شماره‌ی خبر : ‌63568 | تعداد بازدید : 644
دوشنبه 17 دی ماه 1397 ساعت 11:22

آرزوی موفقیت برای تیم ملی فوتبال کشورمان در جام ملت‌های آسیا

باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت مس کرمان به مانند همه 80 میلیون ایرانی، ضربان قلب خود را بر ساق های این دلاورمردان هماهنگ می کند و با آرزوی موفقیت برای ملی پوشان سرافراز کشورمان، امیدوار است که از امشب شادی مشترکی منطبق بر مرز تمامی کشور داشته باشیم.

آرزوی موفقیت برای تیم ملی فوتبال کشورمان در جام ملت‌های آسیا

امشب چشم های همه ایرانیان به آب های نیلگون خلیج فارس دوخته می شود جایی که مردان پارسی تلاش خود را برای فتح جام ملت های آسیا در کشور امارات آغاز خواهند کرد.

باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت مس کرمان به مانند همه 80 میلیون ایرانی، ضربان قلب خود را بر ساق های این دلاورمردان هماهنگ می کند و با آرزوی موفقیت برای ملی پوشان سرافراز کشورمان، امیدوار است که از امشب شادی مشترکی منطبق بر مرز تمامی کشور داشته باشیم.

جام ملت‌های آسیا معتبرترین رقابت فوتبالی در سطح ملی در این قاره از 15 دی تا 12 بهمن در 4 شهر و 8 ورزشگاه کشور امارات برگزار می‌شود. این رقابت‌ها همانند یورو 2016 و فوتبال بازی‌های آسیایی برای نخستین بار با شرکت 24 تیم در شش گروه چهار تیمی برگزار می‌شود. با چنین فرمتی حتی تیم‌های درجه دو و سه آسیایی نیز می‌توانند از طریق قرارگرفتن در جایگاه سوم گروه امید به صعود داشته و با خلق شگفتی در مراحل حذفی برای خود شانسی هر چند ناچیز قائل باشند.

تاکنون سه جام جهانی 1986، 1990 و 1994 نیز با چنین فرمولی برگزار شده که هر سه جزو به یاد ماندنی‌ترین ادوار جام جهانی در خاطر علاقمندان فوتبال هستند. در جذابیت و غیرقابل پیش‌بینی بودن تورنمنت‌های 24 تیمی یادآوری همین نکته بس که پرتغال قهرمان یورو 2016، ایتالیا نایب قهرمان جام جهانی 1994، آرژانتین نایب قهرمان جام جهانی 1990 و بلژیک تیم چهارم جام 1986 جملگی از تیم‌های سوم گروه بودند که شروع چندان پرفروغی در جام نداشتند و در حالی که فاصله چندانی با حذف زودهنگام از جام نداشتند توانستند با خوش‌شانسی به مرحله حذفی صعود کرده و در نهایت با نتیجه‌ای درخشان جام را به پایان برسانند.

اما در آسیا بعد از تجربه‌ی فوتبال بازی‌های آسیایی جاکارتا 2018، این نخستین بار است که تعداد تیم‌ها در جام ملت‌های آسیا (AFC Asian Cup) از 16 تیم به 24 تیم افزایش یافته که به زعم کثیری از کارشناسان به دلیل تعدد تیم‌های ضعیف و بدون شانس می‌تواند منجر به پایین آمدن سطح کیفی مسابقات به ویژه در مرحله گروهی شود. پیش از قرعه‌کشی پیش‌بینی می‌شد حضور امارات میزبان به عنوان تیم رنکینگ 81 فیفا در سید 1 گروه‌بندی از یک طرف منجر به قرار گرفتن میزبان در گروهی آسان و از طرف دیگر شکل‌گیری حداقل یک گروه سخت در این مسابقات باشد، اما برخلاف پیش‌بینی‌ها در قرعه‌کشی فقط مورد اول یعنی آسان بودن گروه میزبان محقق شد و تعدد تیم‌های درجه سه آسیایی سبب گردید هیچ گروهی سخت‌تر از سایر گروه‌ها در میان این شش گروه نباشد. البته در نگاه اول مطابق جدول زیر چنانچه رنکینگ فیفا را ملاک ارزیابی قرار دهیم شاید بتوان گفت گروه‌های B  و C اندکی سخت‌تر از سایر گروه‌ها باشند اما با ملاحظه گروه C جایی که دو تیم تازه وارد فیلیپین و قرقیزستان حضور دارند متوجه می‌شویم که این ادعا کاملاً مردود است. این دو تیم برای نخستین بار است که به مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا صعود کرده‌اند.

نکته مهم دیگری که در نحوه قرعه‌کشی این مسابقات وجود داشته این است که برخلاف جام جهانی و دیگر تورنمنت‌های معتبر اروپا و جهان، جایگاه تیم‌ها در گروه و به تبع آن ترتیب بازی‌های مرحله گروهی قرعه‌کشی نشده و برنامه بازی‌ها به ترتیبی است که دو تیم قدرتمندتر در تمام گروه‌ها (تیم‌های سید یک و دو) در روز سوم و آخر دور گروهی با یکدیگر بازی می‌کنند که حساسیت روز آخر مرحله گروهی را دو چندان کرده و از جذابیت دو دور نخست بازی‌های گروهی می‌کاهد. به عبارت دیگر هیچ یک از بازی‌های رودرروی دو تیم قدرتمندتر گروه‌ها (استرالیا-سوریه، کره جنوبی–چین، ایران-عراق، عربستان-قطر و ژاپن-ازبکستان) در دو دور اول (10 روز اول این مسابقات) انجام نمی‌شود.

24 تیم هر یک متشکل از 23 بازیکن در شش گروه از 15 دی ماه تا 12 بهمن مسابقات خود را برگزار می‌کنند. این بازی‌ها در چهار امیرنشین ابوظبی، دوبی، العین و شارجه در 8 ورزشگاه برگزار می‌شود. ورزشگاه‌ها عبارتند از:

    استادیوم زاید ابوظبی (Zayed Sports City Stadium)
    استادیوم محمد بن زاید ابوظبی (Mohammed bin Zayed Stadium)
    استادیوم آل نهیان ابوظبی (Al Nahyan Stadium)
    استادیوم مکتوم بن راشد آل مکتوم دوبی (Maktoum bin Rashid Al Maktoum Stadium)
    استادیوم آل مکتوم دوبی (Al-Maktoum Stadium)
    استادیوم هزاع بن زاید العین (Hazza bin Zayed Stadium)
    استادیوم خلیفه بن زاید العین (Khalifa bin Zayed Stadium)
    استادیوم شارجه (Sharjah Stadium)

در این 28 روز تا روز پایانی مجموعاً 51 بازی انجام می‌شود. این نخستین بار است که AFC مانند یوفا قید بازی رده‌بندی را زده و از برنامه مسابقات حذف شده است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC برای هریک از تیم‌های راه‌یافته به این جام مبلغ دویست هزار دلار جایزه در نظر گرفته است که تیم قهرمان علاوه بر آن 5 میلیون دلار، تیم نایب قهرمان 3 میلیون دلار و بازندگان نیمه‌نهایی نیز هر یک، 1 میلیون دلار پاداش دریافت می‌کنند.

17 دی : ایران🇮🇷- یمن 🏟استادیوم محمد بن زاید ابوظبی
18 دی : عراق - ویتنام 🏟 استادیوم زاید ابوظبی
22 دی: یمن - عراق 🏟 استادیوم الشارجه
22 دی : ویتنام - ایران🇮🇷 🏟استادیوم آل نهیان ابوظبی
25 دی : ایران🇮🇷- عراق 🏟استادیوم مکتوم بن راشد دبی
25 دی : ویتنام - یمن 🏟استادیوم هزاع بن زاید العین

 


نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران مس به بازیکنان مس در بازی با شهرداری آستارا