شماره‌ی خبر : ‌2214 | تعداد بازدید : 1186
دوشنبه 10 مهر ماه 1396 ساعت 09:53

زهرا نعمتی: برای المپیک 2020 برنامه‌های ویژه‌ای دارم

من هم پاسخ دادم که برای المپیک جدا از پارالمپیک یک سری برنامه‌های خاصی دارم. هرچند پارالمپیک هم جزو برنامه‌های اصلی من است اما سعی می کنم در المپیک 2020 عملکرد بهتری نسبت به دوره گذشته داشته باشم.

زهرا نعمتی: برای المپیک 2020 برنامه‌های ویژه‌ای دارم

بانوی کماندار و پر افتخاره باشگاه مس کرمان با اشاره به کسب نشان طلای جهان در حضور تمام رقبای اصلی خود گفت: تفکیک کمیته های پارالمپیک و المپیک علاوه بر پیشرفت ورزش معلولان باعث توجه جدی‌تر مسئولان به این حوزه می شود.

زهرا نعمتی درباره حضورش در رقابت‌های قهرمانی جهان و کسب مدال طلا اظهار کرد: در این مسابقات همه رقیب های اصلی من حاضر بودند و تمام کشورهای صاحب نام شرکت داشتند. مسابقات قهرمانی جهان هر دو سال یکبار برگزار می شود و از لحاظ اعتبار پس از المپیک و پارالمپیک قرار دارد. این رقابت‌ها هم برایم لذت بخش و هم هیجان انگیز بود توانستم بر سکوی قهرمانی بایستم. علاوه بر این در بخش تیمی مختلط نیز موفق شدیم با همراهی پوریا جلالی مدال برنز جهان را نیز کسب کنیم و به نظرم این نشان نیز قابل تحسین است.

این قهرمان ملی‌پوش کرمانی در مورد صحبت‌هایش با دکتر سلطانی فر و اینکه آیا درخواستی از وزیر ورزش و جوانان داشته است، پاسخ داد:  من که درخواست خاصی نداشتم. آقای وزیر از من درباره مسابقات آتی و هدف های آینده ام پرسیدند و من هم پاسخ دادم که برای المپیک جدا از پارالمپیک یک سری برنامه‌های خاصی دارم. هرچند پارالمپیک هم جزو برنامه‌های اصلی من است اما سعی می کنم در المپیک 2020 عملکرد بهتری نسبت به دوره گذشته داشته باشم.

پرچمدار کاروان ایران در المپیک درباره جدایی کمیته های المپیک و پارالمپیک و تأثیر این تفکیک بر آینده ورزش معلولین گفت: واقعاً این تفکیک به نفع ورزشکاران پارالمپیک است چرا که ورزش پارالمپیک در مقایسه با المپیک هزینه های بیشتری را در پی دارد. همین مسئله باعث می شود که مسئولین هم به پارالمپیک نگاه جدی تری داشته باشند و در آینده این روند باعث پیشرفت و توجه های بیشتری به حوزه معلولین می شود.

در همین زمینه سایت کمیته بین‌المللی پارالمپیک به تمجید از عملکرد زهرا نعمتی در رقابت‌های جهانی تیراندازی با کمان معلولان در چین پرداخت.

 در جریان برگزاری رقابت‌های جهانی تیراندازی با کمان معلولان در چین، زهرا نعمتی به یک مدال طلا در ریکرو انفرادی زنان و یک مدال برنز در میکس تیمی دست یافت.

سایت کمیته بین‌المللی پارالمپیک (IPC)، در گزارشی به بررسی این رقابت‌ها پرداخت و از درخشش بانوی ملی‌پوش کشورمان تمجید کرد. این سایت در خصوص قهرمانی نعمتی نوشت: «در حالی که نفرات جدیدی توانستند در برخی مواد به مقام قهرمانی برسند، اما نعمتی به همراه «ژو جیا مین» از چین همچنان به قدرت‌نمایی در کلاس خود ادامه دادند و ثابت کردند که هنوز هم به عنوان قهرمانان پارالمپیک و جهان، بهترین‌های دنیا هستند.»

نعمتی هم درباره این قهرمانی گفت: «این ثابت می‌کند که من با امید و اراده می‌توانم به هرآنچه که آرزویش را دارد، دست پیدا کنم.»


دوشنبه 10 مهر ماه 1396 ساعت 11:41
درود بر خانم نعمتی قهرمان تمام نشدنی
نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

نظر شما در رابطه با بازی مس و آریو