به کار خود پایان داد. در همین ماه تیم نوجوانان مس کرمان که با شایستگی به جمع هشت تیم پایانی مسابقات لیگ برتر راه یافته بود در نهایت با شکست در ضربات پنالتی برابر ذوب آهن نتوانست به مرحله نهایی رقابت ها راه پیدا کند و به کار خود پایان داد. در اواخر تیر ماه بود که مسابقات لیگ یک فصل گذشته نیز به اتمام رسید و تیم مس کرمان با قرار گرفتن در جایگاه چهارم به کار خود در این مسابقات پایان داد.

در مرداد ماه حواس جامعه ورزش کشور کاملا معطوف مسابقات المپیک و رقابت های ورزشکارانمان در المپیک توکیو بود که تحت تاثیر کرونا برگزار می شد. در همین ماه مسابقات کاراته قهرمانی کشور با کسب مقام از سوی کاراته کاهای تیم مس کرمان همراه بود و یک قهرمانی دو جایگاه دومی در کاتا انفرادی و تیمی از سوی ورزشکاران مس کسب شد. در همین ماه فصل جدید رقابت های لیگ برتر هندبال کشور آغاز شد و تیم مس کرمان رقابت های خود را در این مسابقات در فصل جاری آغاز کرد.

شهریور ماه با انتخاب مدیرعامل جدید باشگاه مس کرمان آغاز شد و دکتر محمد کهندل رسما به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه مس کرمان معرفی گردید و پس از این انتخاب فرزاد حسین خانی به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال مس کرمان منصوب گردید. از همین ماه نیز اخبار نقل و انتقالات و تشکیل تیم جدید مس کرمان برای رقابت های لیگ یک فصل جدید نیز مخابره گردید. در این ماه سعید افروز و سینا منشازاده دو قهرمان کرمانی پارالمپیکی کشور پس از افتخار آفرینی در مسابقات پارالمپیک توکیو رسما به خانواده باشگاه مس کرمان اضافه شد و زیر پرچم این باشگاه قرار گرفتند. در اواخر شهریور ماه بود که خبر تلخ درگذشت شاهرخ غلامرضاپور بازیکن سابق تیم فوتبال مس کرمان یکی دیگر از اتفاقات ناراحت کننده سال 1400 را رقم زد.

مهر ماه زمان آغاز فصل جدید لیگ یک برای تیم فوتبال مس کرمان بود و همزمان با آغاز پائیز، تیم فوتبال مس کرمان آرزوهای طلایی خود را در فصل جدید رقابت هایش آغاز نماید. در همین ماه وزیر جدید ورزش به کرمان آمد و از پروژه بزرگ استادیوم مس کرمان نیز بازدید به عمل آورد و در مهر ماه بود که فصل جدید رقابت های لیگ برتر بسکتبال نیز برای تیم مس کرمان آغاز شد.

در آبان فصل جدید رقابت تیم های بانوان مس کرمان در فوتسال و تیراندازی نیز آغاز شد و تیم های فوتبال پایه باشگاه مس کرمان نیز در هر چهار رده امید، جوانان، نوجوانان و نونهالان رقابت های فصل جدید خود را آغاز کردند. همچنین تیم فوتبال مس نوین دیگر تیم فوتبال باشگاه مس کرمان نیز از همین ماه بازی های خود را در لیگ دو کشور آغاز نمود و تیم دوچرخه سواری مس کرمان هم در بازی های لیگ برتر پا در رکاب شد. اما اتفاق تلخ این ماه برای باشگاه مس کرمان مصدومیت دو خواهر فوتسالیست تیم مس کرمان بود که سبب شد آن ها به شکلی همزمان تا مدت ها از میادین به دور باشند و نرگس و نجمه کریمی دو دوقلوی همسان فوتسال مس مصدومیت طولانی مدت و هم سانی را نیز از آن خود کنند که از اتفاقات عجیب دنیای ورزش محسوب می شد...

در آذر ماه تیم دوچرخه سواری مس کرمان با معرفی یک پدیده جدید برای دوچرخه سواری کشور از دل تیم خود یعنی امین رحیم آبادی در مسابقات لیگ برتر جاده و پیست عناوین سوم و چهارم لیگ برتر را کسب کرد. در همین ماه چهار باشگاه بزرگ استان یعنی مس کرمان، مس رفسنجان، مس شهربابک و گل گهر سیرجان در زمینه همکاری برای تیم های پایه باشگاه خود تفاهم نامه ای امضا کردند که حرکتی جدید و جالب در فوتبال استان محسوب می شد. در همین ماه تیم فوتبال مس کرمان در کنار بازی های لیگ یک، رقابت های خود را در جام حذفی فوتبال کشور نیز آغاز کرد. در آذر ماه تیم دوچرخه سواری مس کرمان در مسابقات لیگ برتر دانهیل کشور موفق شد به عنوان قهرمانی برسد و از دیگر اتفاقات مهم این ماه افتخار آفرینی کاراته کاهای مس کرمان در مسابقات قهرمانی کاراته آسیا در قزاقستان بود که 4 مدال طلا و 1 نقره را بر گردن آویختند.

در دی ماه رقابت های لیگ برتر تکواندو نیز برای تیم مس کرمان آغاز گردید. اما در اتفاقی جالب توجه در همین ماه و به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، بازیکنان مس کرمان در اقدامی خیرخواهانه زمینه آزادی چند زندانی جرائم غیرعمد را فراهم کردند. اما در دی ماه که تیم فوتبال مس کرمان در رقابت های لیگ دسته یک فوتبال کشور نتایج بسیار خوبی کسب کرده بود و به رده دوم جدول رسیده بود، در یک بازی خاطره انگیز و غیورانه در رقابت های جام حذفی موفق شد تیم فولا خوزستان قهرمان فصل قبل این رقابت ها را در کرمان حذف کند و یک شگفتی سازی بزرگ را برای فوتبال ایران رقم بزند. در اواخر همین ماه تیم ملی هندبال کشورمان که حسین جهانی، امید سرپوشی و احسان ابویی سه بازیکن تیم هندبال مس کرمان به همراه فرید علیمرادی از مربیان تیم مس کرمان را در ترکیب خود می دید موفق شد به جام جهانی هندبال صعود نماید.

در بهمن ماه یک عنوان قهرمانی دیگر برای تیم های باشگاه مس کرمان ثبت شد و تیم تیراندازی با کمان بانوان مس کرمان در بخش کامپوند موفق شد در رقابتی فشرده با حریفان خود یک جام قهرمانی ارزشمند را کسب کند و بر سکوی نخست رقابت های لیگ برتر تکیه بزند. در همین ماه تیم فوتبال مس کرمان به رقابت های نیم فصل اول خود در حالی پایان داد که بیشترین امتیاز را در طول حضور خود در رقابت های لیگ یک در سال های اخیر به حساب خود ریخته بود.

در اسفند اففتاح اولین پایگاه بسیج ورزشکاران استان در باشگاه مس کرمان و دعوت سامان تورانیان بازیکن جوان و آینده دار باشگاه مس کرمان به اردوی تیم ملی امید کشور از اتفاقات قابل توجه این ماه بود و همچنین تیم بسکتبال مس کرمان نیز در رقابت با تیم های با امکانات و تا بن دندان مسلح موفق شد در صعودی جذاب و دیدنی و با شایستگی تمام به جمع هشت تیم دور نهایی مسابقات لیگ برتر صعود کند....

و در نهایت در حالی که داستان فصل ورزشی تیم مس کرمان در سال 1401 ادامه دارد این باشگاه آخرین سال سده را پشت سر گذاشت به امید رخ دادن بهترین اتفاقات در قرن جدید...


نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران مس به بازیکنان مس در بازی با شهرداری آستارا