شماره‌ی خبر : ‌74714 | تعداد بازدید : 490
دوشنبه 14 بهمن ماه 1398 ساعت 09:17

مس ترجیح می دهد در زمین بازی پیروز شود/سه بر صفرهایی که سود خالص نیستند

هرچند عدم حضور این تیم ها برابر مس شش امتیاز را به حساب مس واریز کرد اما از جهات مختلفی این تیم را متضرر نمود تا برگزار نشدن این بازی ها کاملا به سود مس نبوده باشد.

مس ترجیح می دهد در زمین بازی پیروز شود/سه بر صفرهایی که سود خالص نیستند

زمانی که تیمی مثل مس کرمان در لیگ معتبری مثل دسته یک فوتبال کشور، در یک فصل دو بار با غیبت حریفانش روبرو می شود که به دلیل مشکلات مالی از بازی برابر این تیم سرباز می زنند، عمق فاجعه اقتصادی برای ورزش کشور متبلور می شود که البته با توجه به وضعیت باشگاه های لیگ یک، این اتفاق شاید برای بازی های دیگر و حتی مسابقات آتی مس کرمان بازهم تکرار شود!!

به گزارش روابط عمومی باشگاه مس؛ این موضوع قبل از هر چیز فراتر از یک زنگ هشدار، عمق فاجعه را برای فوتبال باشگاهی ایران صدا می زند که روز به روز در گرداب مشکلات اقتصادی و غیر اقتصادی خود بیشتر غرق می شود تا جایی که شاید کیفیت فوتبال ایران روز به روز خراش های بیشتری را بر صورت خود ببیند.

جدا از همه مسائل با عدم حضور تیم داماش گیلان در کرمان برای بازی برابر مس ، پس از غیبت تیم شهرداری تبریز، این دومین باری است که تیم مس کرمان از این اتفاق غیر متعارف بازی های لیگ یک منتفع می شود که البته شاید این از بخت بلند تیم مس کرمان در این فصل بوده است که شش امتیاز بی دردسر برابر این دو تیم را به حساب خود واریز کرده است.

البته همانطور که مس در این دو بازی با کاهلی حریفانش بابت حضور در زمین، خوش اقبال بود، اتفاقات فوتبالی در این فصل هم کم بر بخت این تیم لگد نزده است... از همان بازی رفت مس برابر داماش در گیلان گرفته که مس پنالتی دقیقه 90 خود را با بداقبالی از دست داد تا بازی هایی هماند دیدار برابر خوشه طلایی در کرمان که مس سه موقعیت صدرصد گل خود را به ثمر نمی نشاند، تا اشتباهات مسلم داوری همانند سوت های مهلک علیه مس در بازی برابر آلومینیوم در اراک، سرخپوشان در تهران، بادران در کرمان؛ آرمان گهر در سیرجان و... که همگی نشان از آن دارد که هرچه قدر مس در دو بازی برگزار نشده برابر شهرداری تبریز و داماش از این ماجرای عجیب دنیای فوتبال سود برده است، البته در همین فصل هم از اتفاقات بازی های لیگ یک و ماجراهای فوتبالی و غیرفوتبالی آن هم متضرر و بداقبال هم بوده است و نمی توان به واسطه این دو بازی مس را در کف سنگین تر شانس نشاند.

هرچند عدم حضور این تیم ها برابر مس شش امتیاز را به حساب مس واریز کرد اما از جهات مختلفی این تیم را متضرر نمود تا برگزار نشدن این بازی ها کاملا به سود مس نبوده باشد.

این دو بازی از آن دسته مسابقاتی بود که مس از احتمال بسیار بالایی برای برد در آن ها بهره مند بود و پیروزی داخل زمین در این بازی ها می توانست اعتماد به نفسی دو چندان به این تیم چه از نظر فنی و چه از نظر روانی بدهد.

همچنین انجام نشدن این دو بازی از نظر فکری و روانی می تواند اثرات سوئی بر بدنه تیم مس داشته باشد و بازیکنان این تیم را به نوعی از رغبت و تلاش همه جانبه برای کسب سه امتیاز در داخل زمین به امید اتفاقات خارج از زمین کم کند و این موضوعی نیست که فقط برای مس مبتلا به باشد و هر تیم فوتبالی در دنیا زمانی که با این اتفاقات غیر عادی مبتلا شود، می تواند از نظر ذهنی در معرض آسیب دیدگی قرار گیرد که باید این موضوع در تیم مدیریت و کنترل شود.

این احتمال هم وجود دارد که در بازی های آتی نیز برخی حریفان مس با وجود این دو اتفاق، برای آمدن به کرمان دست به عملیات ایذایی بزنند و با انتشار خبرهای ضدونقیض برای آمدن به کرمان، این تیم را از نظر انگیزشی برای بازی برابر خود دچار چالش سازند.

همچنین زمانی که دو حریف مس از آمدن به کرمان خودداری کردند آن هم در حالی که باشگاه مس هیچ نقشی در این اتفاقات برعهده نداشت اما بهرشکل در مسابقات لیگ یک که 50 درصد آن بر حاشیه سازی و جنگ روانی بنا نهاده شده است، این فرصت را در اختیار حریفان و دشمنان ناجوانمرد مس می دهد که از این موضوع سوء استفاده کنند و ضمن زیر سوال بردن توانایی های مس، برای این تیم هم حرف های عجیب و غریب بسازند که خود آن ها کاملا به بی اخلاقی طرح این موضوعات آگاهی دارند اما بهرشکل مس باید آماده شنیدن حرف های غیرمنصفانه از بدخواهان و رقیبان ناجوانمردانه اش باشد و البته وقعی هم به آن ها ندهد.

در بعد فنی نیز مس در این بازی های به مراتب سبک تر از جمله بازی خانگی برابر شهرداری تبریز و داماش، می توانست برای بازی های سنگین تر خود به درجه ای بیشتر از آمادگی برسد و میزان هماهنگی تیمی خود را در داخل زمین به خصوص در هفته های ابتدایی نیم فصل دوم بالاتر ببرد.

همچنین بازیکنان مس نیز به خصوص مهاجمان تیم این فرصت را داشتند که در کورس آقای گلی رقابت ها، فرصت خوبی برای اوج گیری داشته باشند که با غیبت حریفان مس، تمامی این فرصت ها از دست رفت.

هرچند در فوتبال هیچ چیز قابل پیش بینی نیست و حتی این امکان وجود داشت که کار مس در این بازی ها گره بخورد اما بهرشکل منطقی است که قبول کنیم نیامدن حریفان مس به کرمان برای دو بازی، هرچند شش امتیاز بی دردسر و تفاضل گل خوب را در اختیار آن ها قرار می دهد اما نمی تواند تماما سود برای این تیم باشد و بهرشکل ضررهای خاص خود را دارد که شاید آنقدر دردسرساز شوند که مس کاملا ترجیح خود را بر کسب سه امتیاز از بازی داخل زمین قرار بدهد.

بهرشکل لیگ یک این سال های اخیر فوتبال ایران که سال قبل با کناره گیری رسمی دو تیم همراه شد و این فصل نیز از لغو بازی های خود را کم کم فراتر از حد استانداردهای لازم می بیند، سبب می شود که باردیگر به سازمان لیگ فوتبال ایران و فدراسیون این هشدار داده شود که با رها کردن بازی های لیگ یک به حال خود و عدم توجه لازم به آن، فوتبال ایران را به دردسری بزرگ مبتلا خواهد کرد.


نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران به بازیکنان مس در بازی با شهرراز