شماره‌ی خبر : ‌76594 | تعداد بازدید : 649
سه‌شنبه 5 مرداد ماه 1400 ساعت 12:31

سرمربی هندبال مس کرمان: حمایت مس شرایط خوبی برای هندبال فراهم کرده است

سرمربی تیم هندبال مس کرمان که اواخر این ماه بازی های خود را در فصل جدید رقابت های لیگ برتر آغاز خواهند کرد، از تلاش همه جانبه این تیم برای موفقیت در مسابقات این فصل گفت.

سرمربی هندبال مس کرمان: حمایت مس شرایط خوبی برای هندبال فراهم کرده است

سرمربی تیم هندبال مس کرمان که اواخر این ماه بازی های خود را در فصل جدید رقابت های لیگ برتر آغاز خواهند کرد، از تلاش همه جانبه این تیم برای موفقیت در مسابقات این فصل گفت.

به گزارش روابط عمومی باشگاه مس؛ محسن اخگر در گفتگوی تفصیلی که با پایگاه خبری کارمانیا انجام داد در پاسخ به این سوال که حضور مجدد خود را به عنوان سرمربی در لیگ برتر هندبال کشور چگونه ارزیابی می کند گفت: بنده پس از گذشت 8 سال این افتخار را دارم که بار دیگر به عنوان سرمربی بر روی نیمکت تیم هندبال مس کرمان بنشینم. البته در دو سال گذشته مسئولیت مدیر فنی تیم بر عهده من بود و هر آنچه در توان داشتم، برای موفقیت کادر فنی وهندبال مس در طلب اخلاص گذاشتم. پس از تغییرات انجام شده در تیم هندبال و جدایی آقای صادقی از تیم، مقامات باشگاه پیشنهاد سرمربیگری تیم را به من ارائه کردند و بنده هم با بررسی همه جوانب و شرایط حساس کنونی به این پیشنهاد پاسخ مثبت دادم.

اخگر در رابطه با شرایط تیم هندبال مس کرمان در فصول گذشته و وضعیت پیش رو این تیم در بازی های لیگ برتر فصل جدید گفت: برای موفقیت یک تیم ورزشی بایستی همه ارکان در کنار هم حضور داشته باشند. این اتفاق در دو سال گذشته رخ داد و من از نزدیک این شرایط را دیدم. حضور هیات هندبال در کنار تیم، حمایت های دکتر سعد محمدی از تیم هندبال، حضور دلگرم کننده آقایان محمودی نیا و رمضانی در کنار تیم و حتی حمایت های هیئت مدیره و مجموعه کارکنان باشگاه از تیم موجب شد تا تیم هندبال مس شرایط خوبی را تجربه کند. به هر حال این حمایت ها انگیزه بازیکنان و کادر فنی را دوچندان کرده بود و حضور ستاره های هندبال ایران مثل افشین صادقی و سلامان بربط و دیگر بازیکنان شایسته کرمانی موجب شده بود تا تیم یکدست و همدل مس کرمان شکل به خوبی شکل گیرد و با کسب یک عنوان قهرمانی و یک نایب قهرمانی بازگشت با شکوهی به دوران اوج کرمان در هندبال کشور داشته باشد. تیمی که من تحویل گرفته ام با آن شرایط تفاوت فراوانی دارد. متاسفانه بدلیل مشخص نبودن بودجه باشگاه و همچنین حضور تیم در مسابقات باشگاه‌های آسیا تنها تیمی که نتوانست قرار داد بازیکنان تاثیر گذار و شایسته اش را تمدید کند، تیم مس کرمان بود. از طرفی سرمایه گذاری خوب باشگاه‌های فولاد مبارکه سپاهان و ذوب آهن اصفهان در هندبال موجب شده تا بسیاری از بازیکنان خوب مس از تیم جدا شده و راهی تیم های رقیب شوند.این تیم ها عملا با صرف اعداد و ارقام بالا پیشنهاد های وسوسه انگیز و غیر متعارفی را به بازیکنان می دهند و همین مسائل موجب شده تا بازیکنان مس به راحتی از تیم جدا شده و راهی این تیم ها شوند.

سرمربی هندبال مس کرمان دیدگاه خود را در رابطه با استفاده از پتانسیل های بومی هندبال را اینگونه شرح داد که: من اعتقاد دارم هندبال کرمان در همه بخش ها از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است و بر اساس همین در سالیان نه چندان دور برای داشتن یک و یا دو تیم از بازیکنان بومی تلاش و برنامه ریزی زیادی کردم . حتی بازیکنان خارجی و غیر بومی را هم جذب کردیم، تا بازیکنان بومی و مستعد به لحاظ فنی از حضور در کنار آن ها بهره مند شوند. فکر می کنم در این زمینه تا حدود زیادی موفق شدیم و حضور دو تیم از کرمان در سطح لیگ برتر به این مهم کمک زیادی کرد و جوانان شایسته زیادی از کرمان به هندبال ایران معرفی شدند و به طور حتم تفکرات من برای استفاده از بومی های شایسته ومنطقی در لیگ برتر هندبال صد در صد وجود دارد.

وی پیرامون مسابقات این فصل لیگ برتر نیز گفت: لیگ در دو سال گذشته هیچ شباهتی به لیگ برتر هندبال در سال‌های پیش از آن نداشت و به لحاظ کیفی تیم‌های بزرگی مثل سپاهان و ذوب آهن از سال های اوج خود فاصله داشتند و همین عامل موجب شده بود تا تیم های شاملی کازرون وذغالسنگ طبس در هندبال کشور مطرح شده و خود نمایی کنند. اما لیگ امسال با توجه به تدارکات مناسب باشگاه های سپاهان وذوب آهن وحضور تیم‌های ذغالسنگ طبس، شاملی کازرون ومس کرمان واز طرفی حضور تیم‌های با انگیزه دیگر در سطح بالایی برگزار می شود شاید این سطح از لیگ رنگ و بوی سال های نه چندان دور هندبال ایران را داشته باشد.

اخگر حضور در جام باشگاه‌های آسیا را از افتخارات هر باشگاهی دانست و در رابطه با حضور مس در مسابقات این فصل باشگاه های آسیا گفت: حضور مس در مسابقات سال جاری باشگاه های آسیا قطعی است و باشگاه مس نیز با توجه به شرکت در مسابقات جده عربستان با تجربه تر دراین مسابقات حضور خواهد داشت. هر چند همان طور که ورزش دوستان کرمانی اطلاع دارند، تیم هندبال شهرداری در چهار دوره مسابقات باشگاه‌های آسیا حضور داشته وحتی مقام چهارم جام باشگاه‌های آسیا درویترین افتخارات هندبال کرمان وجود دارد.

سرمربی هندبال مس کرمان در پاسخ به سوالی مبنی بر جدایی برخی از چهره های شاخص تیم در فصل قبل گفت: متاسفانه جدایی چند نفر از بازیکنان تیم هندبال مس قطعی است. افشین صادقی به لطف بازی‌های درخشان در جام باشگاه‌های آسیا مورد توجه یک تیم کویتی قرار گرفته که با توجه به پیشنهاد مالی خوبی که دریافت کرده به این تیم خواهد پیوست. سلامان بربط هم که با ذوب آهن اصفهان قرار داد امضا کرده است. البته تا آنجا که من اطلاع دارم، باشگاه مس کرمان توان تامین و پرداخت مبلغ مورد نظر ایشان را داشت، اما بربط به عنوان یک بازیکن حرفه ای تصمیم دیگری گرفت و ما به تصمیم او احترام می گذاریم.درهر حال بعید می دانم ما هم اکنون در ایران بازیکن جانشین برای سلامان وافشین داشته باشیم، اما اگر باشگاه شرایطش را داشته باشد، می توانیم با جذب دو بازیکن خارجی جای این دو بازیکن را پر کنیم.

این چهره هندبال کشور از افزایش نجومی هزینه های بستن تیم در هندبال کشور انتقاد کرد و گفت: متاسفانه این شرایط در رشته های هندبال، والیبال وبسکتبال به صورت مقطعی و ناگهانی از سال گذشته رخ داد و در این فصل هم به صورت یک رویه در تمامی این رشته ها اتفاق افتاد. برای مثال این اتفاق سال گذشته در تیم هندبال مس کرمان رخ داد و تیم های دیگر تحت تاثیر این موضوع نبودند، اما امسال باشگاه های فولاد مبارکه و ذوب آهن با ورود زود هنگام به بازار نقل و انتقالات خیلی سریع اقدام به جذب نفرات مد نظر خود کردند و از طرفی ذوب آهنی ها هم با چند برابر کردن اعتبار هندبال خود با توجه به نبودن بازیکن آزادی غیر از بازیکنان مس کرمان باعث بوجود آمدن این جهش وتاثیرات آن در مبالغ پیشنهادی به باشگاه شدند.

محسن اخگر در پایان جامعه هندبال کرمان را به اتحاد برای موفقیت این رشته ورزشی در کرمان دعوت کرد و گفت: اعتقاد دارم هندبال کرمان وام دار بزرگ مردانی مثل سید ابولحسن مهدوی بنیان گذار تحول و موفقیت هندبال کرمان و دیگر نفراتی به مانند آقایان باژیان، سید محمد موسوی و زراعتی ها است که هرکدام به طریقی بار این ورزش پر افتخار را بدوش کشیده‌اند.
بنده به عنوان یک کرمانی عاشق هندبال که آبرو و اعتبار خود را صرف سربلندی و موفقیت هندبال کرمان کرده است، از همه مسئولان، از جمله مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران آقای دکتر سعد محمدی، مدیریت و اعضا هیئت مدیره باشگاه، سید رضا مهدوی ریاست هیئت هندبال استان و همه بزرگانی که موجبات رشد و موفقیت هندبال استان از سالیان دور تا به حال را فراهم کرده اند، تقاضا می کنم به عنوان حامی در کنار این تیم حضور داشته و این تیم را حمایت کنند تا تیم مس کرمان با کسب نتایج درخشان در لیگ برتر و رقابت های باشگاه های آسیا بار دیگر نام باشگاه مس کرمان را مطرح کند.


نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران مس به بازیکنان مس در بازی با شهرداری آستارا