شمارهی خبر : 2098 | تعداد بازدید : 1214
سهشنبه 31 مرداد ماه 1396 ساعت 14:09
افزایش سه برابری قیمت پخش تلویزیونی بازیهای مس توجیه ندارد
در حالی که باشگاه مس حتی حاضر بود مبلغ 5 میلیونی سال قبل برای پخش هر بازی را در اختیار صدا و سیما قرار دهد، اما این نهاد در مطالبهای غیرمنطقی، برای هر بازی مبلغ 12 میلیون تومان را درخواست کرد...
در حالی که باشگاههای لیگ برتری فوتبال کشور در حال چانه زنی برای افزایش دریافت حق پخشی بیشتر از صدا و سیما هستند تا درآمدزایی خود را افزایش دهند، در لیگ یک کشور برخی باشگاهها با پرداخت پولهای کلان به صدا وسیما، این نهاد را برای دریافت پول از باشگاههای لیگ یکی برای پخش مستقیم بازیهای خود، بیشتر بدعادت میکنند...
اینکه در جایی از دنیا بگوئید که صدا وسیمای کشور ما از باشگاههای ورزشیاش پول دریافت میکند تا بازیهای تیمها را به طور زنده پخش کند، از نگاه معنادار مخاطب خارجی خود اصلا ناراحت نشوید! چراکه طرف صحبت شما فکر میکند که برای او لطیفهای لوس و مسخره را تعریف میکنید...
اما متاسفانه این لطیفهی لوس و مسخره عین واقعیت در کشور ما شده است و صدا و سیمای ما بابت پخش مستقیم بازیهای ورزشی، مطابق یک روال معمول و عادی در دنیای ورزش، نه تنها به تیمهای ما حق پخشی نمیدهد که به دنبال دریافت مبالغ کلان از آنها نیز هست مثل اینکه این باشگاههای ورزشی در طول 90 دقیقه تبلیغ محصولات خوراکی مثل رب گوجه فرنگی را انجام میدهند...!!!
شاید اگر اتحادی بین باشگاههای ورزشی بود و هیچیک از آنها در مقابل این درخواست نامعقول صدا و سیما تن نمیدادند و حداقل به پرداخت مبالغ هنگفت مبادرت نمیورزید، شاید صدا وسیما نیز در این باره تفکر بهتری داشت اما مظلومیت باشگاههای ما در قبول این درخواست، سبب میشود که رفتار صدا وسیما ظالمانهتر و بدتر هم بشود.
در حالی که باشگاه مس حتی حاضر بود مبلغ 5 میلیونی سال قبل برای پخش هر بازی را در اختیار صدا و سیما قرار دهد، اما این نهاد در مطالبهای غیرمنطقی، برای هر بازی مبلغ 12 میلیون تومان را درخواست کرد...
افزایش نزدیک به سه برابری دریافت حق پخش، نه برای باشگاهها که برای صدا وسیما، به هیچ وجه توجیه منطقی ندارد.
صدا و سیما برای پخش کلی بازیهای خانگی مس نیز مبلغی در حدود 120 میلیون تومان را طلب کرده است که به نظر میرسد باشگاههای دیگر نیز به این مبلغ تن دادهاند که در شرایط بودجهای فعلی، رقمی کلان برای 15 بازی خانگی محسوب میشود.
صدا و سیمای کرمان اگر واقعا خود را یار دوازهم تیمهای ورزشی استان میداند باید در کنار آنها قرار بگیرد نه اینکه با طرح رقمهای نجومی، سنگی پیش پای این تیمها آنهم در زمانی که هر ریال بودجه میتواند در سرنوشت تیمها اثر گذار باشد، بیاندازد.
سوال مردم کرمان این است که چرا همانگونه که شرکت مس به مسئولیت اجتماعی خود عمل میکند و در ورزش و فرهنگ سرمایهگذاری میکند، نهادی مثل صدا و سیما نه به مسئولیت اجتماعی که به وظیفهی اصلی خود که همان تامین حداکثری نظر مخاطب است احترامی نمیگذارد و سیل علاقه مندان به فوتبال را با طرح خواستههای خود زیر منگنه قرار میدهد.
پخش مستقیم بازی فوتبال یک خواست عمومی است و اینکه صدا وسیما از خواست عمومی مردم برای خود دکانی جهت جبران کسری بودجهاش باز کند اصلا شایستهی این نهاد نیست.
باشگاه مس کرمان حتی در اقدامی غیر حرفهای حاضر به پرداخت مبلغ 5 میلیونی برای پخش مستقیم بازیهای خود نیز شد اما پرداخت مبالغ 12 میلیون برای تک بازی و در حدود 120 میلیون برای 15 بازی خانگی و یا حتی 300 میلیون برای کل بازیها، ارقامی نیستند که باشگاه مس کرمان بخواهد با آن کالایی را آنهم به شکل زور خریداری کند...
در حال حاضر باشگاه مس کرمان برای تسلیم نشدن زیر بار این پیشنهاد غیرمنطقی، پلان بی خود را پیگیری میکند و به صورت اینترنتی بازیهایش را روی آنتن میبرد تا هواداران مس نیز از خارج کرمان و همچنین در منازل امکان تماشای بازی را داشته باشند و با بالا بردن پهنای باند این کار، در بازی حانگی بعدی انجام تماشای بازی را راحتتر نیز میکند و با رایزنیهای خود و نصف کردن هزینهی حجم اینترنی کاربران، تمامی اقدامات لازم را برای پخش مستقیم بازیهای خود از طریق اینترنت انجام میدهد. این باشگاه ولی به صدا وسیمای کرمان هم پیشنهاد میدهد برای احترام به مخاطبانش و در راستای انجام وظایف خود، در رابطه با مبلغ طرح شدهی خود برای پخش مستقیم بازیهای فوتبال بیشتر فکر کند....