شماره‌ی خبر : ‌2798 | تعداد بازدید : 689
سه‌شنبه 18 اردیبهشت ماه 1397 ساعت 14:12

صحبت‌های مفصل تیرانداز باشگاه مس از آخرین وضعیت خود

خوشبختانه رکوردهای خوبی را ثبت کردم و تلاش می کنم تا هم در بازی های آسیایی و هم پاراآسیایی با ثبت رکوردهای خوب، به اهدافی که دارم برسم.

صحبت‌های مفصل تیرانداز باشگاه مس از آخرین وضعیت خود

بازی های آسیایی و پاراآسیایی 2018 جاکارتا در حالی نزدیک است که ایران یک بار دیگر می تواند یک نماینده در هر دو رویداد داشته باشد. کسی که سختی رقابت با افراد المپیکی را به جان خرید و از المپیک لندن به بعد یک پایش در رقابت با پارالمپیکی ها بود و یک پایش هم در مسابقه با المپیکی ها...

زهرا نعمتی تیرانداز باشگاه مس کرمان آنقدر در این کار پیشرفت کرد که در المپیک ریو تنها نماینده تیراندازی با کمان ایران بود و این فدراسیون هیچ نماینده ای به جز او نداشت.در این شرایط، در حالی که انتخابات فدراسیون سه روز دیگر برگزار می شود، نام نعمتی در بین اعضای مجمع نیست!

از سوی دیگر در حالی که فدراسیون تیروکمان باید از هر فرصتی استفاده کند تا نعمتی را مقابل سیبل میادین بین المللی بنشاند، بعد از شرکت نکردن او در انتخابی، دبیر فدراسیون از حذف نعمتی از ترکیب تیم خبر داد. نعمتی در تازه ترین گفت و گویی که با «گل» داشت درباره این موارد صحبت کرد.

 

زمانی تا آغاز بازی های آسیایی نمانده. این روزها برای کماندار ایران چطور می گذرد؟

در حال حاضر در تهران زیر نظر مربی ام و فدراسیون جانبازان و معلولان و کمیته ملی پارالمپیک مشغول تمرین هستم. به خاطر شرایط آب و هوایی کیش از جزیره بیرون آمدیم و نمی دانم برنامه های اردویی آینده چیست. خوشبختانه رکوردهای خوبی را ثبت کردم و تلاش می کنم تا هم در بازی های آسیایی و هم پاراآسیایی با ثبت رکوردهای خوب، به اهدافی که دارم برسم.

پس یک بار دیگر شما را در هر دو میدان می بینیم.

بله اما میدان های المپیکی خیلی سخت است و هیچ قولی نمی توانم درباره کسب نتیجه در آنها بدهم. به خصوص در ورزشی مثل تیراندازی با کمان که هیچ چیز را نمی شود پیش بینی کرد.

 

اما در پاراآسیایی که می توان از حالا شما را روی سکو دید.

قبول دارم در بخش پاراآسیایی و پارالمپیک یک سر و گردن از سایر رقبا بالاتر هستیم، به هر حال هفت سال است رکورددار دنیا هستیم اما بین المپیکی ها کار به مراتب مشکل تر خواهد بود. اما با وجود شرایط جسمانی که دارم باز هم دست از تلاش برنمی دارم و برای ثبت رکوردهای خوب پیش می روم. به خصوص که تمام رقبای قدر دنیا از کشورهای آسیایی هستند. مثل کره، چین و حتی چین تایپه. این کشورها همیشه حرف اول را در تیروکمان می زنند. اما من برای این تلاش ها و رقابت هایم هدف خاصی دارم.

چه هدفی؟

هدف اصلی من از رقابت با المپیکی ها به رخ کشیدن توانایی یک زن ایرانی است. نشان دادن اینکه یک بانوی ایرانی در شرایط سخت می تواند کارهایی را انجام بدهد که هیچ کس به فکرش نمی رسد. من نیز سعی می کنم به لطف خدا و دعای مردم به این هدف برسم. اما نمی شود این توقع را داشت که نتایج مسابقه بین پارالمپیکی ها و المپیکی ها یکی باشد.

 

با این حال همیشه روی شما در هر دو میدان حساب شده.

این دو میدان تفاوت های زیادی با هم دارند. همانطور که گفتم در پارالمپیک کار برای من خیلی راحت تر است. اما حضور در هر دو مسابقه خیلی خوب است. ما هیچ جای دنیا نداریم که به این شکل نمادی از استقامت و توانایی دیده شود. ولی من هیچ وقت ناامید نیستم و برای رکوردهای خیلی خوب تلاش می کنم که در بخش المپیکی ها هم بتوانم عملکرد خوبی داشته باشم. تنها خواهش من این است که المپیک و پارالمپیک را در یک کفه نگذارند. این در دنیا اتفاق نمی افتد که فردی با شرایط جسمی اینچنینی آن هم در ورزش حرفه ای که شوخی بردار نیست، پابه پای افراد سالم رقابت کند. در المپیک ریو من تنها کماندار ایران بودم و الان هم خواسته ام این است که حتما حمایت داشته باشند اما توقعات هم کنترل شده باشد.

انتخابات فدراسیون هم که نزدیک است.

بله، فعلا منتظریم ببینیم که چه می شود. من نمی خواهم به هیچ عنوان خودم را وارد حاشیه کنم. اما امیدوارم کسی که مسوولیت این فدراسیون را بر عهده می گیرد به بهترین شکل تیروکمان را به سمت رشد حرکت بدهد. ما ورزشکاران بسیار خوبی داریم که همه برای کسب موفقیت تلاش می کنیم. امیدوارم رییس جدید با دلسوزی کار کند.

 

در حالی که انتظار می رفت شما یکی از اعضای انتخابات فدراسیون باشید، این اتفاق نیفتاد.

متاسفانه نمی دانم به چه دلیل این اتفاق افتاد. من تنها تیرانداز حاضر در المپیک ریو بودم و نمی دانم به چه شکل است که در انتخابات حضور ندارم. من در مجمع اصلی کمیته ملی المپیک حضور دارم و در کمیسیون ورزشکاران نیز عضویت دارم و آنجا نماینده همه ورزشکاران هستم. نمی دانم به چه علتی دوستان صلاح ندانستند که در انتخابات حضور داشته باشم. به هر حال برای خودم هم جالب است که افرادی که اعضا را تایید کردند چطور این کار را کردند! در هر صورت من هیچ اصراری روی این موضوع ندارم و به نظر دوستان احترام می گذارم. من همچنان با افتخار تیرانداز ایران و قهرمان این ورزش هستم و هر جایی که به کمک من نیاز باشد در خدمت ورزشم هستم. 

حتما شنیده اید که به خاطر شرکت نکردن تان در انتخابی راه ورودتان به تیم ملی بسته شده.

بله من این صحبت را شنیده ام که در انتخابی شرکت نکرده ام. باید بگویم زمانی که مسابقات انتخابی برگزار شد من در اردوی تیم پارالمپیک بودم. حالا هم باید دید صلاحدید وزارت ورزش و کمیته ملی پارالمپیک چیست. چهار سال رکورددار زنان ایران در ریکرو هستم و در مسابقات اخیر هم رکوردهای خوبی را ثبت کردم حالا نمی دانم انتخابی تنها ملاک شان شده؟! من منتظر صلاحدید مسوولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هستم. تیروکمان الان اوضاع نابسمانی دارد و تنها اصرار من این است که وارد حاشیه نشوم.

راستی شما عکسی را در استوری گذاشتید که همراه ایرج طهماسب و همسرش بودید. باید از طرفداران پروپاقرص کلاه قرمزی باشید...

(خنده) بله همه خاطرات خیلی خوبی با کلاه قرمزی داریم. من هم خیلی ممنونم که آقای طهماسب و همسرشان به تولد من آمدند و حضور آنها باعث افتخار من است.

هر روز به تعداد دوستان هنری و سینمایی تان اضافه می شود...

دوستان هنری و سینمایی من خیلی لطف دارند و می خواهم همین جا روز بازیگر را به تمام آنها تبریک بگویم.


نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران به بازیکنان مس در بازی با شهرراز