شماره‌ی خبر : ‌76028 | تعداد بازدید : 440
سه‌شنبه 28 بهمن ماه 1399 ساعت 12:56

مهاجری: تمام تمرکز ما برروی موفقیت و صعود تیم است

رضا مهاجری سرمربی تیم فوتبال مس کرمان در گفتگو مفصل با سایت ورزش سه پیرامون مسائل مختلف تیم خود صحبت کرد.

مهاجری: تمام تمرکز ما برروی موفقیت و صعود تیم است

رضا مهاجری سرمربی تیم فوتبال مس کرمان در گفتگو مفصل با سایت ورزش سه پیرامون مسائل مختلف تیم خود صحبت کرد.

به گزارش روابط عمومی باشگاه مس؛ سرمربی تیم فوتبال مس کرمان می گوید با تقویت تیم در پنجره زمستانی شانس بسیار زیادی برای نارنجی پوشان کرمانی و همینطور خودش وجود دارد که در پایان فصل جشن صعود بگیرند.

تیم فوتبال مس کرمان هفته چهاردهم رقابت های لیگ برتر را با تساوی در بابل مقابل رایکا پشت سر گذاشت ولی 25 امتیازی شد و با تفاضل گل کمتر نسبت به بادران در رتبه دوم جدول رده بندی قرار گرفت تا شاگردان رضا مهاجری همچنان یکی از بخت‌های اصلی صعود به لیگ برتر در دوره بیست و یکم باشند.

به همین بهانه گفتگویی با رضا مهاجری سرمربی تیم مس کرمان انجام دادیم و از این مربی باتجربه در رابطه با جایگاهی که این تیمش در جدول رده بندی مسابقات به دست آورده، پرسیدم. او در پاسخ به اولین سوال ما اینطور پاسخ داد:« درباره اینکه تیم به صدر جدول آمده نمی توان صحبت کرد. هنوز هفته چهاردهم است و به غیر از ما و بادران 5 ، 6 تیم دیگر شانس صعود دارند و امتیازها خیلی نزدیک است. خوشبختانه آن چیزی که ما را امیدوار می کند، اینکه هر چه جلوتر می رویم شرایط تیم ما از جهات مختلف بهتر می شود. سه هفته دیگر نیم فصل است و می توانیم جمع بندی خوبی از نیم فصل داشته باشیم. امیدوارم جایگاهمان را حفظ کنیم و با رفع نقاط ضعف، در بالای جدول بمانیم.»

او سپس ادامه داد: « خب ما بازیکنان ارزشمندی را از دست دادیم. بازیکنانی مثل مهدی عسگری، حسین حیدری و محمود شفیعی را به صورت طولانی مدت از دست دادیم. سوای از این ماجرا، چند هفته عظیم کوگ را نداشتیم و اخراج سلمان بحرانی هم کارمان را سخت کرد. پیام ملکیان و علی حیدری را نیز دو هفته به دلیل کرونا نداشتیم.»

مهاجری در ادامه به تساوی در بابل اشاره کرد و افزود:« ما در بازی های گذشته از ظرفیت تعویضی تا حد امکان ولی در بازی با رایکا بازیکنان زیادی را نداشتیم و از ظرفیت صد در صدی تعویض هایمان استفاده نکردیم. با این حال تا دقیقه 80 بازی تحت کنترل ما بود و موقعیت های خوبی ایجاد کردیم و یک پنالتی هم از دست دادیم ولی در 10 دقیقه آخر به دلیل اینکه تعویضی نداشتیم، تحت فشار قرار گرفتیم. به نظرم با توجه به موجودیت کار و شرایط، جایگاه خیلی خوبی داریم. مهم تر اینکه در بازی با رایکا از 5 بازیکن بومی استفاده کردیم که می تواند انگیزه خیلی خوبی برای بازیکنان کرمانی باشد.»

از مهاجری پرسیدیم که آیا مس می تواند تا هفته های پایانی در رتبه های بالایی جدول رده بندی باند یا خیر که او در واکنش به این سوال بیان کرد:« تمام تلاش ما این است که امسال با کمک بچه ها تیم راهی لیگ برتر شود. البته کار سختی است و رقابت نزدیک است. هیچ تیمی از پیش برنده نیست و رقابت سختی میان تیم ها وجود دارد. دو سه تیم هم فراتر از تصورات در حال نتیجه گیری هستند؛ مثل استقلال ملاثانی و شهرداری آستارا ولی ما تمام تلاشمان را می کنیم که در پایان فصل صعود کنیم. با تلاش رمضانی، مدیرعامل باشگاه و اعضای هیئت مدیره که خیلی خوب از تیم حمایت کرده اند، به دنبال تقویت تیم هستیم تا ضعف های خودمان را برطرف کنیم و جانشین های خوبی در ادامه مسابقات داشته باشیم.

سوال بعدی از رضا مهاجری درباره دلیل صعود نکردن مس به لیگ برتر بود. مسی ها طی 5 ، 6 سال اخیر همواره یکی از مدعیان صعود بوده اند ولی درنهایت یک جایی امید به صعود رنگ باخته و فصل قبل نیز مجتبی حسینی و شاگردانش فقط با یک گل کمتر نسبت به آلومینیوم صعود نکردند. سرمربی مس در واکنش به این موضوع و اینکه مشکل کار را از کجا می داند، توضیح داد:« تیم مس هفت سال است که در لیگ یک است و نتوانسته صعود کند. به نظرم اختلاف سلیقه وجود دارد و این ایجاد مشکل می کند. اگر اختلاف سلیقه با تفاهم باشد، به بهتر شدن شرایط تیم کمک می کند ولی اگر گروکشی باشد که فکر می کنم این قضیه پررنگ تر است، کار سخت می شود. من تمام تمرکزم روی تیمم است و سعی دارم از حاشیه ها دوری کنم تا به تیم وارد نشوند. از همه مهم تر بچه های تیم هستند که هر بازی خواسته و انگیزه‌شان برای موفقیت بیشتر می شود و این می تواند ما را امیدوار کند. ما مشکل خاصی نداریم؛ باید همدلی داشته باشیم و همه با هم برای رسیدن به هدفمان که بازگشت به لیگ برتر است، تلاش کنیم.»

سوال بعدی از رضا مهاجری که سال ها سابقه کار در لیگ برتر فوتبال ایران را دارد، این بود که آیا بهتر است مربیان به هر ترتیبی که شده در لیگ برتر مربیگری کنند یا در لیگ یک حضور داشته باشند و تیمی را هدایت کنند که امکانات مناسبی در اختیار دارد. سرمربی سابق تیم های نساجی مازندران و شهرخودرو (پدیده) در واکنش به این سوال گفت:« همانطور که شما گفتید، من بعد از سیاه جامگان دیگر سابقه لیگ یک نداشتم و شش هفت سال از این فضا دور بودم. باید تشکر کنم از آقای محمودی نیا که صادقانه کمک کردند و این تیم را بستیم. به صراحت ولی می گویم در جذب بازیکن اشتباهاتی داشتیم ولی بازیکنانی که در تفکر ما جا نداشتند، بدون هزینه جدا شدند. همین تیم اگر الان به طور کامل و همزمان در اختیار ما بود، خیلی شرایط بهتری داشتیم. دور بودن این بازیکنان از ترکیب اصلی، هر تیمی را از شرایط ایده آلش دور می کند ولی ما با همین بازیکنان باقی مانده در صدر جدول مانده ایم و آرام آرام در حال نزدیک شدن به شرایط مطلوب هستیم. حتی این را به جرات می گویم که در دو بازی مقابل رایکا و ملوان، از دو ظرفیت امید و جوانان هم استفاده کردیم ولی هنوز جای خالی داشتیم. نتوانستیم لیست نفرات را پر کنیم. این نشان می دهد که جایگاه ما چقدر خوب است.»

او در مورد داوری توضیح داد: « همیشه سعی می کنیم شرایطی ایجاد کنیم که آنها راحت قضاوت کنند ولی در هفته های گذشته بیشتری ضربه را تیم مس کرمان خورده و امتیازات زیادی را از ما گرفته اند. ما با سختی های زیادی این جایگاه را به دست آورده ایم و این خیلی موضوع مهمی است.»

او در پاسخ به بخش بعدی سوال اضافه کرد:« اینکه یک مربی لیگ برتری بخواهد در لیگ یک مربیگری کند، کارش یک مقدار سخت می شود ولی صادقانه می گویم که راهنمایی های همکارانم و آقای محمودی نیا برای من خیلی ارزشمند بوده است. البته باید در لیگ برتر هم امکانات لازم وجود داشته باشد و برای من هم پیشنهاد وجود داشت. ولی به این فکر کردم که مس کرمان می تواند سکوی پرتاب دوباره برای من باشد و شرایط لازم را دارد. اگر این اتفاق رخ بدهد هم خودمان لذتش را می بریم و هم اینکه مشکلات لیگ برتر را در لیگ یک نداریم. به همین دلیل قرارداد را بلندمدت تر امضا کردیم تا به اهدافی که می خواهیم برسیم.»

مهاجری در پایان و در واکنش به این سوال که بحث های زیادی در مورد کاهش کیفیت بازیکنان فوتبال ایران وجود دارد و آیا لیگ یک توانسته بخشی از وظیفه بازیکن سازی برای لیگ برتر را فراهم کند یا خیر، عنوان کرد:« به نظرم لیگ یک کار سازندگی را انجام می دهد و خیلی از تیم های لیگ برتری ما در فصل جاری، نیازهای خودشان را از تیم های لیگ یکی برداشتند. مثلا مس کرمان از بازیکنان سال گذشته سه بازیکن در تیم باقی ماند. امیر طاهر و بهرام رشید فرخی که قرارداد داشتند وگرنه می رفتند. یک بازیکن هم حسین حیدری بود که به ماشین سازی رفت ولی با فشار او را بازگرداندیم. بقیه بازیکنان راهی لیگ برتر شدند و در تیم مسجد سلیمان و تیم های دیگر بازی می کنند. تیم های مسجد سلیمان و نساجی مازندران از بازیکنان لیگ نیازهایشان را تامین کرده اند. هدف لیگ یک هم همین است. در کنار هدف صعود باید شرایط را برای رشد بازیکنان جوان فراهم کرد تا آینده فوتبال ایران را هم تنظیم کنند.»


نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

نظر شما در رابطه با بازی مس و آریو