شماره‌ی خبر : ‌23059 | تعداد بازدید : 1219
یکشنبه 21 مرداد ماه 1397 ساعت 11:04

گزارش کامل کنفرانس مطبوعاتی باشگاه مس کرمان

عصر روز گذشته سرپرست باشگاه مس کرمان، به همراه سرمربی و کاپیتان تیم فوتبال مس و مدیر تیم‌های فوتبال این باشگاه پاسخگوی سوالات خبرنگاران بودند.

گزارش کامل کنفرانس مطبوعاتی باشگاه مس کرمان

عصر روز گذشته سرپرست باشگاه مس کرمان، به همراه سرمربی و کاپیتان تیم فوتبال مس و مدیر تیم‌های فوتبال این باشگاه پاسخگوی سوالات خبرنگاران بودند.

در این کنفرانس مطبوعاتی، آقیان دکتر قرایی،نادر دست‌نشان، مجیدمکی‌زاده وفرزاد حسین‌خانی سوالات اصحاب رسانه را پاسخ گفتند که پاسخ دکتر قرایی به سوالات مختلف بدین شرح بود:

_ در فصل جاری هماهنگی و همدلی کم سابقه‌ای بین هواداران و مردم در رابطه با تیم فوتبال مس شاهد هستیم و در این میان رسانه‌ها پل ارتباطی ما با مردم هستند و من پاسخگویی به رسانه‌ها را یکی از وظایف اصلی خود می‌دانم.

ـ از زمانی که من حکم خود را به عنوان سرپرستی باشگاه مس دریافت کردم، زمان بسیار اندکی در اختیار داشتم و دراین مدت کمتر از 30 روز، دقیقه به دقیقه آن برای ما حکم طلا جهت آماده ساختن تیم را داشت.

ـ قصد ما بر این بود که تیمی برای لیگ یک این فصل آماده کنیم که در صف مدعیان قرار بگیرد و با نادر دست‌نشان به این هدف نزدیک‌تر بودیم.

ـخوشبختانه بازخوردی که از مردم برای بستن تیم گرفتیم بسیار مثبت بوده است و هرچند نمی‌توانیم مدعی باشیم که صدرصد همه از تیم راضی هستند اما میزان امیدواری برای این تیم بین مردم بسیار زیاد است.

ـ در مراسم رونمایی از پیراهن شاهد حمایت مقامات بلند پایه کرمان از تیم بودیم و نمایندگان کرمان در مجلس نیز با حضور در تمرین این حمایت را اعلام کردند. خوشبختانه مثلث هیات فوتبال، باشگاه مس و اداره کل تربیت بدنی نیز برای موفقیت تیم مستحکم شده است و این موضوع بسیار مهمی است.

ـ با وجود اینکه بودجه باشگاه دراین فصل نسبت به سال قبل 500 میلیون تومان کمتر شده است، ولی با جذب اسپانسر و رایزنی‌هایی که انجام گرفته است چند رشته ورزشی دیگر مثل فوتسال بانوان، تکواندو و کاراته را تحت پوشش باشگاه درآوردیم.

ـ وقتی باشگاه، رشته‌های ورزشی دیگر را تحت پوشش قرار می‌دهد، همه ورزشکاران کرمانی برای موفقیت تیم فوتبال ترغیب می‌شوند چراکه موفقیت فوتبال باعث افزایش بودجه برای آن‌ها نیز خواهد شد.یکی از مقامات رشته‌های ورزشی دیگر به صراحت گفت که در سال‌های گذشته ورزشکارانش اصلا با پیروزی‌های تیم فوتبال شاد نمی‌شدند چراکه اعتقاد داشتند فوتبال هزینه‌های آن ها را بلعیده است اما در این فصل نگرش آن‌ها کاملا متفاوت شده است.

ـ تیم فوتبال را با اکثریت بازیکنان کرمانی تشکیل دادیم تا شاهد موج غیرت کرمانی در زمین بازی باشیم موضوعی که به آن نیاز داریم.

ـ نکته‌ای که باید به آن اهمیت زیاد بدهیم این است که بازیکنان کرمانی مس دراین فصل همگی قرارداد خود را با تیم سفید امضا کرده‌اند که این نشان از تعصب آن‌ها به تیم دارد.

ـ پیش ازاین هم اعلام کرده بودم عدم ثبات مدیریت یکی از مهمترین فاکتورهای ناکامی باشگاه مس کرمان است. من برای پست مدیرعاملی به تهران نرفته بودم و فقط در رابطه با انتقال تیم مس نوین در شرکت مس با آقای توحیدی صحبت کردم و در آن زمان از من پیرامون باشگاه مس نیز سوال شد که من به صراحت گفتم آقای کافی در این سمت باقی بماند چراکه زمان مناسبی برای تغییرات نیست اما با توجه به مدیریت آقای کافی در مس سونگون، شرکت مس تصمیم خود را برای تغییرات گرفته بود و حکم سرپرستی را به من ابلاغ نمود.

ـ الویت من به احترام رای جامعه فوتبال کرمان، مدیریت هیات فوتبال استان است اما اگر قرار باشد مدیرعاملی باشگاه مس برعهده من گذاشته شود باید 2تا3 سال نیروی انتظامی ماموریت من را برای این سمت صادر نماید. درسال‌های گذشته که من کاندید مدیرعاملی باشگاه و مدیرکلی ورزش و جوانان استان بودم، این اجازه از سوی نیروی انتظامی صادر نشده بود و باید دید این بار چه اتفاقی رخ می‌دهد.

ـ ما بعدارظهر جمعه که در آن مراسم معارفه بنده انجام گرفت برای جدایی با آقای مجتبی حسینی به توافق رسیدیم و از روز شنبه در دور جدید جذب بازیکنان، در اولین قدم فرزاد حسین‌خانی را جذب و معرفی کردیم.

ـ بنده اشراف کاملی بر بازی‌های لیگ یک دارم چراکه به طورکامل یک سال این رقابت‌ها را زیر نظر داشتم و شناخت کاملی هم از آقای مجتبی حسینی داشتم. ایشان به عنوان تمرین دهنده در لیگ برتر بسیار مربی کاربلد و توانمندی است اما به عنوان سرمربی در لیگ یک به نظر آن توانمندی لازم را نداشت. ضمن اینکه بازیکنانی که ایشان برای تیم جذب کرده بود نمی‌توانستند حس موفقیت را به تیم تزریق کنند چراکه عمدتا از تیم‌هایی بودند که فصل قبل برای سقوط نکردن می‌جنگیدند.

ـ عباس زارعت‌کار بازیکن تیم نوجوانان مس که در جشن برترین‌های فوتبال ایران در کنار بزرگان قرار گرفت، در حالی که در شهر بم مشغول کار در مزارع خرما بود را بلافاصله به کرمان آوردیم و او را در تمرینات تیم بزرگسال به کار گرفتیم و با او قرارداد بلند مدت بستیم و حتی از او خواستیم که خانواده خود را هم به کرمان بیاورد. ازاین دست بازیکنان زیاد داریم که باید توجه ویژه‌ای برروی آن‌ها شود.

ـ برروی موضوعاتی مثل مسائل پزشکی و تغذیه بسیار حساس و سخت‌گیر هستم و در این فصل از برنامه غذایی کارلوس کیروش برای تیم فوتبال مس بهره می بریم.

ـ از هیات مدیره باشگاه بسیار ممنون هستم که با وجود همه مشکلات با تمام توان خود در کنار من بودند.

ـ دو اسپانسر برای باشگاه دراین فصل گرفتیم که شرکت حفار شیراز به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های ماشین‌آلات معدنی و سامانه 309090 که هواداران عزیز با ارسال عدد 14 به آن می‌توانند تیم را بیشتر حمایت کنند.

در ادامه این نشست نادر دست‌نشان سرمربی تیم فوتبال مس کرمان نیز پاسخگوی سوالات بود:

ـ وقتی درسال 84 به لیگ برتر صعود کردیم من برای موفقیت برنامه سه ساله به باشگاه مس ارائه کردم که هرچند شرایط برای ادامه همکاری من با باشگاه مس فراهم نشد ولی خوشحالم آن برنامه سه ساله دقیقا به هدف نشست.

ـ برخلاف بسیاری از مربیان بزرگ که نتوانستند در تیم مس موفق باشند، خیلی خوشحالم که سه دوره در کرمان و تیم مس حضور دارم و این باعث افتخار من است.

ـ در کوچه و خیابان توقع صعود را از سوی مردم کاملا حس کرده‌ام ولی قبل از این موضوع باید اول برای کرمانی‌ها این باور به وجود بیاید که من دوست شما هستم و این باور را داشته باشند که با تمام وجودم برای موفقیت به اینجا آمدم.

ـ هرچند زمان بسیار اندکی برای تشکیل و آماده‌سازی تیم داشتیم اما ناراضی نیستم و بازیکنان بسیار خوبی دراختیار داریم که در راسش یک بازیکن جوان با سن شناسنامه‌ای بالا به نام فرزاد حسین‌خانی است که برای موفقیت انگیزه‌های کامل را دارند.

ـ اینکه تضمین دهم  از همین بازی اول با آوراژ گل بالا برنده می‌شویم وبه صدر جدول می‌رویم و با همین وضعیت هم صعود می‌کنیم در فوتبال درست نیست اما این قول را می‌دهم که من به همراه تیم برای پیراهن مس تمام وجود خود را خواهیم گذاشت.

ـ مطمئن باشید که هر تیم به یک لیدر مثل فرزاد حسین‌خانی در زمین بازی نیاز دارد که رابط مربی با بازیکنان در داخل زمین هم باشد و اگر برای مثال قرار نبود حسین‌خانی در مس بازی کند، من پژمان نوری را به مس می‌اوردم... از همین رو باید قدر بازیکنی مثل حسین‌خانی را در کرمان بیشتر بدانیم.

ـ من آدم هدایت پذیری هستم و اشتباهات خودم را از سوی هر کارشناس و هواداری قبول می‌کنم اما اگر با پافشاری و زور موضوعی را از من بخواهند، موضع می‌گیرم و موضوعاتی که با نیت سو از من خواسته شود قبول نمی کنم.

ـ یک روز مشاور مدیرعامل باشگاه پگاه گیلان از من طلب موضوع نامربوطی را داشت که من قبول نکردم و با وجود اینکه به شدت برای این موضوع نیز تهدید شدم و حتی کار من به جدایی از تیمی که آن را به فینال جام حذفی برده بودم رسید، ولی زیر بار خواسته‌های نامعقول نرفتم.

ـ من با مسئولیت کامل هدایت تیم مس را قبول کردم و اصلا اینگونه نیست که بخواهم این مسئولیت را به گردن مربی دیگری بی‌اندازم.  امیدوارم برای قبول کامل این مسئولیت تا پایان فصل سرمربی مس باشم.

ـ مس کرمان دیگر از تیم‌های دیگراز نظر مالی برتری ندارد و همین الان تیم سرخپوشان پاکدشت که تیم ناشناخته‌ای در فوتبال ایران میباشد، قراردادهایی با دو برابر مبالغ باشگاه مس امضا می‌کند.

ـتا زمانی که جدایی مجتبی حسینی از مس قطعی نشده بود هیچ برنامه‌ای برای آمدن به کرمان نداشتم چراکه همین اتفاق برای خودم رخ داده بود و اصلا اخلاقی نبود که با وجود مجتبی حسینی بخواهم به پیشنهاد مس جواب مثبت نهایی دهم.

ـ روزی که من سرمربی تیم مس شدم، بسیاری از بازیکنان جدا شده، خودشان درخواست جدایی از تیم را داشتند. بهرحال آن‌ها انتخاب مربی قبلی تیم بودند و این حق را داشتند که برای آینده خود تصمیم بگیرند.

ـ فوتبالیست‌های مازندرانی در حال حاضر در تمام تیم‌های ایرانی حضور دارند و در راس فوتبال کشور قراردارند، چرا مس کرمان به این دلیل که من اهل شمال کشور هستم از جذب این بازیکنان محروم باشد؟!

ـ اینکه بازیکنانی که فصل قبل درلیگ برتر بازی می‌کردند و مصدوم شدند، در این فصل نمی‌توانند برای ما مفید باشند فکر اشتباهی است... بازیکنانی که فصل قبل به دلیل مصدومیت درلیگ برتر نتوانستند بازی کنند قطعا انگیزه های زیادی برای بازی در لیگ یک این فصل دارند و اگر قرار بود بازیکنان مصدوم مثل دستمال کاغذی از فوتبال کنار گذاشته شوند که دیگر بازیکنی در فوتبال ما وجود نداشت.... بسیاری از بازیکنانی که امروز در تیم‌های خود ستاره هستند مدتی به دلیل مصدومیت از بازی دور بودند.

ـ من بازیکنی مثل میرهانی هاشمی که اهل شمال بود را به خاطر بچه‌های کرمان کنار گذاشتم چون دیدیم توانایی بچه‌های کرمان کمتر از او نبود وهمین اتفاق نیز در رابطه با فرزند خودم رخ داد و او با وجود اینکه مورد تائید بسیاری از مربیان فوتبال کشور است،فقط چوب فرزند من بودن را می‌خورد.

ـ قرار بود ابراهیم تقی‌پور در این فصل در کنار من باشد وحتی در تمرینات ما نیز حضور داشت اما از انجا که شرکت مس بخشنامه کرده بود که از نیروهای کرمانی در تیم استفاده شود، ترجیح دادیم از مربیان بومی استفاده کنیم ودر کنار مهدی نامجود وحمید حسین‌خانی، محمد کهندل نیز به جمع کادر فنی ما اضافه خواهد شد.

ـ من خودم را بیشتر از همه دوست دارم و با توجه به قراردادی که با بنده امضا شده است که سرشار از جریمه وکسر حقوق در صورت نگرفتن نتیجه می‌باشد،مطمئن باشید من با تمام وجود برای گرفتن نتیجه کارهای مربوط به خود ر انجام می‌دهم و اصلا دنبال خیلی از مسائلی که شبهه‌ی ان را مطرح می‌کنند نیستم چراکه هم خودم وهم تیم لطمه میبیند.

ـ اگر قرار باشد فرزاد حسین‌خانی لیست تیم را اعلام کند پس کار من در تیم بسیار بی‌ارزش است... لطفا مسائلی که سبب می‌شود شخصیت کاری من زیر سوال برود را مطرح نکنید.

مجید مکی‌زاده مدیر تیم‌های فوتبال مس نیز در پاسخ به برخی سوالات گفت:

ـ من به بومی بازی معروفم ومطمئن باشید که بزرگ شدن وپیشرفت بازیکنان بومی برای من از هر موضوعی بیشتر اهمیت دارد.

ـ من خود را به باشگاه مس بدهکار می‌دانم ودر پایان این فصل انشاالله با صعود تیم به لیگ برتر این دین خود را به مجموعه ادا خواهم کرد.

فرزاد حسین‌خانی کاپیتان تیم فوتبال مس نیز به سوالات مربوط به خود جواب داد وگفت:

ـ من با هیچ مدیری مشکل نداشتم ولی برخی مدیران توقعات غیرفوتبالی از من داشتند که نمی‌توانستم آن‌ها را برآورده کنم وروزی آن‌ها را به صراحت اعلام می‌کنم.

ـ از من در رابطه با تیم تنها مشورت خواسته شد و من فقط در رابطه با جذب بازیکنان از تیم‌های پائین جدول فصل قبل ابراز نگرانی کردم و هیچ دخالت دیگری در امور تیم نداشتم.

ـ آقای قرایی مدیر بسیار توانمندی است که برای مثال بااقدام جدی که در رابطه با ورزشگاه باهنر انجام داد این موضوع را ثابت کرد. در رابطه با مسائلی مثل خوابگاه تیم و یا موارد دیگر نیز، بدنه تیم این موضوع را به خوبی درک کرده است.

ـ من فوتبال خودم را به نوعی مدیون نادر دست‌نشان هستم ودر سال 84 نقش مهمی در اوج جوانی من در فوتبالم بازی کرد.


دامون میرهاشمی
0
1
یکشنبه 21 مرداد ماه 1397 ساعت 13:12
بخشی از عملکرد اقای دکتر قرایی قابل تقدیر بوده البته ضعفهایی هم هست که ایشون باید امکان برقراری رابطه مستقیم با هواداران رو برای شنیدن این نقاط ضعف فراهم کنن به هر حال امیدوارم امسال سال پرباری همراه با موفقیت تیم باشه
نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران مس به بازیکنان مس در بازی با شهرداری آستارا