شماره‌ی خبر : ‌75817 | تعداد بازدید : 430
سه‌شنبه 16 دی ماه 1399 ساعت 10:00

سرمربی هندبال مس: لیگ برتر توان حضور بیش از 12 تیم را ندارد

سرمربی تیم هندبال مس کرمان که به تازگی به عنوان سرمربی تیم ملی امید کشورمان نیز انتخاب شده است، در رابطه با آخرین شرایط برگزاری بازی های لیگ برتر و انتخاب خود در تیم ملی امید توضیحاتی ارائه می دهد.

سرمربی هندبال مس: لیگ برتر توان حضور بیش از 12 تیم را ندارد

سرمربی تیم هندبال مس کرمان که به تازگی به عنوان سرمربی تیم ملی امید کشورمان نیز انتخاب شده است، در رابطه با آخرین شرایط برگزاری بازی های لیگ برتر و انتخاب خود در تیم ملی امید توضیحاتی ارائه می دهد.

به گزارش روابط عمومی باشگاه مس؛ حمید صادقی سرمربی تیم هندبال مس کرمان در خصوص مسابقات تیمش در ادامه لیگ برتر هندبال اظهار کرد: این هفته با زغال سنگ طبس و کردستان بازی خواهیم دشت. در پایان این دور از مسابقات تکلیف 6 تیم بالای جدول و 6 تیم پایین جدول مشخص خواهد شد تا در دورهای بعدی برای کسب مقام با یکدیگر مسابقه دهند.

سرمربی تیم هندبال مس کرمان در ادامه در خصوص برگزاری مسابقات لیگ به صورت متمرکز گفت: با توجه به شرایط حاکم بر کشور به دلیل شیوع کرونا لیگ را نمی‌توانستیم رفت و برگشتی برگزار کنیم، اما همانطور که از اسم لیگ پیداست برگزاری به صورت رفت و برگشتی بهتر خواهد بود. در این شرایط تیم ها بهتر می توانند آمادگی خود را حفظ کنند. اگر مصدوم یا آسیب دیده داشته باشند فرصت ریکاوری دارند. می توانند روی نقاط ضعف و قوت حریفان تمرکز داشته باشند و  بازی های بهتری داشته باشیم.

وی گفت: وقتی مسابقات به صورت متمرکز است تیم برای سه مسابقه می رود و قبل از سفر باید برای سه بازی تمرکز و برنامه ریزی کرد که این نحوه مسابقات مشکلاتی را خواهد داشت. در کل اگر مسابقات به صورت رفت و برگشتی باشد جذابیتش بیشتر خواهد بود. البته در صورتی که کرونا نباشد و تماشاچی هم در سالن حضور داشته باشد. این ها به کیفیت مسابقات اضافه خواهد کرد.

صادقی در خصوص مشکلات لیگ برتر هندبال گفت: تاکنون در لیگ برتر مشکل خاصی نداشتیم و تنها مشکلات به لحاظ متمرکز بودن مسابقات و وقفه‌هایی است که بین مسابقات داشیم. آماده نگه داشتن بازیکنان در این شرایط سخت است. به نظر من عمده ترین مشکل این بود که نمی توانستیم بازیکن را به خوبی به بالاترین حد آمادگی برسانیم و اگر بازیکنی آسیب می دید از دور مسابقات خارج می شد. این ها مشکلاتی است که در لیگ متمرکز اتفاق می افتد و به باشگاه ها و تیم ها لطمه می زند.

وی در ادامه در خصوص سطح لیگ برتر هندبال امسال گفت: تیم‌ها امسال به مراتب از سال‌های قبل بهتر بودند، بازی‌ ها کیفیت بهتری داشت و نتایج نزدیک تر بودند. البته من فکر می کنم ظرفیت هندبال ما 12 تیم نیست. کمتر بودن تعداد تیمها برای لیگ بهتر است به این لحاظ که بازی ها از کیفیت بیشتری برخوردار شود. شرایط برگزاری مسابقات خوب بود و فدراسیون پروتکل های بهداشتی را به خوبی رعایت کرد. هندبال جزو  فدراسیون های برتر در برگزاری مسابقات لیگ بود. باید از مسئولان فدراسیون تشکر کنیم که توانسته اند بهترین فدراسیون در برگزاری مسابقات لیگ باشند.

مربی تیم ملی هندبال امید در خصوص تشکیل این تیم گفت: در کمیته فنی فدراسیون تصمیم گرفته شد تیمی در قالب تیم امید برای بازیکنان زیر 25 تا 26 سال تشکیل شود. باید بدانیم ما در آسیا رقبای خوبی داریم که خوب کار می کنند و به دنبال کسب سکو و مقام هستند. درست است که هندبال ما لژیونر زیادی دارد اما باید پشتوانه ای هم برای تیم ملی داشته باشیم.

وی گفت: تشکیل این تیم به این معنا نیست که بازیکنان بالاتر از این سن از دور کنار گذاشته شوند. من فکر می کنم باید یک تیم خوب را برای مسابقات آسیایی آماده کنیم. فدراسیون به دنبال جذب یک سرمربی خارجی برای تیم ملی نیز هست که در صورت نهایی شدن اعلام خواهد شد. اگر این مربی بیاید تیم ملی در قالب تیم ملی بزرگسال تشکیل می شود و هدف نمایش خوب تیم ملی در مسابقات پیش رو خواهد بود.

صادقی در ادامه در خصوص تشکیل تیم ملی امید گفت: ما تعدادی بازیکن داریم که بین تیم ملی جوانان و بزرگسالان همیشه بیرون می ماندند و بایستی جایگاهی داشته باشند و تمرین کنند. این نفرات باید پشتوانه تیم ملی بزرگسالان باشند. راه اندازی این تیم اتفاق خوبی است. در دوره ریاست مهدوی هم تیم ملی امید تشکیل شد اما دوباره متوقف شد. این تصمیم خوبی بود که آقای پاکدل گرفت. تیم ملی امید در این شرایط و با داشتن نفرات برتر جایگزین تیم ملی بزرگسال خواهد شد. البته این تیم کار سختی در پیش دارد. رقبای ما در آسیا خیلی خوب کار می کنند و ما هم باید بتوانیم با فراهم کردن شرایط تیم ملی خوبی داشته باشیم.

وی در خصوص تعیین نفرات تیم ملی امید و آغاز اردوها گفت: باید با حضور مرتجی و همچنین مسئولان فدراسیون جلسه ای را داشته باشیم تا در آن در خصوص نفرات به جمع بندی برسیم. من فکر می کنم حدود 25 تا 30 بازیکن داشته باشیم که می توانند به تیم ملی ما کمک کنند. البته هنوز در خصوص آغاز اردوها تصمیمی گرفته نشده اما فکر می کنم به زودی اولین اردوی تیم تشکیل شود.

مربی تیم ملی هندبال امید در خصوص یکی شدن تیم ملی امید و بزرگسال گفت: تیم ملی امید و بزرگسال احتمالا تلفیق خواهند شد. یعنی این تیم از تلفیق بازیکنان بزرگسالی که می توانند مثمر ثمر باشند به تیم امید اضافه خواهند شد و احتمالا تحت نظر سرمربی خارجی به مسابقات آسیایی اعزام می شوند. سرمربی خارجی خودش کادر فنی و کمک مربیان را انتخاب خواهد کرد اما چیزی که اکنون احتمال دارد من و آقای مرتجی در کنار تیم ملی و سرمربی خارجی خواهیم بود. امیدواریم هر چیزی برای هندبال کشور به صلاح است رقم بخورد و به جایگاهی که پیشتر در آسیا داشتیم دست پیدا کنیم. جایگاه هندبال ما در آسیا این نیست اما خب یک شبه هم نمی توان ارتقاء یافت. باید زحمت کشید و تلاش کرد تا با وجود مشکلات کشور و مشکلات اقتصادی تیم خوبی ساخته شود که بتواند از هندبال ایران در آسیا دفاع کند.


نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

نظر شما در رابطه با بازی مس و آریو