شماره‌ی خبر : ‌354 | تعداد بازدید : 1719
چهارشنبه 9 دی ماه 1394 ساعت 15:41

احمد نخعی: به اهداف کوتاه مدت خود دست پیدا کردیم

موفق شدیم به روند شکست ناپذیری تیم گیتی پسند در دیدارهای خانگی پایان بدهیم و با کسب سه امتیاز ارزشمند و شیرین، جایگاه خود را در رده ی سوم لیگ تثبیت کنیم و جزو سه تیم مدعی صعود قرار بگیریم و فکر می کنم ما توانسته ایم به اهداف کوتاه مدت دست یابیم

احمد نخعی: به اهداف کوتاه مدت خود دست پیدا کردیم

سرپرست تیم فوتبال مس کرمان در گفتگوی مفصلی که با نشریه‌ی کرمان امروز انجام داد پیرامون آخرین تحولات تیم مس و همچنین روند این تیم در نیم فصل اول لیگ دسته اول به طور مفصل توضیح داد.

احمد نخعی، کاپیتان اسبق تیم فوتبال صنعت مس کرمان و سرپرست کنونی این تیم، سال ها در سطح اول فوتبال کرمان و ایران حضوری موفق و چشم گیر داشت. وی در سال 1350 و در شهر کرمان متولد شد و فوتبال خود را با دعوت مرحوم منصور نظریه در سال 1365 و در تیم نوجوانان شهرداری کرمان آغاز کرد و در تمام رده های سنی این تیم بازی کرد.

در سال 71 شاگرد مرحوم ناصر حجازی شد و در تیم های فجر سپاه تهران و آدینس خراسان نیز مدتی بازی کرد و دوباره به تیم صنعت مس کرمان بازگشت و در زمان صعود تیم صنعت مس به لیگ برتر نیز به عنوان یکی از مربیان جوان و موفق این تیم نقش انکارناپذیری در صعود این تیم ایفا کرد و در تیم های جوانان و مس نوین نیز به عنوان سرمربی فعالیت کرده و امسال بار دیگر به عنوان سرپرست تیم صنعت مس انتخاب شد تا شاید بتواند به لطف مدیریت و تجارب خود، راه صعود تیم صنعت مس به لیگ برتر را هموارتر کند.

در پایان نیم فصل اول رقابت ها و پس از کسب مقام سومی تیم صنعت مس در رقابت های لیگ دسته اول فوتبال کشور به سراغ احمد نخعی رفتیم و با وی به گفتگو نشستیم و وی با ما از برنامه های آینده تیم و باشگاه و آرزوی صعود دوباره به لیگ برتر و از جوانان جویای نام فوتبال کرمان سخن گفت. متن این گفتگو پیش روی شما عزیزان است.

جناب نخعی با کسب پیروزی در برابر تیم گیتی پسند اصفهان در دیدار پایانی نیم فصل اول، تیم صنعت مس بالاتر از تیم خونه به خونه بابل در جایگاه سوم قرار گرفت. آیا به خواسته ی خود رسیده اید؟
بله، خوشبختانه ما موفق شدیم به روند شکست ناپذیری تیم گیتی پسند اصفهان در دیدارهای خانگی پایان بدهیم و با کسب سه امتیاز ارزشمند و شیرین، جایگاه خود را در رده ی سوم لیگ تثبیت کنیم و جزو سه تیم مدعی صعود قرار بگیریم و فکر می کنم ما توانسته ایم به اهداف کوتاه مدت خود برسیم.

آمار خط دفاعی تیم شما بسیار عالی است اما در زمینه ی گل زنی توفیق چندانی به دست نیاورده اید، علت آن چه بود؟
ما در زمینه ی دفاع تیمی بسیار خوب عمل کردیم اما باید بپذیریم که فوتبال لیگ دسته اول به علت شرایط خاصی که دارد و بیشتر تیم ها جنگنده و درگیرانه و فیزیکی بازی می کنند، تعداد گل های رد و بدل شده بسیار کم است و بیشتر بازی ها با یک یا دو گل به پایان می رسد و تیم ما هم از این قاعده مستثنی نیست. اما با آمدن کیوان امرایی به خط حمله، شاهد تحرک خوبی در خط حمله ی تیم هستیم و موقعیت های زیادی روی دروازه ی حریفان ایجاد می کنیم که امیدواریم در نیم فصل دوم بتوانیم گل های بیشتری وارد دروازه ی حریفان خود کنیم.

چه برنامه ای برای تقویت تیم در نیم فصل دوم دارید؟
کادر فنی فهرست بازیکنان مورد نیاز خود را در اختیار باشگاه قرار داده است و مدیران باشگاه نیز در تلاش هستند که بتوانند بازیکنان مورد نظر وینگوبگوویچ را جذب کنند که فکر می کنم با آمدن میلاد جعفری به عنوان هافبک چپ، اگر بتوانیم یک مهاجم گل زن و یک هافبک بازیکن ساز نیز به خدمت بگیریم، تیم ما کامل خواهد شد.

تیم صنعت مس در پایان فصل در چه جایگاهی قرار می گیرد؟
من فکر می کنم که اگر تیم ما دچار حاشیه های فوتبالی نشود و داوران نیز کمی با تیم ما مهربانانه تر رفتار کنند، صعود دوباره به لیگ برتر حتماً محقق خواهد شد و چه بسا بتوانیم خود را از رده سوم جدول رده بندی به صدر و یا حداقل رده دوم جدول هم برسانیم. در نیم فصل اول نیز در دو بازی حساس برابر تیم پیکان تهران و خونه به خونه بابل ما اسیر اشتباهات داوری شدیم و دو پنالتی مسلم ما نادیده گرفته شد که اگر داور آن دو پنالتی را به نفع ما اعلام کرده بود، وضعیت تیم ما خیلی فرق می کرد و جالب اینکه کارشناسان برنامه لیگ یک شبکه ی ورزش نیز صحبت پنالتی ها و خطای بازیکنان حریف بر روی بازیکنان ما را تأیید کردند.

علت عدم استقبال هواداران کرمانی از بازی های تیم صنعت مس را چه می دانید؟
من فکر می کنم این معضل عدم استقبال هواداران از فوتبال، خاص فوتبال کرمان نیست و دامان فوتبال کشور را گرفته است. به عنوان مثال برای تماشای شهرآورد فوتبال پایتخت، یکصد و بیست هزار نفر به ورزشگاه آزادی می رفتند و چند هزار نفر نیز پشت درب های بسته می ماندند اما در آخرین بازی استقلال و پرسپولیس تنها هفتاد هزار نفر به ورزشگاه رفته بودند که همگان از این استقبال ذوق زده بودند! و من فکر می کنم مردم ما از فوتبال زده شده اند. علاوه بر آن امکانات مناسبی در ورزشگاه ها نداریم و برگزاری بازی های لیگ دسته اول در روزهای میانی هفته نیز مزید بر علت است تا بیشتر هواداران تیم ما که کارمند و دانش آموز هستند، نتوانند تیم محبوب خود را همراهی کنند.

آیا این روند عدم حمایت هواداران از تیم صنعت مس همچنان ادامه خواهد داشت؟
نه بعید می دانم، فکر می کنم نتایج نسبتاً خوب ما در نیم فصل اول به قهر هواداران کرمانی پایان دهد و نیم فصل دوم شاهد حضور پرشور هواداران در ورزشگاه خواهیم بود و جشن صعود را در کنار هم برپا خواهیم کرد.

آینده فوتبال کرمان را چگونه ارزیابی می کنید؟
ما استعدادهای فراوانی در فوتبال کرمان داریم و خوشبختانه امسال تمام بازیکنان جوان و سهمیه امید تیم بزرگسالان مس از بازیکنان کرمانی هستند و در رده زیر بیست و سه سال نیز ما فقط یک بازیکن غیر بومی در اختیار داریم و مابقی کرمانی هستند که اگر قدر خود را بدانند و مسیر فوتبالی خود را خوب انتخاب کنند و اسیر حاشیه های فوتبالی نشوند، آینده ی بسیار خوبی در انتظار آنان خواهد بود. ضمن اینکه من فکر می کنم این جوانان خوش آتیه باید بیشتر از پول و مسایل مالی به فوتبال خود فکر کنند و مطمئن باشند که اگر این مسیر را با موفقیت طی کنند، آینده مالی آنان نیز تأمین خواهد شد و به خواسته های مالی خود نیز می رسند.

در پایان اگر صحبت خاصی دارید، بفرمایید؟
امیدوارم در پایان فصل مقام سومی ما به مقام قهرمانی تبدیل شود و شاهد صعود دوباره تیم صنعت مس به لیگ برتر باشیم. چرا که خیلی حیف است پهناورترین استان کشور با این همه امکانات نماینده ای در لیگ برتر نداشته باشد. از حمایت تمام مدیران شرکت ملی صنایع مس ایران و اعضای محترم هیأت مدیره و مدیر عامل و هواداران و خبرنگاران کرمانی تشکر می کنم.


چهارشنبه 9 دی ماه 1394 ساعت 18:15
بابا جون خودتون دوتا بازیکن درست حسابی بگیرین تو نیم فصل خونه به خونه فروزان و غلامی و خرسندنیا گرفته نیم فصل دوم باریا سختن بازیکنی مث آشوبی و کلاه کج یا پرویز کریمی و امین منوچهری و قزل و اینا را بگیرین
چهارشنبه 9 دی ماه 1394 ساعت 20:50
تیم خونه به خونه با محسن فروزان در حال مذاکره است و تیم پیکان با رضا نوروزی توافق کرده مس باید خط حمله خودشو به خوبی تقویت کنه وگرنه به مشکی میخوریم
پنج‌شنبه 10 دی ماه 1394 ساعت 10:28
درود بر احمد آقا , امیدوارم با جذب بازیکنهای موثر ,اردو و دیدارهای تدارکاتی مناسب در نیم فصل , تشکیل کانون هواداران و افزاریش حمایت نهادهای استان تیم مس یه صعود دلچسب داشته باشه
شنبه 12 دی ماه 1394 ساعت 11:25
خواهشن یکی دو تا بازیکن خوب بگیرین .با این وضع که خونه به خونه بازیکن گرفته ،نیم فصل مس رو میگیره تو جدول.بابا بازیکنای تراکتور مثل میرهانی هاشمی و بازیکنای استقلال اهواز و راه آهنو نفتو میشه گرفت
دوشنبه 14 دی ماه 1394 ساعت 10:50
خونه به خونه به هر قیمتی می خواد صعود کنه داره حسابی بازیکنای خوب میگیره اگه بشینید و هیچکاری نکنید خونه به خونه مس رو میگیره و صعود میکنه تو رو خدا چند تا بازیکن خوب واسه خط حمله مس بگیرید مس واقعا به بازیکن گلزن نیاز مبرم داره
نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران به بازیکنان مس در بازی با شهرراز