شماره‌ی خبر : ‌2705 | تعداد بازدید : 575
دوشنبه 6 فروردین ماه 1397 ساعت 11:17

برنامه‌ریزی برای شکست طلسم مرحله دوم لیگ برتر برای تیم‌های پایه

تیم‌های شایسته‌ی رده‌ی سنی مس با روندی که از خود نشان داده‌اند و تجربیاتی که در سه سال اخیز از بازی در مرحله‌ی دوم رقابت‌ها کسب کرده‌اند قطعا در فصول جاری، برای شکستن طلسم مرحله‌ی دوم برنامه‌ خواهند داشت و با گذر از این جمع به قهرمانی در رده‌های سنی

برنامه‌ریزی برای شکست طلسم مرحله دوم لیگ برتر برای تیم‌های پایه

تیم‌های پایه نونهالان و نوجوانان باشگاه مس کرمان در رقابت‌های این فصل تیم‌های ورزشی این باشگاه، از شایسته‌ترین تیم‌ها بودند که استعدادهای موجود در این دو تیم، جامعه فوتبال کشور را به تولد بازیکنانی جدید از دل این تیم‌ها به شدت امیدوار کرد.

این دو تیم در دور اول رقابت‌های لیگ برتر رده‌های سنی خود که به صورت لیگ و رفت و برگشت با حضور 7 تا 8 تیم برگزار می‌شد، نتایج عالی کسب کردند و به عنوان صدرنشین گروه خود راهی دور دوم رقابت‌ها شدند.

به خصوص تیم نوجوانان مس کرمان که در 90 درصد بازی‌های خود به پیروزی رسید و تنها یک تساوی برابر مس رفسنجان در کارنامه‌ی این تیم ثبت شد و باقی بازی‌های خود را تماما به پیروزی رسید.

اما نه فقط امسال که در سه سال گذشته نیز تیم‌های پایه باشگاه مس دچار سندروم مرحله‌ی دوم لیگ برتر رده‌های سنی خود شده‌اند و با وجود همه‌ی شایستگی‌های خود در این دور از صعود به جمع چهار تیم پایانی رقابت‌ها باز می‌مانند.

در سال 94 تیم نوجوانان مس کرمان در این مرحله حذف شد و سال قبل نیز تیم نونهالان مس به این دور صعود کرد اما بازهم راه به جایی نبرد و در این فصل نیز هر دو تیم شایسته‌ی نونهال و نوجوان مس در این دور نتوانستند به جمع چهار تیم پایانی صعود کنند.

دور دوم رقابت‌های این لیگ‌ها به صورت رفت و برگشت برگزار نمی‌شود وناگهان بازی‌های در این مرجله از شکل لیگی و رفت وبرگشت به بازی‌های مجتمع تک بازی و رودرو تغییر حالت می‌دهند و این شوک ناگهانی به نظر می‌رسد بازیکنان رده‌ی سنی مس را از نظر روانی با فشار مواجه می‌کند.

هر دو تیم نونهال ونوجوان مس در دور دوم بازی‌های این فصل برابر رقیبانشان برتری داشتند و با پیروزی در بازی سوم جواز صعود را کسب می‌کردند اما هر دو تیم با شکست بازی اخر از گردونه رقابت‌ها حذف شدند که شرایط این بازی‌ها نشان می‌داد بچه‌های تیم‌های رده سنی مس از نظر روانی و فکری آمادگی این بازی‌ها را نداشتند و این یعنی که در بازی‌های فصل آینده در صورت صعود باید از نظر روانی و فکری نیز برنامه‌های ویژه‌ای برای تیم‌های پایه مس در دور دوم بسته شود.

نکته‌ی دیگری که مربیان تیم‌های پایه مس به آن اذعان داشتند بحث بدنی و فیزیکی بازیکنان تیم‌های پایه مس کرمان در این دور بود...

در این مرحله تیم‌های پایه مس برخلاف دور اول برابر تیم‌هایی از شمال ایران وتهران قرار می‌گیرند که از نظر جثه و فیزیک بدنی به طور میانگین یک سروگردن از بازیکنان کرمانی و به طور کلی جنوبی بلندتر هستند که این موضوع نیز در بازی‌های رودروی دو تیم نیز ظاهرا اثر گذار است.

قطعا در این رده‌ی سنی نمی‌شود کار بدنسازی خاصی برای تغییر فیزیولوژیک بازیکنان رده‌ی سنی تیم‌های مس انجام داد و زمان دوهفته‌ای بین بازی‌های دور اول و دور بعد رقابت‌ها نیز اصلا زمان مناسبی برای تمرینات بدنسازی نیست.

اما شاید در سال‌های آتی نیاز به تمرینات و استراتژی‌های فنی خاصی از سوی کادر فنی تیم‌های پایه مس باشد که در صورت صعود به دور دوم و بازی برابر تیم‌های منطقه‌ی شمال ایران، در زمین بازی آنقدر این تنوع تاکتیکی و استراتژی با بازیکنان تیم‌های پایه مس کار شده باشد که در این دور با تغییر سیستم خود بتوانند برروی زمین، برتری فیزیکی حریفان شمالی خود را خنثی کنند.

تیم‌های شایسته‌ی رده‌ی سنی مس با روندی که از خود نشان داده‌اند و تجربیاتی که در سه سال اخیز از بازی در مرحله‌ی دوم رقابت‌ها کسب کرده‌اند قطعا در فصول جاری، برای شکستن طلسم مرحله‌ی دوم برنامه‌ خواهند داشت و با گذر از این جمع به قهرمانی در رده‌های سنی خود فکر می‌کنند.

فراموش نکنیم که پاکی تیم‌های مس در این رده‌های سنی مایه افتخار این باشگاه در سال‌های گذشته بوده است موضوعی که شاید در برخی تیم‌های دیگر البته خیلی مد نظر  نیز نباشد...

 


سه‌شنبه 7 فروردین ماه 1397 ساعت 10:14
این متن بسیار خوشحال کننده بود و نشون میده که آسیب شناسی انجام شده و مطمینا با اتخاذ تمهیدات مناسب این مشکل رو هم میشه رفع کرد
نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران به بازیکنان مس در بازی با شهرراز