شماره‌ی خبر : ‌2067 | تعداد بازدید : 1533
یکشنبه 22 مرداد ماه 1396 ساعت 09:12

مدیر عامل باشگاه مس: انضباط مالی بی‌نظیری در باشگاه برقرار کرده‌ایم

در سال گذشته سعی کردیم انضباط مالی را به بهترین وجه در باشگاه رعایت کنیم و بر اساس بودجه مصوب برای ما، به گونه‌ای هزینه‌های خود را انجام دهیم که کمترین انحراف را از این بودجه داشته باشیم که خوشبختانه در این زمینه بسیار موفق بودیم.

مدیر عامل باشگاه مس: انضباط مالی بی‌نظیری در باشگاه برقرار کرده‌ایم

مدیر عامل باشگاه صنعت مس کرمان در یک کنفرانس مطبوعاتی پاسخگوی سوالات مختلف خبرنگاران بود.

این نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار و آغاز رقابت‌های لیگ دسته اول کشور برگزار شد، محل طرح سوالات مختلف خبرنگاران ورزشی کرمان و پاسخ‌های آقای سیدامجد مسعودزاده بود که گزیده‌ی صحبت‌های مدیرعامل مس در پاسخ به سوالات به این شرح می‌باشد:

ـ بدون شک عوامل مختلفی در موفقیت‌ تیم‌های ورزشی باشگاه مس نقش دارند که نقش رسانه‌های ورزشی یکی از پررنگ‌ترین این عوامل است.

ـ خوشبختانه در حوزه رسانه‌ی ورزشی کرمان همدلی وجود دارد و باشگاه مس و شخص بنده با هیچ رسانه‌ای مشکل نداریم و اهل تعامل با همه‌ی اصحاب رسانه هستیم.

ـ باشگاه مس از هر نقد سازنده‌ای استقبال می‌کند و حتی اگر این نقد عیب‌های باشگاه را عنوان کند، اگر با زبانی صحیح و همراه با راهکار عنوان گردد وبه گونه‌ای نباشد که درصدد تضعیف عوامل باشگاه بیان گردد، باشگاه تمام و کمال این نقد را می‌پذیرد.

ـ اگر امروز باشگاه مس کرمان مشکلات خیلی از باشگاه‌های کشور را ندارد و در شرایط بسیار مطلوبی تیم‌های خود را اداره می‌کند به واسطه‌ی توجه و اهمیتی است که سران شرکت مس نسبت به این موضوع دارند و حقیقتا به بحث ورزش در شرایط اقتصادی نه چندان خوب سال‌های قبل، دلسوزانه نگاه می‌کردند.

- در سال گذشته سعی کردیم انضباط مالی را به بهترین وجه در باشگاه رعایت کنیم و بر اساس بودجه مصوب برای ما، به گونه‌ای هزینه‌های خود را انجام دهیم که کمترین انحراف را از این بودجه داشته باشیم که خوشبختانه در این زمینه بسیار موفق بودیم.

ـ علاوه بر نظم مالی، نظم اداری در باشگاه و نظم فنی در تیم‌های مس را نیز در سال گذشته به طور جدی برقرار کردیم و کارهای جدی در این زمینه انجام شد که سبب شد نظام اداری و فنی باشگاه مس، "هم سویی" بیشتری داشته باشد.

ـ با وجود اینکه تیم فوتبال مس در سال گذشته نتایج خوبی نگرفت و از جایگاه تیم اصلا راضی نبودیم ولی دست آوردهای بسیار خوبی از سال گذشته کسب کردیم که تا چندین سال برای ما ثمر خواهد داشت.

ـ قطعا در طول بازی‌های فصل برای تیم‌های باشگاه مس و در راس آن تیم فوتبال در لیگ یک، مشکلاتی پیش خواهد آمد که نوع رفتارها در زمان این مشکلات بسیار مهم و تعیین کننده است. باید همه به خصوص در زمان این مشکلات به گونه‌ای رفتار کنیم که وجود همدلی صادقانه برای باشگاه مس را با تمام وجود حس کنیم.

ـ روی سلامت افرادی که برای هدایت تیم‌های باشگاه و همچنین بازیکنان این تیم‌ها از نظر فنی و اخلاقی ایمان کامل داریم و بازهم اصل کار ما برای تیم‌های مس بر دو  اصل جوانگرایی و بومی‌گرایی نهفته است.

ـ با وجود این اصول، ما بر اساس نیازهای کادر فنی تیم‌هایمان، در پست‌هایی که کمبود بازیکن بومی داشته باشیم و سطح نفرات داخل کرمان با خارج از آن زیاد باشد، سعی می‌کنیم نفراتی که از نظر فنی در سطح قابل قبولی باشند به تیم‌های باشگاه از جمله تیم فوتبال جذب کنیم.

ـ برای ما در دو سال گذشته مربی بومی و مربی غیر بومی تفاوت نداشته است و سعی کردیم حتی امکاناتی بیشتر از مربیان غیر بومی در اختیار مربیان بومی خود بگذاریم.

ـ همه بازیکنانی که این فصل در تیم فوتبال داریم ستاره هستند چراکه انگیزه‌های بسیار بالایی دارند که خود را ثابت کنند و این کار کادر فنی ما را برای گزینش بهترین بازیکنان واقعا سخت می‌کند و دردسری شیرین را برای آن‌ها ایجاد کرده است.

- برای انتخاب احمد نخعی به عنوان یک مربی بومی، وفاق حداکثری میان کمیته‌ی فنی،کارشناسان و افراد صاحب نظر وجود داشت و امیدوارم به نتیجه‌ی دلخواهمان از این انتخاب برسیم.

ـ به طور کلی بستن تیم در لیگ یک بسیار سخت است چراکه بازیکنان طراز اول و آماده‌ی فوتبال ایران الویت خود را لیگ برتر قرار می‌دهند و این درجه دوم بودن تیم‌های لیگ یکی کار جذب بازیکن را برای آن‌ها بسیار سخت می‌کند.

ـ اینطور نیست که به بهانه‌ی بومی‌گرایی و جوانگرایی هدف خود را برای صعود به لیگ برتر از دست داده‌ باشیم و یا برنامه‌ریزی انجام شده برای بومی‌گرایی و یا جوان ساختن تیم، از صعودچشم‌پوشی کرده باشیم. تنها هدف بزرگ ما این است که بازیکنی ضعیف‌تر از نفرات داخل استان ما وارد تیم‌های مس نشود.

ـ اطمینان کامل دارم که در این فصل رقابت‌های لیگ دسته اول، تعدادی پدیده‌ی کرمانی همانند فصل قبل معرفی خواهیم کرد.

ـ به هیچ عنوان در سال جاری برای باشگاه مس کاهش بودجه نداشته‌ایم و تنها هزینه‌های خود را کم‌تر و معقول کرده‌ایم. از نظر مالی به گونه‌ای عمل کرده‌ایم که در این دو سال کمترین بدهی را داشته باشیم و میزان زیادی از بدهی‌های مانده در این دو فصل را نیز صاف کرده‌ایم.

ـ بازهم تاکید می‌کنم که بودجه در باشگاه مس نه تنها کاهشی نداشته است که در برخی موارد شامل افزایش هم بوده است منتها ما به صرف افزایش بودجه به لیگ برتر نمی‌رویم بلکه با مدیریت هزینه و مدیریت صحیح امور مالی صعود به لیگ برتر هم دسترس قرار می‌گیرد.

ـ برای کار احمد نخعی صبر کامل داریم و قطعا در طول بازی‌ها نیز تصمیمی اتخاذ می‌کنیم که به نفع کادر فنی و کل تیم ما می‌باشد. ما تا آخرین روز از احمد نخعی حمایت کامل را انجام خواهیم دارد.

ـ همه مسائل در داخل خوده باشگاه تصمیم‌گیری می‌شود و به غیر از بودجه دیگر هیچ ابلاغی از سمت شرکت مس برای تصمیم‌گیری در باشگاه مس نداریم و کلیه‌ی تصمیمات در  خود باشگاه مس اتخاذ می‌شود.

ـ در رابطه با جدایی برخی از بازیکنان فصل قبل تیم و صحبت‌هایی که بعد از آن مطرح شد، از هیچکس گلایه‌ای نداریم... بهرحال در فوتبال حرفه‌ای دنیا، جدایی بازیکنان بخشی از نقل و انتقالات است و ما برای تمامی این بازیکنان آروزی موفقیت داریم و به تصمیم نهایی آن‌ها برای انتخاب تیم دیگری غیر از مس احترام می‌گذاریم چراکه در نهایت این تصمیم شخصی این بازیکنان بود که تیم دیگری را غیر از مس انتخاب کنند. در این زمینه هیچ باشگاهی را نیز زیر سوال نمی‌بریم و برای تیم‌های دیگر استان نیز آروزی موفقیت داریم.

ـ در رابطه با تیم هندبال مس هیچ اختلافی با هیات هندبال نداریم و با مقامات هیات برای این تیم کاملا هماهنگ هستیم چراکه صفر تا صد انتخاب مربی و بازیکن با هیات هندبال است و ما بیشتر نقش نظارتی برروی عملکرد و هزینه‌های این تیم داریم.

ـ برای دو تیم هندبال و بسکتبال مس در فصل جاری بودجه‌ای معقول تدارک دیده شده است و قطعا در مسابقات پیش‌روی این رشته‌های ورزشی نیز شرکت خواهیم کرد.

ـ در جریان مذارکات با بازیکنان فوتبال و جذب آن‌ها، فقط با وکیل‌هایی صجبت می‌کردیم که دارای مجوز این کار از فدراسیون فوتبال بودند و وکالت رسمی نیز از بازیکنان داشتند. 

ـ در رابطه با شکایتی که آقای حسین‌خانی از باشگاه مس انجام داده است باید بگویم که ایشان تشخیص داده است که مجموعه‌ی طلب‌هایش را از طریق کمیته‌ی انضباطی پیگیری کند و هر حکمی که مرجع حکمیت در این باره صادر نماید ما گردن می‌نهیم و تسلیم آن هستیم. در حال حاضر منتظر حکم نهایی در این باره هستیم. اما ما در مذاکراتی که با ایشان داشتیم اعلام کرده بودیم با توجه به اینکه مبلغ  طلب ایشان سنگین است صبر کنند تا بودجه در حساب باشگاه کارسازی شود تا پس از بررسی‌های لازم زمینه‌ی پرداخت طلب ایشان فراهم شود ولی ایشان ترجیح دادند از شکایت که حق قانونی ایشان هم بوده است استفاده کنند.

ـ بهرشکل چمن ورزشگاه باهنر شرایط مطلوبی ندارد و هیچ نهادی هم دوست نداشت که این چمن مثل امروز بی‌کیفیت شود و اتفاقا همه نهادها سعی خود را می‌کردند بهترین وضعیت را برای این ورزشگاه فراهم کنند که با توجه به کمبود آب شهر و هزینه‌های بالای نگهداری ورزشگاه و همچنین نبود اعتبارات لازم برای این موضوع، متاسفانه متوجه شده‌اید که فعلا کیفیت این چمن اصلا مطلوب نیست. بهرشکل ما از نیمه‌ی تیرماه نگهداری ورزشگاه را  در دست خودمان گرفتیم و در حال حاضر نیز تمرکز خود را برروی بهبود چمن این ورزشگاه معطوف کرده‌ایم. من مطمئتنم که در ماه‌های آتی با توجه به گروه‌های کارشناسی و فنی که چمن را بررسی کردند، وضعیت آن بهتر خواهد شد و ما بعد ار مسابقه  با گل‌گهر، با توجه به وقفه‌ای که در بازی‌ها رخ می‌دهد، نهایت سعی خود را برای هرچه بیشتر سبزشدن این ورزشگاه انجام می‌دهیم.


نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران مس به بازیکنان مس در بازی با شهرداری آستارا