شماره‌ی خبر : ‌75143 | تعداد بازدید : 683
شنبه 7 تیر ماه 1399 ساعت 11:13

تیرانداز بانو تیم مس: قهرمانی دختران مس در مسابقاتی با سطح بالا رقم خورد

تیرانداز بانو تیم تیراندازی با کمان مس کرمان که عنوان قهرمانی لیگ برتر را در رقابت های فصل قبل از آن خود کرد این افتخار را یکی از بزرگترین دست آوردهای خود دانست.

تیرانداز بانو تیم مس: قهرمانی دختران مس در مسابقاتی با سطح بالا رقم خورد

تیرانداز بانو تیم تیراندازی با کمان مس کرمان که عنوان قهرمانی لیگ برتر را در رقابت های فصل قبل از آن خود کرد این افتخار را یکی از بزرگترین دست آوردهای خود دانست.

به گزارش روابط عمومی باشگاه مس؛ شیرین ریحانی تیرانداز با کمان تیم دختران مس در رابطه با این افتخار می گوید: سال گذشته در مسابقات لیگ برتر کشور برای تیم مس کرمان تیر انداختم که موفق شدیم در این رقابت ها که در سطح بسیار بالایی نیز برگزار شد عنوان قهرمانی و جام طلایی را از آن خود کنیم.

وی در رابطه با افتخارات خود نیز گفت: در طول سال گذشته با شرکت در 7 رقابت ورزشی، در 5 مسابقه در سطح ملی صاحب عنوان شدم که بالاترین آنها، کسب رتبه قهرمانی در چهار رقابت کشوری بوده. از سال گذشته هم به تیم ملی بانوان تیروکمان به سبک کامپوند دعوت شدم و مشغول فعالیت حرفه‌ای هستم. هر چند شرایط شیوع بیماری کرونا تاثیر مستقیمی روی مسابقات ورزشی گذاشته، با این وجود در حال آماده‌سازی خودم برای شرکت در مسابقات جهانی کشور آلمان در مردادماه هستم، البته هنوز معلوم نیست به صورت قطعی برگزار خواهد شد یا نه، اما امیدوارم با تمرین و تلاشی که به کار بسته‌ام، برای کشورم و همشهریانم افتخار آفرین باشم.

تیرانداز تیم مس کرمان توصیف خود را از این رشته ورزشی این گونه بیان می کند: کمانداران از این رشته صبر و استقامت را فرا می‌گیرند و از آن مهمتر کنترل هیجانات، تمرکز و آرامش‌بخشی دیگر مهارت‌هایی است که قرار گرفتن پشت کمان برای ورزشکاران به ارمغان می‌آورد. همین طور یک بعد دیگر تیروکمان برای دختران این است که دشواری‌ها و محدودیت‌های برخی رشته‌های ورزشی را ندارد و می‌توانیم با پوشش کامل اسلامی ورزش کنیم. ضمناً به دلیل انفرادی بودن رشته، مثل رشته‌های گروهی برخورد فیزیکی و آسیب دیدگی احتمالی در آن اتفاق نمی‌افتد و حرمت‎ها کاملاً حفظ می‌شود که بیشتر به همین دلیل در این رشته مانده‌ام. این رشته روحیه تلاش و جنگندگی مثبت را در ورزشکارانش پرورش می‌دهد. اعتماد به نفس خانم‌ها را بالا می‌برد. به اصلاح فرم بدنی‎شان کمک می‌کند. محدودیت سنی ندارد و از دختر بچه 6 ساله تا بانوان 50 ساله در آن فعال‌اند. همین طور معلولیت جسمی مانعی برای تیرانداز شدن نیست؛ افراد با هر نوع معلولیت می‌توانند در سطوح ملی و جهانی تیراندازهای حرفه‌ای باشند. در شرایطی که برخی از محدودیت‌های اجتماعی دست و پا گیر رشد دختران و بانوان است، فعالیت در این رشته بدون هیچ محدودیتی موجب رشد جامعه زنان می‌شود.


نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران مس به بازیکنان مس در بازی با شهرداری آستارا