شماره‌ی خبر : ‌76341 | تعداد بازدید : 689
سه‌شنبه 21 اردیبهشت ماه 1400 ساعت 09:40

توپ فوتسال زیر پاشنه و همت بلند/مس کرمان قلب تپنده فوتسال دختران استان

تیم فوتسال دختران مس کرمان را شاید به جرات بتوان یکی از خاص ترین تیم های فوتسال بانوان کشور نامید... تیمی که صددرصد نفرات آن را بازیکنان بومی استان کرمان با میانگین سنی 24 سال تشکبل می دهند.

توپ فوتسال زیر پاشنه و همت بلند/مس کرمان قلب تپنده فوتسال دختران استان

تیم فوتسال دختران مس کرمان را شاید به جرات بتوان یکی از خاص ترین تیم های فوتسال بانوان کشور نامید... تیمی که صددرصد نفرات آن را بازیکنان بومی استان کرمان با میانگین سنی 24 سال تشکبل می دهند.

به گزارش روابط عمومی باشگاه مس؛ این تیم که در دور گروهی مسابقات لیگ برتر این فصل به مقام چهارم گروه خود رسید، فارغ از بجث نتیجه گیری، از سال قبل حرکتی انقلابی در فوتسال دختران استان ایجاد کرد، زمانی که با اعتماد باشگاه مس کرمان به کادر فنی این تیم، رو به بومی سازی صد در صدی از دختران استان برای تشکیل تیم خود آورد.

سعیده ایرانمنش سرمربی تیم فوتسال دختران مس کرمان قبول دارد که انجام این کار یک ریسک بزرگ بوده است اما اعتقاد دارد وجود این تیم در مرکز استان باید ادای دینی به دختران علاقه مند به فوتسال کرمان داشته باشد و از همین رو درهای خود را به روی دختران کرمانی فوتسالیست باز کرده است.

ایرانمنش می گوید: کار راحتی است که چند بازیکن ملی پوش و طراز اول را جذب کنیم و برای یکی، دوسال در جمع چهار تیم نهایی مسابقات باشیم اما این اتفاق آینده ای برای فوتسال استان و دخترانش نمی سازد. اما حالا که تیمی متشکل از 15 دختر مستعد فوتسال استان داریم که عمدتا سنی زیر 23 سال دارند، می توانیم با افتخار سر خود را برای آینده بالا نگه داریم و امیدوار باشیم که هم دین خود را به دختران استان ادا کردیم و هم آینده فوتسال بانوان استان را ساخته ایم.

خانم جواندل به عنوان سرپرست این تیم زحمات زیادی برای تدارکات مناسب تیم دختران مس کرمان انجام داد که جای تشکر زیاد از ایشان وجود دارد.

زینب انجم شعاع از نام های شناخته شده فوتسال بانوان کرمان که سال ها بازوبند کاپیتانی این تیم را به بازو بسته بود در یکی دو فصل اخیر به دلیل مصدومیت نتوانست در میادین حاضر شود اما او که حالا در زمینه مربیگری نیز تجربه آموخته است احتمالا فصل آینده پا به توپ می شود و با 28 سال سن خود هنوز فرصت بازی دارد.

نرگس کریمی که با 16 گل بهترین گلزن این فصل تیم حود بود در کنار نجمه خواهر دو قلوی خود از بازیکنان کرمانی تیم مس هستند که همواره در اردوهای تیم ملی حضور دارند. شباهت بی نظیر این خواهران دو قلو 27 ساله به یکدیگر از سوژه های جالب فوتسال زنان ایران می باشد.

اما کاپیتان اول این فصل دختران مس کرمان بهاره عرب بود که در پست دروازه بانی بازی می کرد و با 29 سال سن نقش خواهر بزرگتر همه دختران تیم را در زمین ایفا می کند.

مهسا محمدی و هانیه علیدادی از بازیکنان قدیمی و بسیار تاثیرگزار این تیم که در همه سال های گذشته برای موفقیت تیم دختران مس در لیگ های مختلف تلاش کردند از بازیکنان شاخص تیم محسوب می شوند و در کنار آن ها زهرا حسینایی با 26 سال سن از با تجربه های این فصل تیم محسوب می شدند که همگی آن ها نیز از دختران فوتسالیست استان کرمان می باشند که سابقه بازی در تیم های مختلف استان را دارند و در تیم مس کرمان فرصت بازی در لیگ برتر به آن ها رسیده است.

فائزه ریحانی و فاطمه حسینی نسب دو دختر کرمانی دیگر این تیم هستند که با 24 سال سن معتقد می باشند که اگر برنامه ریزی تیم دختران فوتسال مس کرمان برای استفاده از دختران استان نبود شاید هیچگاه فرصت به آن ها برای بازی و تداوم نمایش در لیگ برتر نمی رسید.

حکیمه مهدی پور، عالیه مرشد، نازنین اثنی عشر، آذین نخعی، راضیه نظری، فاطمه خدایی و یاسمین مروت نژاد همگی از دختران زیر 23 سال این تیم هستند که لهجه کرمانی آن ها نشان می دهد فوتسال دختران در این استان کاملا زنده است و تیم فوتسال دختران مس کرمان به عنوان پرچمدار فوتسال برای دختران بومی کرمانی، زمینه را برای درخشش آن ها کاملا فراهم کرده است.

این چرخه ادامه دارد و همینک کادر فنی تیم فوتسال دختران مس کرمان با برنامه ریزی های خود، از دل سالن های تمام استان به دنبال جذب استعدادهایی می گردد که قلب فوتسال را برای دختران کرمانی تپنده و پویا نگه دارد.


نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

نظر شما در رابطه با بازی مس و آریو