شماره‌ی خبر : ‌74352 | تعداد بازدید : 1634
دوشنبه 22 مهر ماه 1398 ساعت 11:18

مرور خاطرات مس و ذوب آهن/از ذوب ذوب آهن در کرمان تا اولین دربی آسیایی و بازی تکراری

مس کرمان که چند سالی است در رقابت های لیگ دسته یک کشور به بازی می پردازد تا راه بازگشت به خانه در لیگ برتر را پیدا کند، هر زمان برابر رفقای سابق خود در لیگ برتر قرار می گیرد کلی خاطره بازی می کند...

مرور خاطرات مس و ذوب آهن/از ذوب ذوب آهن در کرمان تا اولین دربی آسیایی و بازی تکراری

مس کرمان که چند سالی است در رقابت های لیگ دسته یک کشور به بازی می پردازد تا راه بازگشت به خانه در لیگ برتر را پیدا کند، هر زمان برابر رفقای سابق خود در لیگ برتر قرار می گیرد کلی خاطره بازی می کند...

به گزارش روابط عمومی باشگاه مس؛ تیم فوتبال مس کرمان همانند سال قبل در مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام حذفی به یکی از اصفهانی های لیگ برتر برخورد کرد و این بار به جای سپاهان با ذوب آهن و به جای کرمان در اصفهان برابر این تیم به میدان می رود.

مس و ذوب آهن از سال 1385 که تیم فوتبال مس به رقابت های لیگ برتر صعود کرد تا 1392 که به بازی های لیگ یک بازگشت 17 بار برابر هم به میدان رفتند که اولین بازی دو تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا نیز به همین رویارویی این دو تیم برمی گردد.

مرور خاطرات بازی دو تیم در آستانه رویارویی دو تیم در رقابت های جام حذفی خالی از لطف نیست و کلی ماجرا را در ذهن هواداران دو تیم زنده خواهد کرد.

در سال 85 تیم مس در ورزشگاه سلیمی کیا میزبان ذوب آهن بود تا اولین مصاف لیگ برتری دو تیم به تساوی یک بر یک برسد که علا عبدالزهرا گلزن مس در این بازی بود. بازی برگشت دو تیم نیز در اصفهان دو بر یک به سود ذوب آهن شد که مدافع ذوب آهن به اشتباه برای مس گلزنی کرد.

در سال 86 مس بازهم در ورزشگاه سلیمی کیا کرمان در بازی رفت میزبان ذوب آهن بود که بازهم بازی دو تیم به تساوی یک بر یک رسید و ممبینی زننده تک گل مس در این بازی بود و بازی برگشت دو تیم نیز در اصفهان به تساوی بدون گل رسید.

در سال 87 ذوب آهن در بازی رفت در اصفهان مس را یک بر صفر شکست داد و در بازی برگشت در ورزشگاه باهنر کرمان بازی دو تیم به تساوی دو بر دو رسید که بیگدلی و زالترون گلزنان مس در این بازی بودند.

در سال 88 دو تیم سه بار برابر کیدگر قرار گرفتند... در بازی اول و در یک شب به یادماندنی تابستانی مس با نتیجه سنگین 5بر2 ذوب آهن را در کرمان ذوب کرد که ادینهو با هتتریک در این بازی سه گل به ثمر رساند و آشوبی و رجب زاده دیگر گلزنان مس در این بازی بودند. بازی برگشت دو تیم در اصفهان نیز با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

اما در این سال دو تیم در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا نیز برای اولین بار مصاف دو تیم ایرانی در این رقابت ها را به نمایش گذاشتند که ذوب آهن با تک گل دقایق پایانی خود برابر مس ده نفره در این بازی خاطره انگیز به پیروزی رسید. ذوب آهن پس از حذف مس در این مرحله تا فینا بازی های لیگ قهرمانان آسیا در آن سال پیش رفت.

در سال 89 نیز بازهم دو تیم سه بار برابر یکدیگر به میدان رفتند که یک مسابقه آن ها با حکم فدراسیون فوتبال تکرار شد!! در بازی رفت لیگ برتر آن سال ذوب آهن در کرمان با نتیجه دو بر یک مس را شکست داد که حسن زاده زننده تک گل مس بود اما در بازی برگشت در حالی تیم ذوب آهن مس را با یک گل شکست داد که اشتباه مسلم داور در نپذیرفتن گل ادینهو از روی نقطه پنالتی و عدم تکرار ضربه یکی از چالش های بزرگ فوتبال ایران را برپا کرد و در نهایت فدراسیون فوتبال پس از یک هفته جنجال حکم به تکرار این بازی داد که در مسابقه تکراری نیز ذوب آهن با نتیجه دو بر صفر به پیروزی رسید.

در سال 90 تیم مس در هر دو بازی رفت و برگشت ذوب آهن را شکست داد و در بازی رفت با تک گل شجاعی ذوب آهن را در کرمان با شکست بدرقه کرد و در بازی برگشت نیز با دو لگ مصطفی شجاعی بازهم ذوب آهن را دو بر یک برد تا سابقه پیروزی در ورزشگاه فولادشهر را داشته باشد.

در سال 91 و در بازی رفت در اصفهان ذوب آهن یک بر صفر مس را برد و در بازی برگشت مس با دو گل شجاعی و حسن زاده دو بر صفر برد تا انتقام باخت دور رفت را گرفته باشد.

و در نهایت در سال 92 که آخرین سال حضور مس در لیگ برتر محسوب می شد، دو تیم در کرمان و در بازی رفت به تساوی بدون گل رسیدند و در بازی برگشت نیز در اصفهان مسابقه یک بر یک شد که کریم اسلامی تک گل مس را به ثمر رساند.

در 17 مسابقه ای که دو تیم برابر هم در لیگ برتر و لیگ آسیا برگزار کردند تیم ذوب آهن 6 پیروزی و مس 4 برد را به نام خود ثبت کردند و 7 مسابقه دو تیم نیز به تساوی رسید.

مصاف 18 دو تیم برابر یکدیگر از سال 85 تا امروز در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام حذفی عصر روز چهارشنبه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان انجام خواهد شد.

 


نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

نظر شما در رابطه با بازی مس و آریو