شماره‌ی خبر : ‌718 | تعداد بازدید : 1522
یکشنبه 12 اردیبهشت ماه 1395 ساعت 09:01

به مناسبت تولد تیرانداز طلایی مس/نعمتی که خدا داد

سی و یک سال پیش در چنین روزهایی بود که او در کویر ایران متولد شد. 10 اردیبهشت 1364 خداوند دختری را به خانواده نعمتی داد که شاید هیچ‌کس در آن موقع تصور نمی‌کرد این دختر خانم سکوهای افتخار را یکی پس از دیگری پشت سر خواهد گذاشت.

به مناسبت تولد تیرانداز طلایی مس/نعمتی که خدا داد

سی و یک سال پیش در چنین روزهایی بود که او در کویر ایران متولد شد. 10 اردیبهشت 1364 خداوند دختری را به خانواده نعمتی داد که شاید هیچ‌کس در آن موقع تصور نمی‌کرد این دختر خانم سکوهای افتخار را یکی پس از دیگری پشت سر خواهد گذاشت و روزی خواهد رسید که او به پرچمدار کاروان ورزشی ایران در بازی‌های ریو تبدیل شود.

دختر خانمی که خانواده‌اش نامش را زهرا گذاشتند تا خانه‌شان پر از خیر و برکت شود و البته نعمتی برای ورزش ایران باشد. اگر چه این زهرا خانم نعمتی، 18 سال بعد در حادثه‌ای غم انگیز بخشی از سلامتی خود را از دست داد اما ظاهرا از همان موقع خداوند قدرت و اراده‌ای به او داد تا به یکباره به ستاره بی‌بدیل ورزش ایران تبدیل شود.

زهرا نعمتی در حالی‌که کمتر از 9 سال از آن حادثه لعنتی می‌گذشت به اولین بانوی ایرانی تبدیل شد که به مدال طلای پارالمپیک رسید. مدال طلای ریکرو انفرادی و مدال برنز تیمی دو مدال ارزشمند او از بازی‌های ریو بود.

موفقیت‌های او البته تازه شروع شده بود چرا که چند ماه بعد از بازی‌های لندن، از سوی اسپورت آکورد به عنوان ورزشکار برتر سال 2012 انتخاب شد.

موفقیت‌های نعمتی در سطح آسیا و جهان در سال‌های 2013 و 2014 هم ادامه یافت که همین موفقیت‌ها باعث شد تا برای رقابت با ورزشکاران سالم وسوسه شود و به فکر تجربه حضور در بازی‌های المپیک بیافتد. خیلی طول نکشید که او توانست در رقابت‌های تیرو کمان قهرمانی آسیا در تایلند سهمیه حضور در بازی‌های 2016 ریو را کسب کرد. حالا او عضو تیم‌ملی تیرو کمان در بازی‌های ریو خواهد بود و البته پرچمدار کاروان ورزشی ایران در این بازی‌ها.

البته به نظر می‌رسد که باید منتظر یک افتخارآفرینی جدید از این بانوی افتخارآفرین باشیم. او این روزها در سی و یک سالگی‌اش حرفه‌ای‌تر و محکم‌تر از همیشه برای ممکن کردن یک یک ناممکن‌ها تمرین می‌کند. خارج از هیاهو و حواشی به مدال المپیک فکر می‌کند. شاید سال آینده در 10 اردیبهشت ماه سی و دو سالگی یک قهرمان المپیک را جشن گرفتیم.

نعمتی که در سال جدید با عقد قراردادی با باشگاه صنعت مس کرمان حالا جزئی از این خانواده‌ی بزرگ محسوب می‌شود، در افتخاراتش رنگ نارنجی مس را هم با خود می‌بیند و باشگاه صنعت مس کرمان فرا رسیدن تولد او را شادباش می‌گوید و برای او در همه‌ی مراحل زندگی خود موفقیت و شادی را آرزو دارد.


یکشنبه 12 اردیبهشت ماه 1395 ساعت 10:42
خدا حفظش کنه و توفیقات بیشتری بهش بده!
نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران به بازیکنان مس در بازی با شهرراز