شماره‌ی خبر : ‌74987 | تعداد بازدید : 694
جمعه 12 اردیبهشت ماه 1399 ساعت 11:52

لزوم اظهار نظر رسمی در زمان فعلی برای حالت دوم ادامه مسابقات فوتبال کشور

هرچند مقامات سازمان لیگ پیش از این اعلام کرده بودند که راهکارها و دستورالعمل های گوناگون را برای شرایط مختلف در نظر گرفته اند و شاید تا امروز به دلیل دوری از حواشی خاص خود، فقط برروی برگزاری مسابقات تاکید داشتند، اما شرایط به گونه ای پیش می رود که به

لزوم اظهار نظر رسمی در زمان فعلی برای حالت دوم ادامه مسابقات فوتبال کشور

در حالی که قرار بود در جلسات این هفته مقامات وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا کشور با مقامات سازمان لیگ، ضمن مشخص شدن زمان تمرینات و آغاز مجدد لیگ، ابهامات برای بازی های باقی مانده باشگاه های فوتبال کشور حل شود، اما صحبت های متناقض و عدم رفع ابهامات از این موضوع همچنان به چشم می خورد.

در این موضوع جای هیچ شکی نیست که منطقی ترین و بهترین تصمیم برای مسابقات فوتبال کشور، برگزاری آن ها می باشد و هیچکس منکر این موضوع نیست که قهرمانی و صعود تیم ها باید از دل زمین مسابقات خارج شود و این موضوعی است که تمامی جامعه فوتبال کشور به آن اذعان دارد.

تلاش سازمان لیگ فوتبال کشور نیز تا امروز بر همین موضوع قرار داشته است و کاملا منطقی بود که برگزاری ادامه مسابقات الویت اول این نهاد باشد و آرزوی تمام جامعه فوتبال نیز بر همین موضوع است که شرایط برای ادامه برگزاری مسابقات هرچه سریعتر فراهم گردد.

اما بهرشکل در شرایط بحرانی کرونا که با وجود همه خبرهای خوب و آمارهای امید بخش، همچنان شرایط شکننده ای را برای سلامت جامعه ایجاد کرده است تا جایی که مقامات بهداشتی مجوزهای لازم برای تمرینات و مسابقات را فعلا صادر نکرده اند، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال نیز باید در این شرایط تمامی جوانب را بیش از قبل در نظر بگیرد.

هرچند مقامات سازمان لیگ پیش از این اعلام کرده بودند که راهکارها و دستورالعمل های گوناگون را برای شرایط مختلف در نظر گرفته اند و شاید تا امروز به دلیل دوری از حواشی خاص خود، فقط برروی برگزاری مسابقات تاکید داشتند، اما شرایط به گونه ای پیش می رود که بهتر است فدراسیون و سازمان لیگ برنامه های خود را نیز در صورت عدم ایجاد شرایط برای برگزاری ادامه بازی ها را نیز به شکلی رسمی تر اعلام کند.

با اعلام برنامه هایی از سوی نهادهای فوتبالی غیر از ادامه مسابقات در صورت به خطر افتادن سلامت جامعه، هم افکار عمومی قدرت پذیرش آن را بهتر پیدا خواهد کرد و هم چکش کاری این تصمیمات بیشتر خواهد شد تا در نهایت جمع بندی بهتری در صورت به کارگیری پلان بی سازمان لیگ برای اعلام تعطیلی مسابقات صورت می گیرد.

چند هفته پیش مقامات سازمان لیگ بر این نکته اذعان داشتند که با وجود برگزاری بیش از 80 درصد بازی های فوتبال باشگاهی در کشور امکان صفر لحاظ کردن جداول وجود ندارد و باید بر اساس بازی های صورت گرفته تا هفته آخر مسابقات، به گونه ای تصمیم گیری گردد که کمترین ضرر به باشگاه های کشور برسد اما به نظر می رسد که در این روزها و با توجه به روند پیش آمده، مقامات فوتبالی به صورت رسمی تر در رابطه با تصمیم های احتمالی خود برای تعطیلی مسابقات نیز صحبت کنند تا وضعیت در این صورت نیز روشن تر شود.

هرچند آرزوی اول و آخر باشگاه های کشور به خصوص تیم های بالای جدول برگزاری مسابقات است و قطعا بیشترین استرس و فشار در صورت تعطیلی این رقابت ها به سمت این تیم ها روانه خواهد شد اما باید دید عقلانیت سازمان فوتبال کشور در صورت تداوم بحران کرونا چگونه این موضوع را با کمترین ضرر مدیریت خواهد کرد.


نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران مس به بازیکنان مس در بازی با شهرداری آستارا