شماره‌ی خبر : ‌63972 | تعداد بازدید : 757
شنبه 18 خرداد ماه 1398 ساعت 10:45

وضعیت مبهم اکثر تیم های لیگ دسته اول ایران

در حالی که رقابت‌های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور کمتر از دو ماه دیگر آغاز می‌شود، بسیاری از تیم‌های این لیگ شرایط مبهمی دارند که این موضوع در رقابت های سال های گذشته لیگ یک نیز به چشم می خورد.

وضعیت مبهم اکثر تیم های لیگ دسته اول ایران

در حالی که رقابت‌های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور کمتر از دو ماه دیگر آغاز می‌شود، بسیاری از تیم‌های این لیگ شرایط مبهمی دارند که این موضوع در رقابت های سال های گذشته لیگ یک نیز به چشم می خورد.

به گزارش روابط عمومی باشگاه مس؛ مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور در فصل 99-98 از روز 14 مرداد و با برگزاری دیدارهای هفته اول رقابت‌ها آغاز می‌شود. پس از اینکه لیگ یک در اوایل فصل گذشته و با کناره‌گیری تیم‌های نفت تهران و مشکی‌پوشان خراسان با 16 تیم دنبال شد، لیگ دسته اول امسال با 18 تیم برگزار می‌شود.

در حالی که مسابقات کمتر از دو ماه دیگر آغاز می‌شود، شرایط اکثر تیم‌ها هنوز مشخص نیست و حتی حضور یا عدم حضور برخی تیم‌ها در مسابقات در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. گفته می‌شود که قرار است تغییراتی در باشگاه نیروی زمینی رخ دهد و حتی امتیاز این تیم به فروش برسد. نکته‌ای که محمودزاده، مسئول برگزاری مسابقات لیگ دسته اول از آن ابراز بی‌اطلاعی کرد. باشگاه سپیدرود رشت نیز با مشکلات مدیریتی و مالکیتی بسیاری مواجه است. هر چند عدم شرکت سپیدرودی‌ها در سال آینده لیگ یک، بعید به نظر می‌رسد.

تیم خوشه طلایی ساوه هم آمادگی شرکت در رقابت‌های سال آینده لیگ یک را دارد، اما ورزشگاه این تیم (ورزشگاه شهید چمران) مشکلات فراوانی دارد که ممکن است نواقص آن تا آغاز لیگ دسته اول برطرف نشود و خوشه طلایی مجبور شود در شهر اراک به مصاف حریفان خود برود. باشگاه ملوان بندر انزلی نیز شرایط مالکیتی مشخصی ندارد و پیگیری‌های قانونی دراگان اسکوچیچ، سرمربی پیشین ملوان به خاطر عدم پرداخت مطالباتش، ممکن است ملوان را امسال به دردسر بیندازد. تیم  خونه به حونه نیز با عدم تمایل مالک خود به تیمداری وضعیت مبهمی دارد.

همچنین نیمکت بیشتر تیم‌ها برای فصل آینده شرایط نامشخصی دارد و تنها سرمربی چند تیم برای لیگ یک این فصل قطعی است.

بادران با فرهاد کاظمی در 13 هفته پایانی لیگ دسته اول سال گذشته،‌ باز هم به این مربی اعتماد کرده و کاظمی سال آینده روی نیمکت نارنجی‌پوشان تهرانی می‌نشیند. داود مهابادی هم چنین شرایطی را با فجر سپاسی تجربه می‌کند و او فصل آینده نیز در شیراز مربیگری خواهد کرد. سرخپوشان پاکدشت نیز پس از اینکه فصل گذشته با استخدام فرهاد کاظمی، محمود فکری و مهدی پاشازاده نتوانست به لیگ برتر صعود کند، سراغ یک مربی کمتر شناخته شده به نام علی نیکبخت رفت. آخرین حضور نیکبخت به تیم خیبر خرم‌آباد برمی‌گردد. فصلی که خیبر به لیگ دسته دوم سقوط کرد.

همچنین به نظر می‌رسد دو تیم دیگر صعودکننده به لیگ دسته اول یعنی خوشه طلایی و آرمان گهر، با مربیان پیشین خود یعنی محسن آشوری و قاسم شهبا در لیگ یک استارت بزنند که این امر هنوز قطعی نیست. استقلال خوزستان نیز که امسال به لیگ یک سقوط کرد، با توجه به نتایج نه چندان بدی که با سید محمد علوی در هفته‌های پایانی لیگ برتر به دست آورد، شاید به همکاری به ملی‌پوش پیشین فوتبال ایران ادامه دهد.

باشگاه قشقایی شیراز نیز در شرایطی به فعالیت خود ادامه می‌دهد که مالک این باشگاه اختیاراتی از خود، از جمله  مدیریت تیم فوتبال قشقایی را به سرهنگیان، مالک پیشین باشگاه استقلال جنوب واگذار کرده است و این تیم نیز هنوز سرمربی خود را نمی‌شناسد. باشگاه کارون اروند خرمشهر نیز فصل گذشته با مشکلات مالی بسیاری مواجه بود و تیم فوتبال این باشگاه حتی در هفته آخر لیگ یک شرکت نکرد. وضعیت این باشگاه نیز مبهم است و شرکت یا عدم شرکت کارون در مسابقات، مشخص نیست.

اسامی تیم‌های حاضر در مسابقات لیگ دسته اول به شرح زیر است:

* آلومینیوم اراک
* سرخپوشان پاکدشت
* نود ارومیه
* ملوان بندر انزلی
* مس رفسنجان
* مس کرمان
* بادران
* قشقایی شیراز
* شهرداری تبریز
* فجر سپاسی
* خونه‌به‌خونه
* کارون اروند خرمشهر
* گل ریحان البرز
* سپیدرود رشت (سقوط از لیگ برتر)
* استقلال خوزستان (سقوط از لیگ برتر)
* نیروی زمینی تهران (صعود از لیگ دسته دوم)
* خوشه طلایی ساوه (صعود از لیگ دسته دوم)
* آرمان گهر سیرجان (صعود از لیگ دسته دوم)

 


نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

نظر شما در رابطه با بازی مس و آریو