شماره‌ی خبر : ‌75027 | تعداد بازدید : 748
شنبه 27 اردیبهشت ماه 1399 ساعت 12:04

مجوز برگزاری مسابقات ورزشی رسما صادر شد

رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا درباره از سرگیری مسابقات ورزشی صحبت کرده و اعلام کرد که مسابقات تحت پروتکل بهداشتی برگزار می شوند.

مجوز برگزاری مسابقات ورزشی رسما صادر شد

رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا درباره از سرگیری مسابقات ورزشی صحبت کرده و اعلام کرد که مسابقات تحت پروتکل بهداشتی برگزار می شوند.

به گزارشروابط عمومی باشگاه مس؛ دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در جلسه امروز ستاد مقابله با کرونا درباره برگزاری رقابت های ورزشی گفت:" فعالیت های ورزشی در چارچوب پروتکل ها آزاد می شود."

رئیس جمهور همچنین گفت:" البته مسابقات و فعالیت های ورزشی بدون تماشاچی خواهند بود و می توانند فعالیت های ورزشی را انجام بدهند اما در عین حال اجتماع مردم نخواهد بود و بدون حضور تماشاگران برگزار می شود."

رئیس جمهور گفت:" چارچوب و پروتکل های مربوط را هم وزارت بهداشت و درمان صادر خواهد کرد که باید براساس آن عمل شود."

با توجه به صحبت های رئیس جمهور در جلسه امروز ستاد مقابله با کرونا مسابقات ورزشی در ایران از جمله رقابت های لیگ برتر بعد از عیدفطر دوباره برگزار خواهند شد.

در همین زمینه رئیس فدراسیون پزشکی و ورزشی کشور نیز در رابطه با شروع تمرینات تیم های فوتبال توضیحاتی ارائه کرد.

مهرزاد خلیلیان درباره آغاز فعالیت های ورزشی اظهار داشت: همه فعالیت های عمومی کشور رو به بازگشایی است. برای ورزش هم چنین است و بازگشایی ها بصورت پلکانی و مرحله به مرحله است. البته باید رعایت تدابیر بهداشتی شدیدتر باشد. بنابراین با هماهنگی وزارت بهداشت و با تمهیداتی که تدارک دیده شده فعالیت 30 رشته ورزشی در کلیه شهرها مجاز اعلام شد. رشته های بیخطر و بدون تجمع مثل دوچرخه سواری، راهپیمایی، دوومیدانی و تنیس، تنیس روی میز و... مجاز به فعالیت هستند.

وی درباره شروع به کار رشته های ورزشی گروهی اظهار کرد: در اینباره کارشناسان وزارت بهداشت باید با رصد شرایط فعلی نظر بدهند. درباره رشته فوتبال مجوز انجام تمرینات صادر خواهد شد.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی درباره طراحی و اجرای پروتکلهای بهداشتی ورزشی گفت: پروتکلها از حدود سه هفته پیش طراحی شدند. با حضور اعضای فدراسیون فوتبال و کارشناسان در وزارت بهداشت طراحی پروتکلها و چکش کاری نهایی آن صورت گرفت. با شروع تمرینات این پروتکلها راستی آزمایی می شوند تا در بهترین شرایط و سالم ترین موقعیت فعالیت های ورزشی صورت گیرد.

خلیلیان درباره زمان قطعی برگزاری رقابت های لیگ فوتبال گفت: به ما قول شروع فعالیت ها در این هفته را داده اند اما پیش بینی اینکه قرار است وزارت بهداشت به چه تصمیمی برسد، کمی سخت است. ضمن اینکه هیچگاه اعمال فشار نکرده ایم و سعی بر رعایت اعتدال برای کاهش خطرها بوده است. امیدواریم در این هفته خبرهای خوب و کاملتری به ورزشدوستان برسد.

مسئول کمیته ستاد مقابله با کرونا که با رادیو ورزش گفتگو می کرد، تاکید کرد: نظارت بر فعالیت های ورزشی در کمیسیون ماده 5 وزارت خانه پیش بینی شده و مدیران کل ادارات کل استان ها و بازوهایی آنها در حوزه ایمنی و بهداشت، هیئت های پزشکی هستند که با سیستمها، ستادهای نظارتی و بازرس نظارت خود را اجرایی می کنند.


نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

نظر شما در رابطه با بازی مس و آریو