شماره‌ی خبر : ‌74536 | تعداد بازدید : 641
دوشنبه 18 آذر ماه 1398 ساعت 09:50

یک غفلت حسرت بار/تساوی مس نوین با طعم تلخ فرصت سوزی(عکس)

مس نوین باید بداند که هر چقدر تداوم روند شکست ناپذیری اتفاقی جالب و ستودنی است اما تساوی‌های متوالی هم سود زیادی از امتیازات را برای صعود به سمت بالای جدول به این تیم نمی‌دهد

یک غفلت حسرت بار/تساوی مس نوین با طعم تلخ فرصت سوزی(عکس)

مس نوین باید بداند که هر چقدر تداوم روند شکست ناپذیری اتفاقی جالب و ستودنی است اما تساوی‌های متوالی هم سود زیادی از امتیازات را برای صعود به سمت بالای جدول به این تیم نمی‌دهد؛ در واقع این تیم در یک حد مشخص و پر ریسک باقی می‌ماند و مثل دیروز، خیلی راحت از کنار تساوی‌های تیم‌های گروه الف عبور کرد.

به گزارش روابط عمومی باشگاه مس؛ هفته دوازدهم گروه الف لیگ دو در کرمان محل تقابل مس نوین و میلاد مهر تهران بود. نوین بعد از ثبت بهترین رکورد شکست ناپذیری، بهتر بود برای جلب اعتماد بیشتر در کرمان سه امتیاز را حفظ می‌کرد و در روزهای اخیر تمرینات شاداب و پر انگیزه این تیم از میل شدید برای حفظ سه امتیاز در خانه حکایت داشت و البته پشت سر گذاشتن میلاد مهر به عنوان تیم همسایه در میانه جدول هم دیگر ماموریت مهم مس نوین در ورزشگاه باهنر بود.

رضا ترکزاده تیمش را با ترکیب حسن رفیعی، علی خلیلی، مهران غلامشاهی، حجت ده شیخ، حامد منصورآبادی، حسین تهامی، سعید شمس الدینی، امین کاظمیان، علی خورشیدی، سبحان ترکزاده و حمید محمدرفیعی به زمین فرستاد.

در عصر ابری اما نه چندان سرد کرمان، مصاف مس نوین و میلاد مهر از همان ابتدا پر حرارت آغاز شد و بعد از دو دقیقه، این مس نوین بود که اولین خطر جدی بازی را خلق کرد و ضربه حمید محمدرفیعی روی حرکت خوب امین کاظمیان به تیرک برخورد کرد تا این موقعیت عالی ابتدایی با بدشانسی از دست برود. میلاد مهر البته سعی کرد به این موقعیت جدی سریعا پاسخ بدهد اما هوشیاری مدافعان مس نوین اجازه خلق فرصت را به حریف نداد.

حملات مس نوین با گذر از دقایق ابتدایی، به خطرناکی همان فرصت اولیه روی دروازه میلاد مهر انجام شد و شاگردان رضا ترکزاده هر لحظه به رسیدن اولین گل بازی نزدیکتر می شدند. ضربه علی خورشیدی را دروازه‌بان حریف مهار کرد و چرخش حمید محمدرفیعی در محوطه شش قدم و ضربه نهایی او از بالای دروازه به بیرون رفت. اما سرانجام در دقیقه 28 مس نوین مزد ریتم هجومی‌تر خود را دریافت کرد و حجت ده شیخ مدافع جلو کشیده مس نوین ارسال کرنر علی خورشیدی با ضربه سر تبدیل به گل کرد.

مس نوین به هدف اول خود برای باز کردن دروازه میهمان در نیمه اول رسید و این باعث شد عطش این تیم برای رسیدن به گل کمتر شود. اگرچه بازیکنان مس نوین سعی داشتند باز هم از اشتباهات دفاع حریف استفاده کنند و خطرهای نصف و نیمه‌ای هم روی دروازه میلاد مهر ایجاد شد. با این حال در دقایق پایانی نیمه اول بود که میلاد مهر نیز تا آستانه گلزنی پیش رفت که حسن رفیعی دو بار با واکنش‌های دیدنی برتری نیمه اول را برای تیمش حفظ کرد.

مس نوین با پیروزی در نیمه اول و روحیه بهتر نسبت به حریف، نیمه دوم را نیز با میل به گلزنی دوباره آغاز کرد. هنوز دقایق زیادی از این نیمه سپری نشده بود که ضربه محمدرفیعی در موقعیت خوب شوت زنی با تکل مدافع میلادمهر به کرنر رفت و حسین تهامی نیز دو دقیقه بعدی فرصت بعدی را به دست آورد که شوت او با اختلاف نسبتا کمی از بالای دروازه راهی اوت شد. اما فرصت عالی باز هم برای محمدرفیعی روی ارسال عالی حجت ده شیخ زننده گل اول ایجاد شد که مهاجم مس نوین پشت مدافعان حریف و در فاصله نزدیک با دروازه در ناباوری کامل برای گلزنی موفق نبود.

درست بعد از همین فرصت سوزی‌های محض مس نوین برای راحت کردن خیال خود از بابت پیروزی بود که تیم حریف شجاعت لازم را برای تنبیه کردن مس نوین پیدا کرد. شاگردان ترکزاده که با ساق‌های پر استرس بعد از موقعیت‌های از دست رفته در زمین به دنبال حفظ گل خود بودند، اشتباهاتی از خود بروز دادند و در یک صحنه مهاجم میلادمهر در بهترین موقعیت ممکن با حسن رفیعی تک به تک شد اما باز هم واکنش حسن رفیعی به مانند دقایق پایانی نیمه اول بود که برتری را برای میزبان حفظ کرد. نمایش دیدنی رفیعی درون چارچوب مس نوین البته با تشویق حاضران در ورزشگاه نیز همراه بود و او در مسیر ثبت ششمین کلین شیت فصل خود قرار داشت.

اما بی نظمی بازیکنان مس نوین و عدم تمرکز کامل برای کنترل حریف سرانجام هشدارهای نصف و نیمه میلادمهر را تبدیل به یک بهت زدگی کامل کرد؛ شوت سنگین بازیکن حریف با دفع ناقص رفیعی و در شرایطی که دید کافی برای مهار توپ نداشت، مقابل پای بازیکن میلادمهر قرار گرفت و گل تساوی برای میهمان به ثمر رسید تا اندوخته سه امتیازی در خانه از دست برود.

در ادامه بازیکنان مس نوین تلاش خود را برای بازگشت به برتری در زمین حریف با ارسال توپ‌های بلند انجام دادند که پاس رو به عقب طاهر شریفی یکی دیگر از فرصت‌های خوب را برای محمدرفیعی ایجاد کرد و در حالی که همه آمادگی خوشحالی برای گل دوم را داشتند اما ضربه مهاجم مس نوین با پای دروازه‌بان حریف باز هم او را در نقش گلزن این بازی ناکام گذاشت. در ثانیه‌های پایانی نیز علی زادمحمودآبادی مهاجم مس نوین با پاس دیدنی کاظمیان صاحب موقعیت شد که ضربه او در نهایت نتوانست مس نوین را در آغوش آرامش بخش سه امتیاز خانگی قرار بدهد.

این پنجمین مساوی مس نوین در 7 بازی اخیر بود که ضمن ادامه رکورد شکست ناپذیری به 7 بازی، این تیم را مهمتر از هر مسئله‌ای از نزدیک شدن به تیم‌های بالاتر محروم کرد و مقصری جز فرصت سوزی‌های پر شمار نداشت. تساوی‌هایی که بی تردید مس نوین را در یک جایگاه میخکوب خواهد کرد و ادامه قهر با سه امتیاز نیز تبعات روانی خود را خواهد داشت. این تیم در هفته پایانی نیم فصل اول میهمان اروند خرمشهر خواهد بود.


نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران مس به بازیکنان مس در بازی با شهرداری آستارا