شماره‌ی خبر : ‌74891 | تعداد بازدید : 553
یکشنبه 10 فروردین ماه 1399 ساعت 15:08

لزوم صیانت از حق صعود مس/با یک تصمیم غیرمعقول بازی های این فصل را منفجر نکنید

در حالی که فوتبال دنیا به دلیل ابتلا به کرونا در قرنطینه به سر می برد، اما این روزها دغدغه تمامی خانواده فوتبال در دنیا، برنامه ریزی برای ادامه مسابقات خود و مشخص کردن تکلیف رقابت های این فصل می باشد.

لزوم صیانت از حق صعود مس/با یک تصمیم غیرمعقول بازی های این فصل را منفجر نکنید

در حالی که فوتبال دنیا به دلیل ابتلا به کرونا در قرنطینه به سر می برد، اما این روزها دغدغه تمامی خانواده فوتبال در دنیا، برنامه ریزی برای ادامه مسابقات خود و مشخص کردن تکلیف رقابت های این فصل می باشد.

به گزارش روابط عمومی باشگاه مس؛ فوتبال ایران نیز از این قاعده مستثنی نبود و با توجه به عدم زیرساخت های فوتبال در ایران، تعطیلی رقابت ها آن هم برای این مدت طولانی، سبب شده است که برنامه ریزی برای ادامه مسابقات این فصل فوتبال ایران در لیگ های مختلف آن به خصوص در دسته اول و دوم بسیار سخت شود.

در این میان تیم مس کرمان و هوادارنش نیز به شدت بدشانس بودند در فصلی که یکی از بهترین و هماهنگ ترین مجموعه های خود را در زمین مسابقه داشتند که آن ها را نزدیک تر از همیشه در سال های اخیر به صعود به لیگ برتر قرار داده بود، حالا با این بلاتکلیفی محض در رقابت های خود مواجه شوند.

مجموعه تیم فوتبال مس کرمان در این فصل و در مسابقاتی که پشت سر گذاشته بود، آمادگی کامل خود را در زمین مسابقه برای صعود به اثبات رسانده بود و چه بسا اگر مطابق برنامه چهار بازی دیگر این تیم تا امروز نیز انجام شده بود، مس کرمان حالا امتیازهای خود را برای بستن بار صعودش جمع کرده بود اما درست در هفته هایی که نارنجی پوشان کرمانی درصدد تمام کردن کار بودند، ناگهان ویروس کرونا توپ فوتبال دنیا را پنچر کرد...

حالا با گذشتن از روزهای احساسی مبارزه با کرونا، سئوال بزرگ در این شرایط مشخص کردن تکلیف بسیاری از امور در مملکت از جمله رقابت های فوتبال است که باشگاه هایی از جمله مس کرمان با هزینه کرد بسیار خود را در آستانه موفقیت در آن ها قرار داده بودند.

و درست در همینجاست که بحث محافظت از حق صعود تیمی مثل مس کرمان در فوتبال ایران مطرح می شود که باید با تمام قدرت و با جدیت کامل از آن صیانت شود تا علاوه بر از دست نرفتن هزینه های مالی، تمامی زحماتی که کادر مدیریتی، فنی، بازیکنان و حرص و جوش هواداران نیز با تصمیمی اشتباه بر باد نرود.

در روزهای اخیر هرچند هیچ تصمیم روشن و قاطعی از سوی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اعلام نشده است که با توجه به وضعیت بهم ریخته مدیریت فدراسیون فوتبال کشور امری دور از ذهن نبوده است، اما سناریوهای مختلفی در رابطه با این موضوع توسط مدیران برخی تیم ها و رسانه ها مطرح می شود.

یکی از سناریوهایی که در این باره مطرح شده است و توسط تیم هایی که دغدغه قهرمانی ندارند و در معرض سقوط به لیگ های پائین تر هم هستند این است که رقابت های فوتبال ایران در همین مقطع فریز گردد و دیگر مسابقات دنبال نشود و به نوعی این طور به مسابقات فوتبال ایران در این سال نگاه شود که نه خانی آمده است و نه خانی رفته است... نه قهرمان داشته باشیم، نه سقوط کننده و نه صعود کننده از لیگ یک به لیگ برتر...!! این شاید بدترین تصمیم ممکن برای مسابقات باشد که مسلما با اعتراض شدید باشگاه های بالای جدول رقابت ها مواجه خواهد شد و قطعا باید جلوی این تصمیم که پاک کردن کل صورت مسئله است گرفته شود و به هیچ وجه اجازه اتخاذ آن داده نشود و با توجه به اینکه علاقه مدیریت فوتبال ایران در سال های قبل در برخی موارد به پاک کردن صورت مسئله بوده است، از همین رو نگرانی برای اخذ این تصمیم نابخردانه وجود دارد که باید مانع آن شد.

سناریو دیگر در این باره بازهم فریز کردن مسابقات و تعطیلی آن در این هفته هاست اما با این تفاوت که جدول مسابقات تا همین هفته مورد ارزیابی قرار گیرد و قهرمانی، صعود و سقوط تیم ها بر اساس همین جدول صورت گیرد... این تصمیم هرچند کاملا به مذاق تیم های بالانشین فوتبال ایران مثل مس کرمان و یا پرسپولیس خوش می آید اما قطعا این راه حل نیز بدون واکنش های سنگین نخواهد بود و فوتبال ایران را با چالش زیادی مواجه می کند.

سناریویی که شاید سازمان لیگ و فدراسیون بیشترین برنامه ریزی و توجه را به آن دارند، برگزاری فشرده بازی ها از نیمه اردیبهشت ماه به صورت فشرده باشد و به طور مثال تیم ها هر 5 روز و یا حتی کمتر با یکدیگر بازی کنند تا سروته مسابقات فوتبال این فصل بهم برسد... پایان مسابقات در داخل زمین مسلما مطلوب ترین راه حل برای تمامی تیم هاست اما باید این نکته را نیز توجه داشت که به پایان رساندن مسابقات در داخل زمین آن هم در هر شرایطی مسلما راه منطقی نیست و نباید به صرف پایان رساندن مسابقات در داخل زمین، بازیکنان و تیم ها را در معرض خطرات زیاد گذاشت که این موضوع نیز فوتبال ایران را در معرض شلختگی تمام و بی ثباتی قرار خواهد داد.

اگر فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با درنظر گرفتن اینکه برای مثال مسابقات فصل آینده را از اواخر مهر ماه با برنامه ریزی دقیق و بدون تعطیلی های عجیب و غریبی که در فوتبال ایران باب است، طرح ریزی کند، می توانند مسابقات فوتبال کشور را در این فصل را با حفظ فاصله زمانی پایان و آغاز لیگ امسال و فصل بعد،  تا اواخر خرداد و حتی دهه اول تیر ماه به اتمام برساند بدون آنکه تیم ها نیز در معرض فشار عجیب و غریب برگزاری بازی قرار بگیرند.

بهرشکل در مرحله اول باید دید وضعیت کرونا و تصمیم گیری های  ستاد مقابله با آن چگونه خواهد شد و در مرحله دوم برای مسابقات فصل آینده زمان شروع و اتمام دقیقی در نظر گرفته شود که به بازی های امسال لطمه شدید نزند و در مرحله سوم برگزاری منطقی بازی های باقی مانده این فصل باید مد نظر باشد و نه پاک کردن صورت مسئله و یا هر تصمیم غیرمنطقی و نابخردانه دیگر به بهانه کرونا و اینکه به هر زوری شده تیم ها را مجاب کردن به تصمیمی که منطق درستی در پشت خود نداشته باشد.


نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

نظر شما در رابطه با بازی خیبر و مس