شماره‌ی خبر : ‌2035 | تعداد بازدید : 1138
سه‌شنبه 10 مرداد ماه 1396 ساعت 10:33

نگاهی به بازی‌های هفته به هفته مس در لیگ یک این فصل/فصل جدید لشکرکشی

با مشخص شدن برنامه‌ی هفته به هفته بازی‌های تیم فوتبال مس کرمان، حالا کادر فنی و بازیکنان این تیم درک بهتری از بازی‌های لیگ این فصل دارند و سختی کار خود را بیشتر درک می‌کنند...کار سختی که برای گذر از آن به سوی موفقیت تلاش فوق‌العاده‌ای را طلب می‌کند.

نگاهی به بازی‌های هفته به هفته مس در لیگ یک این فصل/فصل جدید لشکرکشی

با مشخص شدن برنامه‌ی هفته به هفته بازی‌های تیم فوتبال مس کرمان، حالا کادر فنی و بازیکنان این تیم درک بهتری از بازی‌های لیگ این فصل دارند و سختی کار خود را بیشتر درک می‌کنند...کار سختی که برای گذر از آن به سوی موفقیت تلاش فوق‌العاده‌ای را طلب می‌کند.

ـ مس کرمان، ب بسمه‌الله خود را در لیگ یک این فصل در تبریز آغاز می‌کند و بازی حساس هفته‌ی اول را برابر تیم تازه لیگ یکی شده شهرداری تبریز برگزار می‌کند. آخرین خاطره‌ای که مسی‌ها از بازی در تبریز برابر شهرداری این شهر دارند به بازی‌های لیگ برتر سال 92 برمی‌گردد جایی که قاسم دهنوی بعد از زدن گل برای مس، به پاهای بلاژویچ سرمربی وقت مس افتاد تا مس با همان یک گل وکسب سه امتیاز خاطره شیرینی برای خود بسازد... حالا مس یکبار دیگر به دنبال ثبت خاطره‌ای خوش در تبریز و برابر شهرداری است. هرچند شهرداری تازه به لیگ یک صعود کرده است اما صعود دو تیم لیگ یکی شده پارس جم و سپیدرود در فصل قبل به لیگ برتر، سبب شد که دیگر هیچکس تیم‌های تازه وارد را به این لیگ دستکم نگیرد.

ـ حضور چندین ساله مس در لیگ یک سبب شده است که تیم‌های لیگ یکی تبدیل به رقبای سنتی برای این تیم کرمانی بشوند... یکی از این تیم‌ها خونه به خونه بابل است که در سال‌های گذشته کم کرکری با مس کرمان نداشته است... هر دو تیم در این فصل با چهره‌ای جوان‌تر و کم حاشیه‌تر از فصول قبل به مصاف یکدیگر می‌روند تا ناکامی‌های سال‌های قبل را جبران کنند. مس در اولین بازی خانگی خود در این فصل برابر خونه به خونه به دنبال گرفتن انتقام باخت تلخ فصل قبل خود در خانه از این تیم است که سبب شد پرونده‌ی صعود مس در لیگ سال قبل رسما بسته شود.

ـ شاید مس دوست داشت برابر تیم‌های بحران‌زده‌ای مثل راه آهن که پیش فصل اسفباری داشتند و به احتمال فراوان در طول بازی‌ها نیز با مشکلات بزرگ روبرو می‌شوند، در هفته‌های رو به پایان بازی کند اما بهرشکل به قید قرعه مس در هفته‌ی سوم در تهران به مصاف راه‌آهن می‌رود. این بازی بهرشکل از آن دیدارهایی است که مس باید سه امتیاز کامل آن را ولو در خارج از خانه کسب کند تا اگر خواهان صعود و بالانشینی در جدول است، از رقیبانش عقب نماند.

ـ هفته‌ی چهارم اولین دربی مس در ورزشگاه خانگی خودش رقم می‌خورد... بازی فوق‌العاده حساس مس و گل‌گهر که دنیایی از سوژه و جذابیت در خود نهفته دارد. از صحبت‌هایی که مقامات سیرجانی علیه تیم کرمانی مطرح کردند گرفته تا رفتن برخی از بازیکنان فصل قبل مس به گل‌گهر آن‌هم با حواشی زیاد وحضور بگوویچ برروی نیمکت گل‌گهر که همیشه از تیم مس به نوعی دلخوری دارد! جدا از همه‌ی این نکات،رقابت این دو تیم استان کرمانی در فصل نقل و انتقالات که به نوعی یکدیگر را با خرید‌های خود زیر سوال می‌بردند، همگی سبب می‌شود که حالا در هفته‌ی چهارم جدال دو تیم در زمین مسابقه یکی از حساس‌ترین بازی‌های نیم فصل اول دو تیم را رقم بزند... بازی حساسی که تاثیر زیادی نیز در سرنوشت دو تیم در جدول دارد.

ـ در هفته‌ی پنجم نیز مس یکی دیگر از رقابت‌های سخت و سرنوشت‌ساز خود را در نیم فصل اول در انزلی و برابر ملوان برگزار خواهد کرد... مس چه زمانی که درلیگ برتر بود و چه فصل قبل، همواره از بازی در انزلی خاطرات ناخوشایندی داشت و عمده‌ی نتایج خود را در این شهر با شکست ثبت می‌کرد... شاید کرمانی‌ها از تساوی و کسب یک امتیاز این بازی راضی باشند ولی بهرشکل شاید اتفاق بزرگ تاریخی برای مس در این هفته رخ دهد و طلسم طولانی مرداب انزلی در این بازی برای کرمانی‌ها سرانجام شکسته شود.

ـ در هفته‌ی ششم مس در کرمان برابر یکی دیگر از تیم‌های تازه وارد و ناشناخته‌ی لیگ یک قرار می‌گیرد... تیم برق جدید شیراز تا این هفته قطعا با نتایجش معرفی بیشتری از خود در لیگ یک این فصل دارد ولی بهرشکل مس در این مسابقه خانگی باید با برق شیراز چراغ خانه خود را روشن‌تر کند. این تیم شیرازی البته ساختار خوبی دارد و در سال‌های قبل بیشتر با تیم‌های موفق پایه خود شناخته می‌شد... برق جدید شیراز در این فصل پتانسیل شگفتی‌سازی را در چنته دارد.

ـ مس سال‌ها بود که دیگر به ماهشهر سفر نداشته بود... این تیم آخرین بازی خود را در ماهشهر در سال 80 انجام داده بود که برابر پتروشیمی این شهر بازی می‌کرد اما حالا با صعود شهرداری ماهشهر به لیگ یک، مس مجددا به این شهر ناشناخته در فوتبال ایران سفر می‌کند.

ـ تا هفته‌ی هشتم تا حدود زیادی رتبه‌ی مس در نیم فصل اول تثبیت شده است و کرمانی‌ها تقریبا تا این هفته‌ها می‌توانند تشخیص دهند که تیم‌ آن‌ها برای صعود چند مرده حلاج می‌باشد... در این هفته مس در کرمان میزبان اکسین البرز است ک در بازی دوستانه پیش فصل این تیم را در خانه خودش شکست داد و با توجه به وضعیت نه چندان مطلوب این تیم در پیش فصل لیگ یک این فصل، قطعا تیم البرزی قدرت فصل قبل خود را ندارد و نمی‌تواند جزو تیم‌های درجه‌ی یک این فصل محسوب شود.

ـ مس از بدشانسی خود در دور بازی متوالی دور رفت میزبان شده است و اگر این اتفاق در دور برگشت برای مس رخ می‌داد به مراتب فایده‌ی بیشتری داشت... بهرشکل مس پس از میزبانی از اکسین، در هفته‌ی نهم بازهم در کرمان میزبان نساجی مازندران است که جدال این دو تیم ریشه‌دار فوتبال ایران در سال‌های گذشته همواره جذاب بوده است.نساجی در کرمان همیشه برابر مس مغلوب شده است و کرمانی‌ها درصدد هستند در چهارمین بازی متوالی دو تیم در کرمان بازهم قائمشهری‌ها را با شکست تا شمال بدرقه کنند.

ـ و سرانجام ال مسینو این فصل نیز در هفته‌ی دهم از راه خود فرا می‌رسد و دو تیم مس کرمان و مس رفسنجان در شهر پسته به مصاف هم می‌روند. دربی این فصل دو تیم نیز به واسطه‌ی اتفاقات پیش فصل جذابیت‌های خاص خود را دارد و با توجه به اینکه تیم رفسنجانی در این فصل بیش از پیش پرسروصدا بوده است وبا قدرت بیشتری بسته شده، جدال دو تیم قطعا حساس‌تر وسرنوشت‌سازتر خواهد بود.

ـ روزی بود که مس با پیروزی در قم و برابر صبا این شهر صعود خود را به لیگ قهرمانان آسیا تثبیت کرد... حالا کرمانی‌ها که از قم خاطرات بسیار خوبی در ذهن دارند، با سقوط تیم صبا به لیگ یک، بازهم به این شهر سفر می‌کنند و خیلی دوست دارند که تا هفته‌ی یازدهم نتایجشان به گونه‌ای بوده باشد که بازهم با کسب یک نتیجه‌ی خوب دیگر بازهم یک صعود را در این شهر استارت بزنند... صبا قم با وجود اینکه یک تیم لیگ سابق لیگ برتری و شناخته شده‌ی لیگ یک این فصل می‌باشد، اصلا پیش فصل خوبی نداشت و فعلا نمی‌تواند در زمره‌ی مدعیان لیگ یک این فصل قرار بگیرد مگر اینکه تا این هفته نتایج تیمش متفاوت از تصورات باشد.

ـ در هفته‌ی دوازدهم مس به مسجدسلیمان می‌رود تا برابر یکی از تیم‌های همواره متوسط لیگ یک بازی کند... تیم مسجدسلیمان همواره تیم عجیبی در لیگ یک بوده است که در بازی‌هایی برنده می‌شود که کسی انتظار ندارد و در بازی‌هایی نتیجه را از دست می‌دهد که هیچکس گمان نمی‌کند! همه کرمانی‌ها امیدوارند در این هفته مسجد سلیمان در خانه روی مود نباشد تا کرمان بعد از دو فصل اولین سه امتیاز را در زمین این تیم کسب کند.

ـ در هفته‌ای که عدد نحس با خود دارد مس برابر یکی از رقبای دردسرسازش قرار می‌گیرد... این هفته مس در کرمان میزبان ماشین سازی تبریز است که در فصل نقل و انتقالات با بی‌اخلاقی تیم تبریزی و برپا شدن ماجرای مهرداد بایرامی، تقابل شدیدی بین دو تیم شکل گرفت. البته مس قصد دارد در این بازی با اخلاق برنده دیدار مهم خودش باشد...

ـ تیم بادران تهران به واسطه‌ی عملکرد خوبش در نقل و انتقالات یکی از مدعیان این فصل حداقل تا پیش از شروع بازی‌ها محسوب می‌شود از همین روست که بازی هفته‌ی چهاردهم مس در تهران و برابر تیم  بادران به احتمال فراوان یکی از بازی‌های حساس و سروشت ساز مس کرمان محسوب می‌شود. مس فصل قبل خیلی خوب یقه این تیم تهرانی را در دو بازی رفت وبرگشت گرفت و باید دید در بازی‌های این فصل نیز می‌تواند این کار را تکرار کند.

ـ مس و سپاسی دو تیمی که بیشترین رویارویی را در سال‌های گذشته با یکدیگر داشته‌اند و تقریبا به رقبای سنتی هم در چند سال گذشته چه در لیگ برتر و چه در لیگ یک تبدیل شده‌اند و در این فصل نیز رقابت‌های پرتعداد خود را ادامه می‌دهند. بازی‌های خانگی مس به خصوص در دور رفت تاثیر به سزایی در تعیین رتبه‌ی این تیم دارد و کسب سه امتیازهای این گونه بازی‌هاست که می‌تواند از مس چهره‌ای مدعی بسازد.

ـ در هفته‌ی شانزدهم تقریبا رتبه‌ی مس در دور رفت مشخص شده است و بازی خانگی این هفته‌ی مس برابر آلومینیوم اراکی که همچنان سرنوشتی مبهم دارد می‌تواند تکلیف جایگاه دور رفت این تیم را بیش از پیش روشن کند. آلومینیوم با توجه به وضعیت پیش فصل خود می‌تواند یکی از مدعیان سقوط این فصل باشد مگر اینکه این تیم در زمین بازی معادلات را برهم بزند.

ـ و سرانجام هفته‌ی پایانی دور رفت با ایرانجوان بوشهر... کرمانی‌ها اصلا دوست ندارند تا ان روز نتایج مس آن‌ها را پیر کرده باشد که با کسب امتیاز کامل این بازی خانگی از ایرانجوان بوشهر، یک شور ونشاط اساسی را برای خود در دور برگشت داشته باشند و حداقل تا پایان دور رفت بازی‌ها در بین چهار تیم بالای جدول خود را کاملا مدعی کرده باشند... باید دید در پایان این نیم فصل مس عروسی را به کوچه خود کشانده است و حداقل همانند سال قبل، دور رفت را با حاشیه‌های فراوان تمام نمی‌کند.


سه‌شنبه 10 مرداد ماه 1396 ساعت 13:56
اصلا نباید به این نگاه کنیم که فلان هفته به این تیم یا اون تیم خوردیم.. مس باید از همین اول کارو جدی بگیره و فقط و فقط به این فکر باشه هر هفته 3 امتیاز به امتیازاش اضافه کنه.. راه صعودبه لیگ برتر فقط یک چیزه اونم بردن و بردن و بردنه همین وبس.
نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران به بازیکنان مس در بازی با شهرراز