شماره‌ی خبر : ‌2546 | تعداد بازدید : 980
سه‌شنبه 3 بهمن ماه 1396 ساعت 12:55

توضیحی بر بیانیه باشگاه راه‌آهن/متاسفانه بی‌احترامی در جای دیگری بود

باشگاه مس بازهم تاکید می‌کند که به همه‌ی رقبای خود از جمله باشگاه ریشه‌دار راه‌اهن احترام ویژه‌ای می‌گذارد اما در مقابل توهین‌هایی که به خود ببیند به هیچ وجه مماشات نمی‌کند و به واسطه‌ی شخصیت و اعتبار خود به سرعت برابر آن‌ها واکنش نشان می‌دهد.

توضیحی بر بیانیه باشگاه راه‌آهن/متاسفانه بی‌احترامی در جای دیگری بود

باشگاه راه‌آهن تهران نسبت به گلایه‌ی باشگاه مس کرمان از کلام و رفتار سرمربی و اعضای کادر فنی تیم فوتبال راه‌آهن، ابراز ناراحتی کرده و در این زمینه بیانیه‌ای نیز صادر کرده است که لازم است در رابطه با آن توضیحاتی عنوان شود.

در ابتدا جای این توضیح صریح وجود دارد که باشگاه مس به هیچ عنوان مخاطب صحبت‌های خود را باشگاه ریشه‌دار راه‌اهن قرار نداده بود و اگر گلایه‌ای نیز بیان داشت، صرفا به رفتار و گفتار محسن بیاتی‌نیا سرمربی این تیم وبرخی از همکاران وی بود و باشگاه مس کرمان برای مجموعه‌ی باشگاه راه‌اهن احترامی به قامت تاریخش دارد و آرزو می‌کند که مشکلات این باشگاه هرچه سریعتر برطرف گردد.

اما در رابطه با مسائل طرح شده در بیانیه‌ی باشگاه راه‌اهن باید به این نکات توجه کرد که متاسفانه رفتارها و صحبت‌های سرمربی این تیم و بعضی از اعضای کادر فنی این تیم به گونه‌ای بوده است که جای واکنش را برای باشگاه مس باز می‌گذاشت. قطعا باشگاه مس کرمان دوست ندارد با رقبای خود برخوردی خارج از دوستی‌های ورزشی داشته باشد اما زمانی که بیش از 90 دقیقه توهین آن‌هم از سوی یکی از چهره‌های شناخته شده فوتبال کشور می‌شنود نیز نمی‌تواند بنا به قداست و احترام خود ساکت بماند.

به دلیل سکوهای خالی ورزشگاه و همچنین شرایط خاص این استادیوم متاسفانه صدای سرمربی تیم راه‌اهن و کارد فنی این تیم کاملا از گیرنده‌های تلویزیونی پخش می‌شد و تمام حاضرین در ورزشگاه نیز صحبت‌های زشت طرح شده در رابطه با تیم مس را از سوی سرمربی و نیمکت نشینان تیم راه‌اهن می‌شنیدند که اتفاقا این اصلا در خور و شایسته‌ی باشگاه با قدمت و وزین راه‌اهن نیست که به جای حمایت از این رفتار، خود باید آن را تقبیح و نکوهش کند.

اینکه نیمکت‌نشینان و کادر فنی یک تیم دائما داور بازی را به گرفتن پول از رقیب متهم می‌کنند و جملاتی از این دست را به شکل‌های مختلف تکرار می‌کنند، هم قداست یک بازی ورزشی را زیر سوال می‌برند و هم تهمت و توهین اساسی به تیم رقیب وارد می‌کنند که باید هم منتظر واکنشی از آن دسته که در سایت باشگاه مس عنوان شد باشند.

بهرشکل محسن بیاتی‌نیا مربی جوانی است و او به واسطه‌ی نان و نمکی هم که در یک مقطع زمانی در باشگاه مس دریافت نمود، کمی می‌بایست حرفه‌ای تر و با شخصیت‌تر برروی سکوی ورزشگاه سیرجان رفتار کند و اگر باشگاه مس به بی‌اخلاقی‌های وی در این بازی خرده می‌گیرد صرفا به فشار گذاری‌های وی برروی داور جوان این بازی برمی‌گردد که از همان شروع بازی استارت خورد و تا پایان آن ادامه داشت.

باشگاه مس بازهم تاکید می‌کند که به همه‌ی رقبای خود از جمله باشگاه ریشه‌دار راه‌اهن احترام ویژه‌ای می‌گذارد اما در مقابل توهین‌هایی که به خود ببیند به هیچ وجه مماشات نمی‌کند و به واسطه‌ی شخصیت و اعتبار خود به سرعت برابر آن‌ها واکنش نشان می‌دهد.


چهارشنبه 4 بهمن ماه 1396 ساعت 08:40
با اینکارای غیر اخلاقی که کادرشون انجام داده دیگه جایی برای بیانیه نمینونه با اینکارا خودشون رو کوچیک میکنن
جمعه 6 بهمن ماه 1396 ساعت 11:38
راه آهن دائم منت میذاره ما 170 کیلومتر اضافه را به جان خریدیم در حالی که این 170 کیلومتر اضافه را تیم مس هم به جان خریده تا در زمینی بهتر مسابقه برگزار شود درحالی که تحمل این 170 کیلومتر اضافه تیم میزبان یعنی تیم مس را هم به تیم مهمان در ورزشگاه سیرجان تبدیل کرده بود و دیگر هیچکدام از تیم ها حکم میهمان و میزبان واقعی را در این مسابقه نداشتند. که البته اگر این 170 کیلومتر اضافی خستگی راه و خطرات جانی هم داشته بود برای هر دو تیم بود نه یک تیم پس لطفا باشگاه راه آهن یک طرفه به قاضی نرود. در مورد هوادارن هم که باشگاه راه آهن گفته بود: ( این انتقال بازی از کرمان به سیرجان که مس کرمان را از فشار هوادران ناراضی اش نجات می داد برای راه آهن مملو از خطرات جانی و خستگی راه بود . ) . این هواداران همراه با به ظاهر هواداران تیم مس که مشخص است که سازماندهی شده و هدفمند شعار می دهند در سیرجان هم حضور داشتند و دائم مشغول شعار دادن علیه کادر فنی تیم مس بودند پس اگر برای بازی زمین خوبی در کرمان بود تیم مس از حق مهمانی خود نمی گذشت و مسلما به نفعش بود بازی اش را در خود کرمان برگزار کند تا تعداد تماشاگران و هواداران واقعی اش بیشتر شوند و فقط تعداد کمی از هواداران و جمعی ازبه ظاهر هواداران در ورزشگاه سیرجان حضور پیدا نکنند و علیه تیمش شعار ندهند. و البته همیشه حضور هواداران عادی از هواداران سازماندهی شده و غرض دار در ورزشگاه بیشتر خواهد بود. و البته باشگاهی که نمی تواند خطای مربی اش را قبول کند پایان قضاوت تلخ و یک طرفه اش را با شرافت و مهمان نوازی مردم یک شهر سرپوشانی نکند و برای حفظ منافع خودش پای مردم یک شهر را به میان نکشد و نگوید : (آنچه اما در پایان باید تاکید داشت آن است که راه آهن از مراجع قانونی و با تکیه بر کمیته اخلاق موضوع را پیگیری خواهد کرد زیرا نه تنها راه آهن تیم ریشه داری است بلکه مس هم جایگاه قابل احترامی در میان تیم های لیگ آزادگان دارد و نباید اجازه داد عده ای با هویت و حیثیت و سابقه میهمان نوازی مردم شریف استان کرمان را به بهانه تنها برد یک مسابقه فوتبال به هر قیمتی به چالش بکشند.) که اگر پای عدالت و حق خواهی باشد مردم ایران و البته مردم کرمان در برابر زیاده خواهی افراد سودجو به هر بهانه ای که در دست داشته باشند ساکت نمی نشینند و کم نمی آورند.
جمعه 6 بهمن ماه 1396 ساعت 13:37
متأسفانه بعضی از افراد با بهانه قراردادن شرافت و مهمان نوازی مردم یک شهر سعی در ضایع کردن و پایمال نمودن حقوق مردم آن شهر را دارند که با هوشیاری مردم و مسئولین آن خطه دست تعدی چنین سودجویانی قطع خواهد شد. و می گویند : (نباید اجازه داد عده ای با هویت و حیثیت و سابقه میهمان نوازی مردم شریف استان کرمان را به بهانه تنها برد یک مسابقه فوتبال به هر قیمتی به چالش بکشند). صرف یک طرفه به قاضی رفتن ها با گفته هایی که جمع مردم را خطاب قرار می دهد مانند شرافت و مهمان نوازی مردم یک شهر،اگر با خواسته ها و منظورها و نیت های پشت پرده ی یک باشگاه و سازمان که از جمع آوری مردم در یک کلام شریف سوء استفاده می نمایدهمراه شود و مردم هم شرافت خود را در کنار نیت های پشت پرده ی این چنین باشگاهی باور کنند عواقب تأسف باری در انتظار مردم هدف قرارگرفته در شهر مورد هدف آن باشگاه بد نیت خواهد بود.بنابراین بهتر است باشگاهی که هنوز خود و مربی اش از شرمندگی بی راهه هایی که رفته اند در نیامده اند و از قضاوت مردم یک شهر سربلند در نیامده اند پای شرافت مردم یک شهر را در میان نکشند. و بدانند که شرافت و مهمان نوازی مردم کرمان همیشه به حق پشتوانه و طرفدار تیم و تیم های شهرشان است و از کسانی که به هر بهانه ای سعی در خدشه دار کردن رابطه مردم کرمان با تیم محبوب شهرشان را دارند حمایت نخواهند کرد.جمع بستن یک کلام شریف برای مردم و هدف قراردادن شرافت مردم یک شهربرای رسیدن به اهداف صرف باشگاهی و سازمانی کار صحیح و شرافتمندانه و جوانمردانه ای نیست. و مردم هر شهر و از جمله مردم کرمان از این سوء استفاده های کلامی بیزاری می جویند و از چنین اغوا شدن هایی بیزار و متنفرند.
جمعه 6 بهمن ماه 1396 ساعت 14:38
باز هم در فرازی دیگر باشگاه راه آهن کلی گویی های خود را چنین بیان می کند : (اما زمانی که با آقایان مسعود فرحنیا و کریم پور به تماشای بازپخش بازی نشستیم تاسف را در چهره و کلام هر دو بزرگوار در خصوص خطا های فاحش داوری شاهد بودیم). و چنین در ذهن خواننده تصور ایجاد می نماید که گویی خطاهای فاحش داوری به گفته ی داواران ذکر شده به نفع تیم مس و به ضرر تیم راه آهن بوده اند و اظهار تأسف ظاهر شده در چهره و کلام آن دو بزرگوار نشان از مظلومیت بی نشانه ی تیم راه آهن دارد در صورتی که به هیچ عنوان علت تأسف داوران را ذکر نکرده اند و حرفی از خطاهای فاحش از قول آن داوران به میان نیاورده اند. و باز در فرازی دیگر باشگاه راه آهن چنین می گوید : (صاحب نظران و کارشناسان فوتبال می گویند به احتمال قوی مس کرمان حامی داوران لیگ است و قصد دارد تا از مظلومیت آنها در مقابل دریافتی های اندکشان دفاع کرده که خدایی ناکرده آنها شرمنده وجدان یا سوت زرین قضاوت نشوند !). طرفداری از حقوق هر کس در زمین مسابقه وظیفه هر باشگاه و هر تیم و هر بازیکنی است و اگر کسی بر خلاف حق کس دیگر عمل کند متهم به مجازات و خلاف حق عمل کردن خواهد بود و اگر باشگاه راه آهن و یا هر باشگاه دیگر جبهه ای بجز طرفداری از حقوق داوران داشته باشد به حق به جامعه ی داوری و در مقابل به جامعه ی فوتبال ظلم نموده است چون در صورت تطمیع نبودن داواران ممکن است هر باشگاهی به راحتی به خود اجازه ی بی حرمتی برای تطمیع جامعه ی داوران بدهد. به هر حال منظور باشگاه راه آهن اگر مخالفت با طرفداری از حقوق داوران باشد که اساساً باشگاهی ظالم است و جای هیچ گونه بحث باقی نمی گذارد و اگر منظور باشگاه راه آهن از این بیانیه حمایت از حقوق داوران باشد که خرده ای به تیم مس کرمان نمی تواند بگیرد و اگر هم خدایی نکرده دربیانه اش شیطنت و نفاق و دوگانگی در کلام فقط برای محکوم کردن تیم حریفش یعنی مس کرمان وجود داشته باشد که باز هم محکوم به پاسخگویی و روشن کردن منظور کلامش می باشد و دیدگاهی ترد شده از جانب خردمندان و مردم فهیم کرمان اختیار نموده است. ولی باشگاه راه آهن طرفداری از حقوق داوران را توهین به جامعه ی داوران می داند و اهانت و توهین های سرمربی خود در ورزشگاه سیرجان به داور را هرگز توهینی آشکار به داور مسابقه و درجهت تحت تأثیر قراردادن قضاوت داور نمی داند .
جمعه 6 بهمن ماه 1396 ساعت 15:07
بنا به صحبتهای خود سرمربی راه آهن محسن بیاتی نیا که در مصاحبه اش در کلیپ خلاصه بازی با شهرداری ماهشهر که 3-1 بازنده شده بود گفته بود اگر به ما کمک نکنن که ما بازیکن بگیریم با این وضعیت من از بازی بعدی دیگه فوتبال را به مسخره می گیرم یک دفعه 12 تو می فرستم تو، یک دفعه بازی رو نگه می دارم، کاری برای من نداره. حالا باید به باشگاه راه آهن گفت آیا بهتر نبود برای حفظ آبرو و حیثیت و تاریخچه ی باشگاهشون اگر بودجه کافی رو نداشتن باشگاه رو تعطیل می کردن تا چنین بی پروا دم از انجام دادن اعمال ناجوانمردانه در زمین بازی و بی اخلاقی و بی قانونی و مسخره کردن فوتبال و تیم حریف و باشگاه حریف و یک شهر و یک لیگ نزنن؟
نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران به بازیکنان مس در بازی با شهرراز