شماره‌ی خبر : ‌76746 | تعداد بازدید : 474
شنبه 27 شهریور ماه 1400 ساعت 16:36

پایان شکنجه کرونا برای رفتن به ورزشگاه پس از 20 ماه از کی و چگونه؟!

با توجه به اظهارات مسئولان، به نظر می‌رسد نیمه سوم مهر ماه برای اولین بار پس از حدود 600 روز مجددا شاهد حضور تماشاگران در ورزشگاه‌های کشور باشیم.

پایان شکنجه کرونا برای رفتن به ورزشگاه پس از 20 ماه از کی و چگونه؟!

با توجه به اظهارات مسئولان، به نظر می‌رسد نیمه سوم مهر ماه برای اولین بار پس از حدود 600 روز مجددا شاهد حضور تماشاگران در ورزشگاه‌های کشور باشیم.

به گزارش روابط عمومی باشگاه مس؛ خبرگزاری ایسنا در گزارشی پیرامون این موضوع نوشت: از اواخر سال 98 تاکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا، سکوی ورزشگاه ها و سالن های ورزشی کشور در سکوت محض به سر می‌برند و هرچند از مدتی قبل در نقاط مختلف دنیا پای تماشاگران به ورزشگاه ها باز شده و بعضا برخی ورزشگاه ها مملو از تماشاگران است اما تاکنون در مورد ورزشگاه های سالنی و غیرمسقف در ایران به دلیل بالا بودن میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از شیوع ویروس کرونا، چنین اتفاقی رخ نداده است.

اظهارات مقامات مسئول نشان می دهد که اواخر مهر ماه امسال با در نظر گرفتن شرایط خاص و به صورت محدود، شاهد حضور تماشاگران رشته های مختلف در ورزشگاه ها باشیم.

شروط حضور تماشاگران؟

به تازگی  علیرضا زالی، یکی از اعضای ستاد فرماندهی مبارزه با کرونا در رابطه با اینکه چه زمانی تماشاگران فوتبال به ورزشگاه ها خواهند آمد، اظهار کرد: هم اکنون ممکن است به شکلی متفاوت با جمعیت حداقلی که 2 دز واکسن را تزریق کرده اند و نیز اعمال برخی محدودیت ها بتوانند مانند برخی برنامه های ورزشی مانند مسابقات ملی را بتوان برگزار کرد، همچنین به نظر می رسد در مورد افرادی که 2 دز واکسن را دریافت کرده اند از اوایل آبان با توجه به شروط عنوان شده امکان حضور تماشاگران فراهم باشد.

چه تعداد تماشاگر؟

وی در رابطه با اینکه چه میزان جمعیتی امکان حضور در ورزشگاه ها را دارند، گفت: در مورد مراکز غیرمسقف 15 تا 30 درصد طبق پروتکل های جهانی می توان از ظرفیت استفاده کرد منوط به اینکه متقاضیان 2 دز واکسن را دریافت کرده باشند.

چه زمانی؟

سازمان لیگ فوتبالمسابقات این فصل را در لیگ برتر و لیگ یک از اواخر مهر ماه برگزار خواهد کرد و همچنین طبق نامه ارسالی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، دیدار تیم ملی فوتبال ایران با کره جنوبی در هفته چهارم انتخابی جهانی سه شنبه 20 مهر در ورزشگاه آزادی برگزاری می شود.

به طور حتم حضور تماشاگران در ورزشگاه ها یکی از مهم ترین ابزار جذابیت مسابقات ورزشی است و ویروس کرونا پدیده پیش بینی نشده ای بود که باعث جدایی این دو از یکدیگر شد.

هرچند فوتبال ایران نیز در نهایت مجددا شاهد حضور تماشاگران در ورزشگاه ها و سالن های ورزشی خواهد بود اما مساله مهم در این رابطه به تصمیم متولیان ورزش کشور بازمی‌گردد؛ اینکه چه زمانی رفتار کووید-19 و وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا، این اجازه را به مسئولان خواهد داد تا یکی از سخت‌ترین تصمیمات ورزش ایران را اتخاذ کنند؟

به نظر می رسد پس از کش و قوس های فراوان اواخر مهر ماه در دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره جنوبی در ورزشگاه آزادی از سری رقابت های مرحله نهایی انتخابی جام جهانی مجددا شاهد حضور تماشاگران در ورزشگاه باشیم و پس از آن نیز با آغاز رقابت های لیگ فوتبال این رویه ادامه پیدا کند.


نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

نظر شما در رابطه با بازی مس و آریو