شماره‌ی خبر : ‌75754 | تعداد بازدید : 842
چهارشنبه 3 دی ماه 1399 ساعت 17:11

موسی زاده دوچرخه سوار مس کرمان: مسیر لیگ جاده امسال شبیه مسیر المپیک بود

علی اصغر موسی زاده دوچرخه سوار مس کرمان که به همراه این تیم عنوان سومی رقابت های لیگ برتر جاده این فصل کشور را کسب کرد، از سختی این مسابقات و شباهات مسیرهای آن با رقابت های المپیک گفت.

موسی زاده دوچرخه سوار مس کرمان: مسیر لیگ جاده امسال شبیه مسیر المپیک بود

علی اصغر موسی زاده دوچرخه سوار مس کرمان که به همراه این تیم عنوان سومی رقابت های لیگ برتر جاده این فصل کشور را کسب کرد، از سختی این مسابقات و شباهات مسیرهای آن با رقابت های المپیک گفت.

به گزارش روابط عمومی باشگاه مس؛ این دوچرخه سوار مس کرمان و عضو تیم ملی دوچرخه سواری، قبل از اینکه دوچرخه سواری را شروع کند، یک کشاورز است وقبل یا بعد از تمرینات به کار کشاورزی می‌پردازد و تقریبا چهار سال است که دوچرخه سواری را به صورت حرفه ای شروع کرده و در تلاش برای کسب عنوان جهانی می باشد.

موسی زاده از سختی های رشته ورزشی خود می گوید و اینکه: واقعا هیچ کس درک نمی‌کند که دوچرخه سواران چه در تمرین وچه در مسابقات چه فشاری را تحمل می‌کنند تا به هدفشان برسند. ولی متاسفانه بخاطر اینکه تست دوچرخه سواران قبل از ما مثبت اعلام شده، تیم های خارجی نسبت به ما دلسرد و اعتماد خودشان را نسبت به ما از دست داده اند واین موضوع باعث شده که نسل دوچرخه سواری ما به چالش کشیده شود و روزبه روز پس رفت داشته باشیم. هرچند که ما چندین برابر دوچرخه سواران قدیم تلاش و از جانمان مایه می گذاریم، اما ته این همه تلاش، فقط سیاهی است.

او در رابطه با کسب عنوان سومی لیگ برتر جاده به همراه تیم مس کرمان می گوید: واقعا یک مسابقه بسیار سخت بود یعنی یک مسیری انتخاب شده بود که تقریبا شبیه مسیر المپیک بود که فقط دوچرخه سوارانی که از لحاظ تاک تیک و قدرت بدنی خوبی برخوردار بودند، توانستند این مسابقه را به اتمام برسانند ونتیجه بگیرند.

موسی زاده از وضعیت استعدادیابی دوچرخه سواری در کشور گلایه دارد و می گوید: در بحث اینکه یک استان بتواند به قطب دوچرخه سواری تبدیل شود باید استعدادیابی شود یا در بخش دوچرخه سواری همگانی بیشتر توجه شود ،ولی متأسفانه در هردوی این بحث عملکرد ضعیفی داریم که نه تنها استعداد پیدا نمی شود، بلکه استعداد های خود را از دست می‌دهیم. از وقتی که دوچرخه سواری را شروع کردم ، از هم دوره های من فقط دونفر توانستند این رشته را ادامه دهند ،متاسفانه همه این ها برمیگردد به وضعیت مالی دوچرخه سوار که اصلا توجهی نمی‌شود. بخاطر همین ما مجبوریم بخاطر عشق و علاقه ای که به این رشته داریم فقط از جیب خودمان هزینه کنیم که این موضوع کار را برایمان بسیار سخت و دشوار کرده است.

او در رابطه با مشکلات مالی دوچرخه سواران ایرانی توضیح می دهد که: فدراسیون دوچرخه سواری به دوچرخه سواران خود ارزش نمی دهد ،هرکدام از دوچرخه سواران با تیمی قرارداد دارند، اما هیچ کدام از مبلغ قرارداد خود راضی نیستند. با وجود اینکه دوچرخه سواری رشته بسیار مهم و المپیکی در کشور محسوب می شود اما اگر نگاهی به قرارداد یک تیم شش نفره دوچرخه سواری بیندازید ، مجموع قرارداد آنها 20 درصد قرارداد ورزشکاران بسیاری از رشته های ورزشی کشور نمی شود.

موسی زاده در پایان در رابطه با وضعیت خود در تیم دوچرخه سواری مس می گوید: یک فصل برای تیم صنعت مس کرمان پا زدم و واقعا تمام سعی خودم را کردم تا نتیجه مطلوبی را در مسابقات به دست بیارم و جایگاه سومی لیگ برتر را به همراه تیم کسب کردیم. امیدوارم باشگاه مس کرمان با تشکیل به موقع تیم ، برگزاری مسابقات و انعقاد قرارداد مالی مطلوب با دوچرخه سواران خود هم باعث ترقی و رضایت ورزشکاران شود و هم سبب شود آن ها به نتیجه دلخواه دست یابند.


نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

نظر شما در رابطه با بازی مس و آریو