شماره‌ی خبر : ‌63755 | تعداد بازدید : 1311
یکشنبه 12 اسفند ماه 1397 ساعت 08:56

داستان یک صعود و یک قهرمانی/وقتی جام طلا در سبد مس افتاد

این موفقیت از سوی بازیکنان و عوامل این تیم در مسیری سخت حاصل شد که قصه‌ای جذاب و شنیدنی برای همیشه از خود برجای گذاشت... قصه‌ای که به جام زرین و کاپ طلا ختم شد تا این قصه همیشه شنیدنی باشد.

داستان یک صعود و یک قهرمانی/وقتی جام طلا در سبد مس افتاد

تیم بسکتبال مس کرمان با قهرمانی خود در رقابت‌های لیگ دسته اول کشور و صعود به مسابقات لیگ برتر کشور، یکی از غرورآفرین‌ترین نتایج این فصل تیم‌های مس را رقم زد.

به گزارش روابط عمومی باشگاه مس؛ این موفقیت از سوی بازیکنان و عوامل این تیم در مسیری سخت حاصل شد که قصه‌ای جذاب و شنیدنی برای همیشه از خود برجای گذاشت... قصه‌ای که به جام زرین و کاپ طلا ختم شد تا این قصه همیشه شنیدنی باشد.

رقابت‌های لیگ دسته یک این فصل کشور برای تیم مس کرمان دقیقا از همان جایی آغاز شد که در آن خاتمه یافت... مس در حالی آخرین بازی این فصل خود را با دیدار برابر شهرداری بندرعباس در کرمان به اتمام رساند که در اولین بازی این فصل خود نیز در کرمان در تاریخ 25 آبان به مصاف این تیم رفت وبا نتیجه 74 بر 68 به پیروزی رسید.

شروع خوب تیم بسکتبال مس همه علاقه مندان را به داستان متفاوت این تیم نسبت به فصول قبل امیدوار کرد و زمانی که این تیم در بازی دوم خود در کرمان بازهم با نتیجه 85 بر 70 تیم نیروی هوایی شیراز را شکست داد این امیدواری جدی تر نیز شد.

مس در این فصل اولین بازی خارج از خانه خود را در جهرم برابر تیم ایی دو برگزار کرد و زمانی که این تیم را هم با نتیجه 73 بر 70 شکست داد همه مطمئن شدند که اتفاق جدیدی برای بسکتبال مس در حال وقوع است.

مس دو بازی بعد خود را هم خارج از خانه برگزار کرد و با پیروزی 76 بر 65 در بندرعباس برابر شهرداری و برد 94 بر 82 در شیراز برابر نیروی هوایی صعود خود را از گروهش به دور پلی‌‌آف قطعی کرد.

مس در آخرین بازی دور گروهی خود نیز در کرمان برابر ایی دو با نتیجه 78 بر62 به برتری رسید تا سروقامتان مس با کسب صدرصد پیروزی در تمامی بازی‌های دور گروهی خود و کسب امتیازات کامل راهی دور بعد رقابت‌ها شوند.

در پلی‌آف اول تیم بسکتبال مس در اصفهان میهمان تیم خانه بسکتبال این شهر شد... در بازی اول دو تیم در اصفهان، در حالی که بلندقامتان مس در سه کوارتر از حریف خود پیش بودند، تنها در کوارتر چهارم بازی را به حریف واگذار کردند تا اولین شکست این فصل خود را با نتیجه 54 بر49 از حریف متحمل شوند.

اما جوانان رعنای بسکتبال مس با تیم بومی خود اصلا تمایل نداشتند که قصه خود را در همین مرحله تمام شده ببینند و در دو بازی بعدی پلی اف برابر تیم اصفهانی در کرمان کاری انجام دادند کارستان...

بسکتبال مس به دلیل صعود قاطع از گروهش به عنوان تیم اول گروه، میزبان دو بازی بعد پلی‌آف بود که می‌بایست برای صعود در هر دو این مسابقات پیروز باشد... بسکتبالیست‌های مس ابتدا با نتیجه 75 بر 53 جبران شکست بازی اول برابر خانه بسکتبال اصفهان را کردند تا کار به بازی سوم بکشد و در یک شب شیرین و در بازی نفس گیر با نتیجه 71 بر 66 به پیروزی برسند و جواز صعود به دور بعد رقابت‌ها را کسب کنند.

بسکتبال مس حالا تنها یک گام دیگر با لیگ برتر فاصله داشت و در بازی دور بعد بازهم برابر ایی دو جهرم قرار گرفت که با برتری برابر این تیم می‌توانست خود را به لیگ برتر برساند.

این تیم که برای صعود به لیگ برتر بی قراری می‌کرد در همان بازی جهرم تقریبا کار را برای خود تمام کرد و با پیروزی 57 بر 50 در جهرم در آستانه صعود به لیگ برتر قرار گرفت. در بازی اول دو تیم در کرمان با پیروزی 70 بر 45 مسی‌ها، کار صعود یکسره شد و جشن صعود به لیگ برتر بسکتبال کشور پس از 13 سال در کرمان برپا شد...

اما این هم پایان کار برای بسکتبالیست‌های مس نبود و این تیم شایسته درصدد بود تا اخر مسیر با اقتدار پیش رود و پس از کسب جواز صعود به لیگ برتر، جام قهرمانی لیگ دسته اول را نیز به کارنامه خود اضافه کند.

در فینال این رقابت‌ها، بسکتبالیست‌های مس به مصاف شهرداری بندرعباس رفتند و در بازی اول در زمین حریف بازی را به این تیم واگذار کردند اما دو مسابقه داغ دیگر در کرمان، انتظار دو تیم را می‌کشید تا جام طلایی در این شهر باقی بماند.

در مصاف دو تیم در کرمان،بسکتبالیست‌های با غیرت مس با نتیجه 90 بر 80 برابرحریف به برتری رسیدند تا در نهایت بازی سوم دو تیم در کرمان حکم قهرمان را امضا نماید.

و سرانجام در آخرین بازی فصل تیم بسکتبال مس، این تیم در یک ماراتن جذاب و تماشایی و برابر چشم هزاران هوادار خود که با فریادهایشان لحظه به لحظه این تیم را برای قهرمانی حمایت می‌کردند، شب باشکوه سالن بسکتبال شهید نصرالهی رقم خورد و تیم بسکتبال مس با نتیجه 64 بر56 حریف بندری خود را شکست داد تا جام قهرمانی پس از صعود بر دستان شایسته سروقامتان کرمانی تیم مس بالا رود.

هرچند قرار بود قهرمان گروه جنوب یعنی مس با تیم قهرمان گروه شمال نیز در نبردی قهرمان قهرمانان لیگ یک را مشخص کنند اما ظاهرا به دلیل طولانی شدن بازی‌های گروه شمال این بازی برگزار نخواهد شد تا داستان بسکتبال مس در سال 97 با این همه خاطره خوب به اتمام برسد. 

     


نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

نظر شما در رابطه با بازی مس و آریو