شماره‌ی خبر : ‌74857 | تعداد بازدید : 745
شنبه 24 اسفند ماه 1398 ساعت 11:04

6 راهکار برای ورزشکاران در مقابله با کرونا

یکی از دبیران هیات پزشکی ورزشی کشور گفت: 6 راهکار پزشکی ورزشی برای مقابله با ویروس کرونا اطلاع رسانی شده که انتظار رعایت و اجرای آن را از سوی ورزشکاران داریم.

 6 راهکار برای ورزشکاران در مقابله با کرونا

یکی از دبیران هیات پزشکی ورزشی کشور گفت: 6 راهکار پزشکی ورزشی برای مقابله با ویروس کرونا اطلاع رسانی شده که انتظار رعایت و اجرای آن را از سوی ورزشکاران داریم.

به گزارش روابط عمومی باشگاه مس؛ خسرو اصله اظهار داشت: در موارد بهداشت غذایی از ورزشکاران خواسته ایم تا ضمن مصرف نکردن سبزیجات خام، غذای پخته و میوه های شسته شده را مورد استفاده قرار دهند.

اصله خاطرنشان کرد: در دستورالعمل بهداشت تنفسی نیز حاضر نشدن در اماکن عمومی، استفاده از دستمال یا آرنج در هنگام عطسه و سرفه مورد تاکید قرار دارد.

وی با تاکید بر حضور نیافتن در پارک ها نیز گفت: در این صورت رعایت فاصله مناسب بین یک و نیم تا 2 متر و استفاده از دستکش هنگام ورزش با تجهیزات ورزشی مهم و ضروری است.

این دبیر هیات پزشکی ورزشی یادآور شد: هر چند دستور به تعطیلی باشگاه ها صادر شده اما در صورتی که تصمیم به بازگشایی شد، علاوه بر ضدعفونی کردن وسایل و محیط، تهویه هوا نیز بسیار مهم است.

وی با تاکید بر اینکه ورزشکاران باید به افزایش ایمنی خود توجه کنند، گفت: خواب کافی، حفظ آرامش، فعالیت ورزشی منظم، تعذیه سالم و ماندن در منزل را توصیه می کنیم.

اصله افزود: این 6 راهکار مبارزه در مقابل ویروس کرونا است که به تمامی ورزشکاران اطلاع رسانی شده است.

یکی از روسای هیات ورزش های همگانی کشور نیز گفت: ورزشکاران از هرگونه فعالیت بدنی گروهی و انفرادی در فضاهای بسته و روباز تا اطلاع ثانوی خودداری کنند چراکه تبعات سنگین دارد.

هادی سبزواری اظهار داشت: با توجه به سرعت بالای شیوع ویروس کوید 19 و انتقال آن از طریق هوا و مجاری تنفسی از هرگونه فعالیت ورزشی به صورت گروهی باید خودداری کرد.

سبزواری بیان کرد: همچنین هرگونه تجمع ورزشی در فضاهای باز یا بسته افراد بیشتری را به این بیماری ابتلا می کند.

وی با قدردانی از همکاری باشگاه های ورزشی سطح استان در تعطیلی فعالیت ها گفت: مدیران باشگاه ها اغلب از همان شروع شیوع ویروس همکاری لازم را داشتند و برخی نیز قبل از صدور اطلاعیه، به صورت خودجوش اقدام به تعطیلی باشگاه کردند.


نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران مس به بازیکنان مس در بازی با شهرداری آستارا